Bra harepus
«Kongen av latin-trap» blandar puertoricansk musikktradisjon med moderne popproduksjon.
Latin / Pop
Bad Bunny:
Debí tirar más fotos
Rimas
Bad Bunny var den mest strøymde artisten på Spotify i 2020–2022: Gjennomsnittsmennesket skal ha høyrt om lag to og ein tredjedels song av den puertoricanske artisten i 2022 åleine. Tittelen på det sjette albumet hans, Debí tirar más fotos, tyder «eg skulle ha tatt fleire bilde». I ein tilhøyrande kortfilm følgjer vi ein eldre herre som kjøper bakarvarer til ein talande frosk og mimrar om ei svunnen tid då bilane overdøyvde motorduren med dundrande subbass. Her står underlege møte mellom tradisjon og det moderne på menyen.
Plata går rett på sak. Gamle puertoricanske salsaopptak blir, nærast umerkeleg, til dundrande reggaeton, brutal trap og hurtig dembow før tredjesporet tar ein skarp svingom frå techno- til salsagolvet med «Baile inolvidable», ei feststemd sak med smak av latinjazz. Så berre byksar det vidare, fram og tilbake i det latin-karibiske musikklandskapet.
På reggaetonballaden «Perfumito nuevo» syng Bad Bunny duett med sin puertoricanske pop- og hiphopkollega RaiNao, og med den svulmande traphousehymnen «El clúb» er hjartesmerta bortimot total. Ein svimmel gitar vassar kringom på eit dansegolv overfløymd av Bad Bunnys tårer.
Stemninga tar seg opp att nokre spor seinare. Kvintetten Los Pleneros de la Cresta bidreg med folkeleg koring og ihuga traktering av puertoricanske perkusjonsinstrument som pandereta plenera og güícharo på «Café con ron».
Medan hanen gjel på «Lo que le pasó a Hawaii», er den knallharde låta «Eeo» heilt ko-ko, og til slutt blir det påfyll i salsaskåla med framifrå a cappella-rapp og festleg congassolo på «La mudanza». Konklusjon: Dette er spretne saker.
Rasmus Hungnes
er biletkunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Latin / Pop
Bad Bunny:
Debí tirar más fotos
Rimas
Bad Bunny var den mest strøymde artisten på Spotify i 2020–2022: Gjennomsnittsmennesket skal ha høyrt om lag to og ein tredjedels song av den puertoricanske artisten i 2022 åleine. Tittelen på det sjette albumet hans, Debí tirar más fotos, tyder «eg skulle ha tatt fleire bilde». I ein tilhøyrande kortfilm følgjer vi ein eldre herre som kjøper bakarvarer til ein talande frosk og mimrar om ei svunnen tid då bilane overdøyvde motorduren med dundrande subbass. Her står underlege møte mellom tradisjon og det moderne på menyen.
Plata går rett på sak. Gamle puertoricanske salsaopptak blir, nærast umerkeleg, til dundrande reggaeton, brutal trap og hurtig dembow før tredjesporet tar ein skarp svingom frå techno- til salsagolvet med «Baile inolvidable», ei feststemd sak med smak av latinjazz. Så berre byksar det vidare, fram og tilbake i det latin-karibiske musikklandskapet.
På reggaetonballaden «Perfumito nuevo» syng Bad Bunny duett med sin puertoricanske pop- og hiphopkollega RaiNao, og med den svulmande traphousehymnen «El clúb» er hjartesmerta bortimot total. Ein svimmel gitar vassar kringom på eit dansegolv overfløymd av Bad Bunnys tårer.
Stemninga tar seg opp att nokre spor seinare. Kvintetten Los Pleneros de la Cresta bidreg med folkeleg koring og ihuga traktering av puertoricanske perkusjonsinstrument som pandereta plenera og güícharo på «Café con ron».
Medan hanen gjel på «Lo que le pasó a Hawaii», er den knallharde låta «Eeo» heilt ko-ko, og til slutt blir det påfyll i salsaskåla med framifrå a cappella-rapp og festleg congassolo på «La mudanza». Konklusjon: Dette er spretne saker.
Rasmus Hungnes
er biletkunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Utstillinga opnar med eit enormt fotografi av kunstnaren i sine glansdagar.
Foto: Øystein Thorvaldsen / Henie Onstad Kunstsenter
Side om side med Munch
Utstillinga Mot det moderne løftar fram Christian Skredsvig internasjonalt og viser at han sette merke på samtida si. Kunsten hans er langt frå smålåten.
Bra harepus
«Kongen av latin-trap» blandar puertoricansk musikktradisjon med moderne popproduksjon.
Hovudaktørane bak Oslo-avtalen, då han blei signert i Parkveien 45 i Oslo. I midten sit tidlegare utanriksminister Johan Jørgen Holst og rett bak seg har han Israels dåverande utanriksminister Shimon Peres. Holst er flankert av den israelske forhandlingsleiaren Uri Savir (til høgre) og den palestinske motparten hans Abu Ala. Bak Peres står dei tre norske diplomatane som var mest aktive i dei hemmelege forhandlingane i Noreg i 1993: statssekretær Jan Egeland, Mona Juul og Terje Rød-Larsen.
Foto: Overvakingspolitiet / NTB
UD-dokument finst i israelske arkiv
Professor Hilde Henriksen Waage har i årevis jakta på dokument frå Oslo-prosessen som manglar i arkivet til Utanriksdepartementet. Nå har ho funne nokre av dei i israelske arkiv.
Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.
Foto: Fredrik Varfjell / AP / NTB
Den livsviktige satiren
Satiren må framleis ha ein heim. Ti år etter attentatet trengst det nytenking i Charlie Hebdo.
Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).
Foto: Cornelius Poppe / NTB
Naturplan utan samling
Få opposisjonspolitikarar er nøgde med korleis Noreg skal følgje opp måla i naturavtalen. Mathilde Tybring-Gjedde (H) er ikkje viss på at naturforvaltinga i Noreg kjem til å verte betre.