Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Fugl føniks

Hayden Powell har brukt ventetida godt.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Hayden Powell har skrive musikk for ein sekstett.

Hayden Powell har skrive musikk for ein sekstett.

Foto: Anne Valeur

Hayden Powell har skrive musikk for ein sekstett.

Hayden Powell har skrive musikk for ein sekstett.

Foto: Anne Valeur

1946
20241220
1946
20241220

Jazz

Hayden Powell:

Undergrowth

Hayden Powell, trompet; Aksel Rønning, saksofon; Mari Giske, bratsj; Stein Urheim, gitar; Jo Skaansar, bass; Erik Nylander, trommer. Periskop

Trompetaren, komponisten, orkesterleiaren og pedagogen Hayden Powell har dei siste åra prioritert å ta del i andre sine musikalske prosjekt i tillegg til å undervisa ved Noregs musikkhøgskule. Ein må attende til 2018 for å finna den siste utgjevinga med trioen, der han hadde med pianist Eyolf Dale og bassist Jo Skaansar.

Powell har valt å utfordra seg sjølv med å setja saman og skriva musikk for ein sekstett. Han har hatt ei heldig hand med samansetjinga av bandet. Det er eit kollektiv som får maks ut av musikken. Mest overraskande var det å finna strengevirtuosen Stein Urheim som ein del av besetninga. Han gjev krydder og koloritt til kvar konstellasjon han er ein del av. Så også her.

Giske, som har bakgrunn frå barokken og tidlegmusikken, har naturleg nok ikkje ei like sentral rolle som Urheim, men bratsjen glir fint inn i det særprega lydbiletet. Rønning og Powell går godt i hop, og Skaansar og Nylander svingar og groovar på mest avslappa vis. Det er ein sekstett som læt strålande på plate, og som garantert læt minst like godt på konsert.

Dei ni komposisjonane er i stor grad prega av at Powell har ein ny og utvida klangpalett til rådvelde. Den mollstemde balladen eller ditto i medium tempo er reviret til Powell. Musikken innbyr til kontemplasjon. Både han sjølv og Rønning brukar dei solistiske romma godt, men også her er det nokre bidrag frå Urheim som tiltrekkjer seg mest merksemd, spesielt spelet hans på «Klangnatt» er fraseringskunst på ypparste plan.

Høgdepunktet på ei jamt over sterk plate er «Tartufo» – ei kryssing mellom Marc Johnsons Bass Desire og Don Cherry. Her sprudlar det, men på danna vis.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz

Hayden Powell:

Undergrowth

Hayden Powell, trompet; Aksel Rønning, saksofon; Mari Giske, bratsj; Stein Urheim, gitar; Jo Skaansar, bass; Erik Nylander, trommer. Periskop

Trompetaren, komponisten, orkesterleiaren og pedagogen Hayden Powell har dei siste åra prioritert å ta del i andre sine musikalske prosjekt i tillegg til å undervisa ved Noregs musikkhøgskule. Ein må attende til 2018 for å finna den siste utgjevinga med trioen, der han hadde med pianist Eyolf Dale og bassist Jo Skaansar.

Powell har valt å utfordra seg sjølv med å setja saman og skriva musikk for ein sekstett. Han har hatt ei heldig hand med samansetjinga av bandet. Det er eit kollektiv som får maks ut av musikken. Mest overraskande var det å finna strengevirtuosen Stein Urheim som ein del av besetninga. Han gjev krydder og koloritt til kvar konstellasjon han er ein del av. Så også her.

Giske, som har bakgrunn frå barokken og tidlegmusikken, har naturleg nok ikkje ei like sentral rolle som Urheim, men bratsjen glir fint inn i det særprega lydbiletet. Rønning og Powell går godt i hop, og Skaansar og Nylander svingar og groovar på mest avslappa vis. Det er ein sekstett som læt strålande på plate, og som garantert læt minst like godt på konsert.

Dei ni komposisjonane er i stor grad prega av at Powell har ein ny og utvida klangpalett til rådvelde. Den mollstemde balladen eller ditto i medium tempo er reviret til Powell. Musikken innbyr til kontemplasjon. Både han sjølv og Rønning brukar dei solistiske romma godt, men også her er det nokre bidrag frå Urheim som tiltrekkjer seg mest merksemd, spesielt spelet hans på «Klangnatt» er fraseringskunst på ypparste plan.

Høgdepunktet på ei jamt over sterk plate er «Tartufo» – ei kryssing mellom Marc Johnsons Bass Desire og Don Cherry. Her sprudlar det, men på danna vis.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh
Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh
Hayden Powell har skrive musikk for ein sekstett.

Hayden Powell har skrive musikk for ein sekstett.

Foto: Anne Valeur

MusikkMeldingar
Lars Mossefinn

Fugl føniks

Hayden Powell har brukt ventetida godt.

Teikning: May Linn Clement

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

Bleik om sausenebba

Kan henda er det nokre som vil setja nebbet høgt og seia at ordtaket om å syngja med sitt nebb slett ikkje viser til fuglar, men til folk. Då seier eg: Det er ingen grunn til å vera nebbete!

Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.

Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.

Foto: Ida Gøytil

BokMeldingar
Sindre Ekrheim

Idealitet og realitet

Ingvild Lothe skriv vedkjenningspoesi. Og vedkjenninga verkar genuin fordi ho i tillegg rommar humor og ironisk distanse, sjølv om det også berre kan vere ei maske.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Foto: Birk Tjelmeland

BokKultur

Då «massekunsten» erobra landet

Korleis kunne ei gruppe amatørar i ei lita bygd i Nordhordland i løpet av nokre tiår produsere fleire hundre tusen bilete og selje dei over heile landet? Ei ny bok freistar gi svar på det unike fenomenet.

Jan H. Landro
Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Foto: Birk Tjelmeland

BokKultur

Då «massekunsten» erobra landet

Korleis kunne ei gruppe amatørar i ei lita bygd i Nordhordland i løpet av nokre tiår produsere fleire hundre tusen bilete og selje dei over heile landet? Ei ny bok freistar gi svar på det unike fenomenet.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis