JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Det som finst, her og no

Beth Gibbons gir ut si første soloplate med eigenkomponerte songar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Beth Gibbons har henta mykje frå eige liv i arbeidet med det nye albumet.

Beth Gibbons har henta mykje frå eige liv i arbeidet med det nye albumet.

Foto: Netti Habel

Beth Gibbons har henta mykje frå eige liv i arbeidet med det nye albumet.

Beth Gibbons har henta mykje frå eige liv i arbeidet med det nye albumet.

Foto: Netti Habel

4052
20240510
4052
20240510

Rock

Beth Gibbons:

Lives Outgrown

Domino/Playground

Eg hoppa i stolen då «Floating on a Moment», den første, slåande singelen frå Lives Outgrown, det nye albumet til Beth Gibbons, dukka opp. Så kryssa eg av utgivingsdatoen i kalenderen. Det var eg neppe åleine om. Det dreier seg om første soloplate med eigne komposisjonar frå vokalisten mange lesarar vil kjenne frå Portishead, som gav ut tre album på 1990- og 2000-talet.

Lives Outgrown er produsert av Gibbons og James Ford (Arctic Monkeys, Depeche Mode), med noko ytterlegare produksjonsarbeid gjort av Lee Harris (Talk Talk), og denne trioen utgjer også kjernen i albumet.

Detaljar

Ford er albumets sentrale musikar, han er med på alskens instrument, gjerne ei heil lita rekkje på kvart einaste spor. Å lytte til «Floating on a Moment» og å lese omslagsheftet er å oppdage, strofe for strofe, alt han medverkar med av små og store detaljar. Korleis hadde avsluttande «Whispering Love» vore utan fløytespelet hans?

Harris er med på trommer og perkusjon (og dukkar opp på fløyte og mellotron), og han har vore med på å føre albumet fram frå den tidlegaste fasen – han er kreditert som medkomponist på noko av materialet. Raven Bush dukkar opp på fiolin og bratsj (og manar fram noko Velvet Underground-sk på «Whispering Love»).

Dei som kjem innom, har også eit avgjerande avtrykk. Howard Jacobs, som er med på eitt spor – «Reaching Out» – definerer lydbiletet ved å traktere fleire blåseinstrument. Elles er ei rekkje songarar med og korar, eit viktig element på Lives Outgrown, og strykarar og blåsarar ved Orchestrate spelar ei sentral rolle på fleire spor.

Uventa ekko

Eg er vel neppe åleine om å høyre ekko frå både venta og uventa stader, som når gammal Pink Floyd kling med på «Lost Changes». Det står fram som ein meditasjon over den vedvarande rekkja av omslag som definerer menneskelivet: «Time changes/ Life changes/ Is what changes things». Her går orda til Gibbons i sirkel, den neste strofa sluker den førre, idet endring fører med seg endring – det er elegant, men ikkje for fikst.

Ny musikk frå eller med Beth Gibbons er ei sjeldan gåve. Sist eg høyrde henne, dukka ho opp på Kendrick Lamars Mr. Morale and the Big Steppers (2022), men denne gongen er ho altså ikkje gjest i nokre små minutt. Lives Outgrown, som er laga i løpet av ein periode på ti år, rommar heile ti splitter nye songar.

Førehandsomtalane fortel at artisten, som fyller 60 år i 2025, har henta mykje frå sitt eige liv i arbeidet med Lives Outgrown, og helst då dei innsiktene som kjem når ein er komen meir enn halvvegs ned livets krunglete veg. Låtane rommar tema som det å vere mor, angst, overgangsalder, og det faktum at livets ende er noko ein i aukande grad får auge på i horisonten. Familie og venner fell bort og gjer innsikta uunngåeleg: «All we have is here and now», heiter det, fleire gonger, idet «Floating on a Moment» munnar ut.

Djupt alvor

Hjartet mitt er trøytt og slite, syng Gibbons på «Oceans». Eit djupt og kompromisslaust alvor kjenneteiknar altså Lives Outgrown. Albumet opnar likevel andre avgrunnar enn det Dummy gjorde, debutalbumet til Portishead som fyller tjue år i 2024. Lydbiletet er jordnært, med eit strøk av det rustikke, og slik sett eit stykke frå nattklubbar og DJ-ar.

Alt dette reflekterer vel at livets andre halvdel, som her altså er utsynspunkt for Gibbons, rommar eit anna mørker enn den første. Gibbons går den vegen kunsten fører henne. Men det å stire det som er stort og stygt i kvitauget, skjerpar også blikket mot det skimrande lyset som opnar seg på tampen i «Whispering Love», eit lys som for denne lyttaren sender tankane til Wim Wenders’ siste, styrkjande, eksistensielle film Perfect Days (2023). Det gir meining at det siste vi høyrer lyden av på Lives Outgrown, er fuglekvitter og gardsdyr – og godt gjer det også.

Lives Outgrown kjem ut 17. mai.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar, professor ved Universitetet i Bergen, og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Rock

Beth Gibbons:

Lives Outgrown

Domino/Playground

Eg hoppa i stolen då «Floating on a Moment», den første, slåande singelen frå Lives Outgrown, det nye albumet til Beth Gibbons, dukka opp. Så kryssa eg av utgivingsdatoen i kalenderen. Det var eg neppe åleine om. Det dreier seg om første soloplate med eigne komposisjonar frå vokalisten mange lesarar vil kjenne frå Portishead, som gav ut tre album på 1990- og 2000-talet.

Lives Outgrown er produsert av Gibbons og James Ford (Arctic Monkeys, Depeche Mode), med noko ytterlegare produksjonsarbeid gjort av Lee Harris (Talk Talk), og denne trioen utgjer også kjernen i albumet.

Detaljar

Ford er albumets sentrale musikar, han er med på alskens instrument, gjerne ei heil lita rekkje på kvart einaste spor. Å lytte til «Floating on a Moment» og å lese omslagsheftet er å oppdage, strofe for strofe, alt han medverkar med av små og store detaljar. Korleis hadde avsluttande «Whispering Love» vore utan fløytespelet hans?

Harris er med på trommer og perkusjon (og dukkar opp på fløyte og mellotron), og han har vore med på å føre albumet fram frå den tidlegaste fasen – han er kreditert som medkomponist på noko av materialet. Raven Bush dukkar opp på fiolin og bratsj (og manar fram noko Velvet Underground-sk på «Whispering Love»).

Dei som kjem innom, har også eit avgjerande avtrykk. Howard Jacobs, som er med på eitt spor – «Reaching Out» – definerer lydbiletet ved å traktere fleire blåseinstrument. Elles er ei rekkje songarar med og korar, eit viktig element på Lives Outgrown, og strykarar og blåsarar ved Orchestrate spelar ei sentral rolle på fleire spor.

Uventa ekko

Eg er vel neppe åleine om å høyre ekko frå både venta og uventa stader, som når gammal Pink Floyd kling med på «Lost Changes». Det står fram som ein meditasjon over den vedvarande rekkja av omslag som definerer menneskelivet: «Time changes/ Life changes/ Is what changes things». Her går orda til Gibbons i sirkel, den neste strofa sluker den førre, idet endring fører med seg endring – det er elegant, men ikkje for fikst.

Ny musikk frå eller med Beth Gibbons er ei sjeldan gåve. Sist eg høyrde henne, dukka ho opp på Kendrick Lamars Mr. Morale and the Big Steppers (2022), men denne gongen er ho altså ikkje gjest i nokre små minutt. Lives Outgrown, som er laga i løpet av ein periode på ti år, rommar heile ti splitter nye songar.

Førehandsomtalane fortel at artisten, som fyller 60 år i 2025, har henta mykje frå sitt eige liv i arbeidet med Lives Outgrown, og helst då dei innsiktene som kjem når ein er komen meir enn halvvegs ned livets krunglete veg. Låtane rommar tema som det å vere mor, angst, overgangsalder, og det faktum at livets ende er noko ein i aukande grad får auge på i horisonten. Familie og venner fell bort og gjer innsikta uunngåeleg: «All we have is here and now», heiter det, fleire gonger, idet «Floating on a Moment» munnar ut.

Djupt alvor

Hjartet mitt er trøytt og slite, syng Gibbons på «Oceans». Eit djupt og kompromisslaust alvor kjenneteiknar altså Lives Outgrown. Albumet opnar likevel andre avgrunnar enn det Dummy gjorde, debutalbumet til Portishead som fyller tjue år i 2024. Lydbiletet er jordnært, med eit strøk av det rustikke, og slik sett eit stykke frå nattklubbar og DJ-ar.

Alt dette reflekterer vel at livets andre halvdel, som her altså er utsynspunkt for Gibbons, rommar eit anna mørker enn den første. Gibbons går den vegen kunsten fører henne. Men det å stire det som er stort og stygt i kvitauget, skjerpar også blikket mot det skimrande lyset som opnar seg på tampen i «Whispering Love», eit lys som for denne lyttaren sender tankane til Wim Wenders’ siste, styrkjande, eksistensielle film Perfect Days (2023). Det gir meining at det siste vi høyrer lyden av på Lives Outgrown, er fuglekvitter og gardsdyr – og godt gjer det også.

Lives Outgrown kjem ut 17. mai.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar, professor ved Universitetet i Bergen, og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
Gunhild AlvikNyborg

FHI svikter sitt samfunnsoppdrag

«Det er svært viktig at FHI er tydelig overfor publikum på at de ikke jobber med årsaken til long covid.»

Teikning: May Linn Clement

Ordskifte
Halvor Tjønn

Å forveksla aggressor med forsvarar

«Etter at Putin kom til makta hausten 1999, har Russland ført ei heil rad med krigar.»

Den nyfødde kalven.

Den nyfødde kalven.

Foto: Hilde Lussand Selheim

Samfunn
Svein Gjerdåker

Ei ny Ameline er fødd

Vårsøg – også kalla Tripso sidan ho var så skvetten som ung, spissa øyro for ingenting og trippa med beina inn og ut av fjøset – fekk ein ny kalv natt til 13. mai.

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

KunstMeldingar

Tungvektar med oppsikts­vekkande manglar

Kunstsilo trona mot blå himmel i Kristiansand på opningsdagen, laurdag 11. mai 2024. Vegen frå idé til ferdig museum har vore lang og prega av konfliktar. Det står att å sjå kva Kunstsilo kan bety for fastbuande og tilreisande. Tangen-samlinga er kanskje verdas største samling av nordisk kunst frå 1900-talet, men er ho representativ for perioden, og er det så nøye?

Mona Louise Dysvik Mørk
I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

KunstMeldingar

Tungvektar med oppsikts­vekkande manglar

Kunstsilo trona mot blå himmel i Kristiansand på opningsdagen, laurdag 11. mai 2024. Vegen frå idé til ferdig museum har vore lang og prega av konfliktar. Det står att å sjå kva Kunstsilo kan bety for fastbuande og tilreisande. Tangen-samlinga er kanskje verdas største samling av nordisk kunst frå 1900-talet, men er ho representativ for perioden, og er det så nøye?

Mona Louise Dysvik Mørk

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis