Fugl føniks
Hayden Powell har brukt ventetida godt.
Hayden Powell har skrive musikk for ein sekstett.
Foto: Anne Valeur
Jazz
Hayden Powell:
Undergrowth
Hayden Powell, trompet; Aksel Rønning, saksofon; Mari Giske, bratsj; Stein Urheim, gitar; Jo Skaansar, bass; Erik Nylander, trommer. Periskop
Trompetaren, komponisten, orkesterleiaren og pedagogen Hayden Powell har dei siste åra prioritert å ta del i andre sine musikalske prosjekt i tillegg til å undervisa ved Noregs musikkhøgskule. Ein må attende til 2018 for å finna den siste utgjevinga med trioen, der han hadde med pianist Eyolf Dale og bassist Jo Skaansar.
Powell har valt å utfordra seg sjølv med å setja saman og skriva musikk for ein sekstett. Han har hatt ei heldig hand med samansetjinga av bandet. Det er eit kollektiv som får maks ut av musikken. Mest overraskande var det å finna strengevirtuosen Stein Urheim som ein del av besetninga. Han gjev krydder og koloritt til kvar konstellasjon han er ein del av. Så også her.
Giske, som har bakgrunn frå barokken og tidlegmusikken, har naturleg nok ikkje ei like sentral rolle som Urheim, men bratsjen glir fint inn i det særprega lydbiletet. Rønning og Powell går godt i hop, og Skaansar og Nylander svingar og groovar på mest avslappa vis. Det er ein sekstett som læt strålande på plate, og som garantert læt minst like godt på konsert.
Dei ni komposisjonane er i stor grad prega av at Powell har ein ny og utvida klangpalett til rådvelde. Den mollstemde balladen eller ditto i medium tempo er reviret til Powell. Musikken innbyr til kontemplasjon. Både han sjølv og Rønning brukar dei solistiske romma godt, men også her er det nokre bidrag frå Urheim som tiltrekkjer seg mest merksemd, spesielt spelet hans på «Klangnatt» er fraseringskunst på ypparste plan.
Høgdepunktet på ei jamt over sterk plate er «Tartufo» – ei kryssing mellom Marc Johnsons Bass Desire og Don Cherry. Her sprudlar det, men på danna vis.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Hayden Powell:
Undergrowth
Hayden Powell, trompet; Aksel Rønning, saksofon; Mari Giske, bratsj; Stein Urheim, gitar; Jo Skaansar, bass; Erik Nylander, trommer. Periskop
Trompetaren, komponisten, orkesterleiaren og pedagogen Hayden Powell har dei siste åra prioritert å ta del i andre sine musikalske prosjekt i tillegg til å undervisa ved Noregs musikkhøgskule. Ein må attende til 2018 for å finna den siste utgjevinga med trioen, der han hadde med pianist Eyolf Dale og bassist Jo Skaansar.
Powell har valt å utfordra seg sjølv med å setja saman og skriva musikk for ein sekstett. Han har hatt ei heldig hand med samansetjinga av bandet. Det er eit kollektiv som får maks ut av musikken. Mest overraskande var det å finna strengevirtuosen Stein Urheim som ein del av besetninga. Han gjev krydder og koloritt til kvar konstellasjon han er ein del av. Så også her.
Giske, som har bakgrunn frå barokken og tidlegmusikken, har naturleg nok ikkje ei like sentral rolle som Urheim, men bratsjen glir fint inn i det særprega lydbiletet. Rønning og Powell går godt i hop, og Skaansar og Nylander svingar og groovar på mest avslappa vis. Det er ein sekstett som læt strålande på plate, og som garantert læt minst like godt på konsert.
Dei ni komposisjonane er i stor grad prega av at Powell har ein ny og utvida klangpalett til rådvelde. Den mollstemde balladen eller ditto i medium tempo er reviret til Powell. Musikken innbyr til kontemplasjon. Både han sjølv og Rønning brukar dei solistiske romma godt, men også her er det nokre bidrag frå Urheim som tiltrekkjer seg mest merksemd, spesielt spelet hans på «Klangnatt» er fraseringskunst på ypparste plan.
Høgdepunktet på ei jamt over sterk plate er «Tartufo» – ei kryssing mellom Marc Johnsons Bass Desire og Don Cherry. Her sprudlar det, men på danna vis.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.