Fugl føniks
Hayden Powell har brukt ventetida godt.
Hayden Powell har skrive musikk for ein sekstett.
Foto: Anne Valeur
Jazz
Hayden Powell:
Undergrowth
Hayden Powell, trompet; Aksel Rønning, saksofon; Mari Giske, bratsj; Stein Urheim, gitar; Jo Skaansar, bass; Erik Nylander, trommer. Periskop
Trompetaren, komponisten, orkesterleiaren og pedagogen Hayden Powell har dei siste åra prioritert å ta del i andre sine musikalske prosjekt i tillegg til å undervisa ved Noregs musikkhøgskule. Ein må attende til 2018 for å finna den siste utgjevinga med trioen, der han hadde med pianist Eyolf Dale og bassist Jo Skaansar.
Powell har valt å utfordra seg sjølv med å setja saman og skriva musikk for ein sekstett. Han har hatt ei heldig hand med samansetjinga av bandet. Det er eit kollektiv som får maks ut av musikken. Mest overraskande var det å finna strengevirtuosen Stein Urheim som ein del av besetninga. Han gjev krydder og koloritt til kvar konstellasjon han er ein del av. Så også her.
Giske, som har bakgrunn frå barokken og tidlegmusikken, har naturleg nok ikkje ei like sentral rolle som Urheim, men bratsjen glir fint inn i det særprega lydbiletet. Rønning og Powell går godt i hop, og Skaansar og Nylander svingar og groovar på mest avslappa vis. Det er ein sekstett som læt strålande på plate, og som garantert læt minst like godt på konsert.
Dei ni komposisjonane er i stor grad prega av at Powell har ein ny og utvida klangpalett til rådvelde. Den mollstemde balladen eller ditto i medium tempo er reviret til Powell. Musikken innbyr til kontemplasjon. Både han sjølv og Rønning brukar dei solistiske romma godt, men også her er det nokre bidrag frå Urheim som tiltrekkjer seg mest merksemd, spesielt spelet hans på «Klangnatt» er fraseringskunst på ypparste plan.
Høgdepunktet på ei jamt over sterk plate er «Tartufo» – ei kryssing mellom Marc Johnsons Bass Desire og Don Cherry. Her sprudlar det, men på danna vis.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Hayden Powell:
Undergrowth
Hayden Powell, trompet; Aksel Rønning, saksofon; Mari Giske, bratsj; Stein Urheim, gitar; Jo Skaansar, bass; Erik Nylander, trommer. Periskop
Trompetaren, komponisten, orkesterleiaren og pedagogen Hayden Powell har dei siste åra prioritert å ta del i andre sine musikalske prosjekt i tillegg til å undervisa ved Noregs musikkhøgskule. Ein må attende til 2018 for å finna den siste utgjevinga med trioen, der han hadde med pianist Eyolf Dale og bassist Jo Skaansar.
Powell har valt å utfordra seg sjølv med å setja saman og skriva musikk for ein sekstett. Han har hatt ei heldig hand med samansetjinga av bandet. Det er eit kollektiv som får maks ut av musikken. Mest overraskande var det å finna strengevirtuosen Stein Urheim som ein del av besetninga. Han gjev krydder og koloritt til kvar konstellasjon han er ein del av. Så også her.
Giske, som har bakgrunn frå barokken og tidlegmusikken, har naturleg nok ikkje ei like sentral rolle som Urheim, men bratsjen glir fint inn i det særprega lydbiletet. Rønning og Powell går godt i hop, og Skaansar og Nylander svingar og groovar på mest avslappa vis. Det er ein sekstett som læt strålande på plate, og som garantert læt minst like godt på konsert.
Dei ni komposisjonane er i stor grad prega av at Powell har ein ny og utvida klangpalett til rådvelde. Den mollstemde balladen eller ditto i medium tempo er reviret til Powell. Musikken innbyr til kontemplasjon. Både han sjølv og Rønning brukar dei solistiske romma godt, men også her er det nokre bidrag frå Urheim som tiltrekkjer seg mest merksemd, spesielt spelet hans på «Klangnatt» er fraseringskunst på ypparste plan.
Høgdepunktet på ei jamt over sterk plate er «Tartufo» – ei kryssing mellom Marc Johnsons Bass Desire og Don Cherry. Her sprudlar det, men på danna vis.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Hayden Powell har skrive musikk for ein sekstett.
Foto: Anne Valeur
Fugl føniks
Hayden Powell har brukt ventetida godt.
Teikning: May Linn Clement
Bleik om sausenebba
Kan henda er det nokre som vil setja nebbet høgt og seia at ordtaket om å syngja med sitt nebb slett ikkje viser til fuglar, men til folk. Då seier eg: Det er ingen grunn til å vera nebbete!
Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.
Foto: Ida Gøytil
Idealitet og realitet
Ingvild Lothe skriv vedkjenningspoesi. Og vedkjenninga verkar genuin fordi ho i tillegg rommar humor og ironisk distanse, sjølv om det også berre kan vere ei maske.
Eivind Riise Hauge har skrive både noveller, romanar og skodespel.
Foto: Eivind Senneset
Dei førehandsdømde og samfunnet
Eivind Riise Hauge skriv med forstand om brotsmenn, rettsvesen, liv og lære.
Ein tilhengjar støttar det saudiarabiske fotballaget.
Foto: Mohamed Abd El Ghany / Reuters / NTB
Fotball og laksediplomati
Fortener Saudi-Arabia meir merksemd fordi dei skal arrangera endå eit nytt idrettsarrangement? Absolutt. Klarer NFF å endra norsk utanrikspolitikk og handels- og reisemønster med kritikken sin? Truleg ikkje.