Musikk
Metal ved regnbyens ende
Bismarck syng pre-apokalyptisk leirbålsmetal i ein oase truga av flaum- og tørkekatastrofe.
Det bergenske metalbandet Bismarck utforskar doom- og stonerrock-landskapet, stilartar kjenneteikna av buldrande bass- og gitardronar marinerte i ei myr av fredsæl feedback, hypnotiske overtonar og blytunge trommer i seigt tempo. På album nr. 3, Vourukasha – kalla opp etter eit himmelsk hav i den protomonoteistiske zoroastriske mytologien og ein oase av blomar i rollespelet Genshin Impact – syner bandet at det ikkje står tilbake for sjangerpionerar som Sleep og Swans.
Den musikalske ørkenvandringa i retning undergangen legg i veg med dei standhaftige, blytunge spora «Sky Father» og «Echoes». På tredjesporet «Kigal» motiverer lokkande kviskring frå det fjerne til å trasse tørst og solstikk, og klatringa over dynene vert driven av mellomaustleg perkusjon og transeinduserande oudklimpring. «The Tree of All Seeds» startar lik den reinaste rollespel-landsbyutkant-musikk i ein trygg oase, men etter fjøre kjem flod.
Boren av feedback-kuling klaskar tittelsporet rett i fleisen på lyttaren, ei sonisk flodbølgje rullar over lydlandskapet og lullar umedvitet inn i vakne draumar om ei ambivalent, uttørka overfløyming. Gigantiske gitardronar sildrar av garde med- og motstraums medan knusktørre cymbalar plaskar og klaskar i veg, renn opp- og nedstraums lik milliardar av små sandkorn i halvfulle halvtomme timeglas.
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.