JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Folkemusikk frå ukjend stad

Improvisatorar spelar ein stramt strukturert kammermusikk med folkemusikkpreg.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Adrian Myhr flankert av Rasmus Kjorstad (t.v.) og Jan Martin Gismervik.

Adrian Myhr flankert av Rasmus Kjorstad (t.v.) og Jan Martin Gismervik.

Pressefoto

Adrian Myhr flankert av Rasmus Kjorstad (t.v.) og Jan Martin Gismervik.

Adrian Myhr flankert av Rasmus Kjorstad (t.v.) og Jan Martin Gismervik.

Pressefoto

1905
20241025
1905
20241025

Samtidsmusikk

Adrian Myhr Trio:

Kokong

Adrian Myhr, kontrabass; Jan Martin Gismervik, trommer, harmonium, perkusjon; Rasmus Kjorstad: fiolin, langeleik
Øra Fonogram

Kontrabassisten Adrian Myhr er kjend frå fleire konstellasjonar innan moderne jazz og folkemusikk, mellom anna Johan Lindvall trio, Kim Myhr og Harpreet Bansal. Når han presenterer den første plata under eige namn, er impulsane frå jazz og folkemusikk òg merkbare, men musikken er like mykje prega av minimalisme, og spelet er lågmælt og disiplinert. Det heile framstår som stramt strukturert kammermusikk, sjølv om einskilde parti verkar improviserte.

Av og til høyrer me enkle og fengande melodiar, av og til er det klangflater som dominerer, og rett som det er: små rytmiske figurar som vert repeterte og langsamt transformerte. Det er særleg Rasmus Kjorstads spel på fele og langeleik – med sine føreslag og ornament – som gjer at musikken av og til minner om folkemusikk. Men når jazzslagverkar Jan Martin Gismervik flyttar seg frå trommesettet og i staden spelar harmonium, vert dette inntrykket ytterlegare styrkt.

Sjølv om me veit at Kjorstad er ein veletablert utøvar av folkemusikk frå Gudbrandsdalen, og presseskrivet avslører at indisk og albansk musikk har vore inspirerande, er dette likevel ein musikk som står trygt på eigne bein, utan referansar til stilartar og geografiske plasseringar. Musikken er biletskapande og dreg tankane mot ukjende landskap.

Det er stadig meir utbreidd at musikarar insisterer på at dei ikkje bryr seg om etablerte stilartar og nektar å la seg plassera innan ein særskild sjanger. Ofte er det ein lettvint floskel, men Adrian Myhr Trio har makta å gjera dette på overtydande og heilstøypt vis.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Samtidsmusikk

Adrian Myhr Trio:

Kokong

Adrian Myhr, kontrabass; Jan Martin Gismervik, trommer, harmonium, perkusjon; Rasmus Kjorstad: fiolin, langeleik
Øra Fonogram

Kontrabassisten Adrian Myhr er kjend frå fleire konstellasjonar innan moderne jazz og folkemusikk, mellom anna Johan Lindvall trio, Kim Myhr og Harpreet Bansal. Når han presenterer den første plata under eige namn, er impulsane frå jazz og folkemusikk òg merkbare, men musikken er like mykje prega av minimalisme, og spelet er lågmælt og disiplinert. Det heile framstår som stramt strukturert kammermusikk, sjølv om einskilde parti verkar improviserte.

Av og til høyrer me enkle og fengande melodiar, av og til er det klangflater som dominerer, og rett som det er: små rytmiske figurar som vert repeterte og langsamt transformerte. Det er særleg Rasmus Kjorstads spel på fele og langeleik – med sine føreslag og ornament – som gjer at musikken av og til minner om folkemusikk. Men når jazzslagverkar Jan Martin Gismervik flyttar seg frå trommesettet og i staden spelar harmonium, vert dette inntrykket ytterlegare styrkt.

Sjølv om me veit at Kjorstad er ein veletablert utøvar av folkemusikk frå Gudbrandsdalen, og presseskrivet avslører at indisk og albansk musikk har vore inspirerande, er dette likevel ein musikk som står trygt på eigne bein, utan referansar til stilartar og geografiske plasseringar. Musikken er biletskapande og dreg tankane mot ukjende landskap.

Det er stadig meir utbreidd at musikarar insisterer på at dei ikkje bryr seg om etablerte stilartar og nektar å la seg plassera innan ein særskild sjanger. Ofte er det ein lettvint floskel, men Adrian Myhr Trio har makta å gjera dette på overtydande og heilstøypt vis.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis