Blå sirkel
Johanna Reine-Nilsen platedebuterer med eit sterkt album.
Johanna Reine-Nilsen er songar, musikar og låtskrivar.
Foto:
Rock / jazz
Johanna Reine-Nilsen:
Blue Circle
Fjordgatskapea Records
Wow, tenkte eg etter første gjennomlytting av Blue Circle, debutalbumet til Johanna Reine-Nilsen. Her dreier det seg verkeleg om solid handverk i alle ledd, i komposisjonane, tekstane og det musikalske. For ein pangstart som plateartist!
Reine-Nilsen er eit nytt namn for meg. Ho kjem frå Oslo, men har dei siste åra halde til i Trondheim, der ho har gått på byens vidgjetne jazzlinje og fullført ein bachelorgrad i faget utøvande jazzvokal. Kanskje somme av lesarane har høyrt henne før, for våren 2022 turnerte Reine-Nilsen med kullet sitt, mellom anna med konsert på Vossa Jazz. På forsommaren var ho ein del av Tónleik jazzfest på Victoria Jazzscene i Oslo.
Blue Circle byr på eit møte med songaren, musikaren og ikkje minst låtskrivaren Reine-Nilsen. Ho syng sine eigne songar, spelar piano og akustisk gitar og har med seg eit framifrå band der alle, etter det eg forstår, har bakgrunn frå same kullet ved NTNU. Ola Erlien er subtilt, men tydeleg til stades på gitarar, ikkje minst på songar som «Swimming Pool», «Part Time» og med gneistrande virtuositet på «Help Me».
Kompet, med Eskil Elias Foyn Bruntvedt på bassgitar og Veslemøy Narvesen på trommer, er mjukt og lydhøyrt og skapar ei fin rørsle i uttrykket, som er jazza nok til å romme til dømes ein snerten bassolo frå førstnemnde i «Swimming Pool». Multitalentet Narvesen dukkar også opp på akustisk gitar, sag og piano.
Viktig er det elles at alle medverkar til dei nydelege og sofistikerte vokalharmoniane som gjennomgåande får prege Blue Circle, frå og med opningssporet «Heavy».
«Heavy» er rotfesta i americanatradisjonen i brei forstand, med klangbotnar som kan sende tankane til mange store singer-songwriters. (Eg skal ikkje nemne namn.) Men elles er det lett å høyre at dette er musikarar som kan utfalde seg i eit jazzformat. Dette gjeld også Reine-Nilsens røyst. Lytt til dømes til «She». Kven veit kva denne gjengen kan finne på på neste album?
Melankolien som får prege denne utgivinga, er allereie på plass i tittelens blå sirkel. I «She» får vi høyre om det å kjenne seg som «alt det blåe imellom», medan «Help Me» ganske rett fram er ei bøn om hjelp. Finst det ein ny måte å vere seg sjølv på? Spørsmålet dirrar gjennom meir enn éin song på Blue Circle, som i «Day and Night», som skildrar korleis det er å vere eit menneske i endring.
Eit sentralt innslag i desse eksistensielle songane er elles dei direkte referansane til samanhengen mellom liv og song, som er samanfiltra for subjektet. På den eine sida er komposisjonane i seg sjølve uttrykk for ein låtskrivar medviten om talentet sitt, til dømes i den friske biletbruken – jamfør ideen om å fylle eit svømmebasseng med alle dei negative kjenslene i «Swimming Pool».
På den andre sida krev songane sitt. «I used to write songs, but it’s been making me a little ill», heiter det i tittelsporet, som avsluttar dette markante albumet eg håpar mange vil sjekke ut.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar, professor ved Universitetet i Bergen og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock / jazz
Johanna Reine-Nilsen:
Blue Circle
Fjordgatskapea Records
Wow, tenkte eg etter første gjennomlytting av Blue Circle, debutalbumet til Johanna Reine-Nilsen. Her dreier det seg verkeleg om solid handverk i alle ledd, i komposisjonane, tekstane og det musikalske. For ein pangstart som plateartist!
Reine-Nilsen er eit nytt namn for meg. Ho kjem frå Oslo, men har dei siste åra halde til i Trondheim, der ho har gått på byens vidgjetne jazzlinje og fullført ein bachelorgrad i faget utøvande jazzvokal. Kanskje somme av lesarane har høyrt henne før, for våren 2022 turnerte Reine-Nilsen med kullet sitt, mellom anna med konsert på Vossa Jazz. På forsommaren var ho ein del av Tónleik jazzfest på Victoria Jazzscene i Oslo.
Blue Circle byr på eit møte med songaren, musikaren og ikkje minst låtskrivaren Reine-Nilsen. Ho syng sine eigne songar, spelar piano og akustisk gitar og har med seg eit framifrå band der alle, etter det eg forstår, har bakgrunn frå same kullet ved NTNU. Ola Erlien er subtilt, men tydeleg til stades på gitarar, ikkje minst på songar som «Swimming Pool», «Part Time» og med gneistrande virtuositet på «Help Me».
Kompet, med Eskil Elias Foyn Bruntvedt på bassgitar og Veslemøy Narvesen på trommer, er mjukt og lydhøyrt og skapar ei fin rørsle i uttrykket, som er jazza nok til å romme til dømes ein snerten bassolo frå førstnemnde i «Swimming Pool». Multitalentet Narvesen dukkar også opp på akustisk gitar, sag og piano.
Viktig er det elles at alle medverkar til dei nydelege og sofistikerte vokalharmoniane som gjennomgåande får prege Blue Circle, frå og med opningssporet «Heavy».
«Heavy» er rotfesta i americanatradisjonen i brei forstand, med klangbotnar som kan sende tankane til mange store singer-songwriters. (Eg skal ikkje nemne namn.) Men elles er det lett å høyre at dette er musikarar som kan utfalde seg i eit jazzformat. Dette gjeld også Reine-Nilsens røyst. Lytt til dømes til «She». Kven veit kva denne gjengen kan finne på på neste album?
Melankolien som får prege denne utgivinga, er allereie på plass i tittelens blå sirkel. I «She» får vi høyre om det å kjenne seg som «alt det blåe imellom», medan «Help Me» ganske rett fram er ei bøn om hjelp. Finst det ein ny måte å vere seg sjølv på? Spørsmålet dirrar gjennom meir enn éin song på Blue Circle, som i «Day and Night», som skildrar korleis det er å vere eit menneske i endring.
Eit sentralt innslag i desse eksistensielle songane er elles dei direkte referansane til samanhengen mellom liv og song, som er samanfiltra for subjektet. På den eine sida er komposisjonane i seg sjølve uttrykk for ein låtskrivar medviten om talentet sitt, til dømes i den friske biletbruken – jamfør ideen om å fylle eit svømmebasseng med alle dei negative kjenslene i «Swimming Pool».
På den andre sida krev songane sitt. «I used to write songs, but it’s been making me a little ill», heiter det i tittelsporet, som avsluttar dette markante albumet eg håpar mange vil sjekke ut.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar, professor ved Universitetet i Bergen og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.