JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Gigantomani i Grieghallen

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Symfoni nr. 8 er Mahler på sitt mest monumentale.

Symfoni nr. 8 er Mahler på sitt mest monumentale.

Foto: Thor Brødreskift

Symfoni nr. 8 er Mahler på sitt mest monumentale.

Symfoni nr. 8 er Mahler på sitt mest monumentale.

Foto: Thor Brødreskift

1388
20240607
1388
20240607

Avslutnings­konsert

Gustav Mahler:

Symfoni nr. 8

Bergen Filharmoniske Orkester; Edvard Grieg Kor m.fl.; dir.: Edward Gardner.
Grieghallen, tysdag 4. juni

Festspillene enda monumentalt, med Gustav Mahlers (1860–1911) Symfoni nr. 8 i Ess-dur i Grieghallen, eit av historias største verk når det gjeld besetning. Scena i Bergens storstove var òg fullstappa, med sju kor, åtte vokalsolistar og eit kraftig utvida symfoniorkester. Volumet kjentest på kroppen, for sjølv om lydbiletet framstod differensiert nok, var det ei skakande urkraft i klangen.

Komposisjonen (urframført 1910) er underleg, og eg må vedgå at eg slit med å ta han inn over meg. Kan me her i det heile teke tala om ein symfoni? Det er jo like mykje kantate og oratorium. Tekstgrunnlaget er òg merkeleg, med den latinske pinsehymnen «Veni creator spiritus» i fyrste del, og sluttscena i Goethes Faust i andre. Med sitt seinromantisk eksalterte uttrykk er det som om Mahler held domedag over musikkhistoria.

Dette var elles ein avslutningskonsert i dobbelt tyding, for han markerte òg slutten på engelske Edward Gardners tid som Bergen Filharmoniske Orkesters sjefdirigent. Denne stillinga har han hatt sidan 2015; no blir han musikksjef ved Den Norske Opera & Ballett. Med tanke på det store han har oppnådd som operadirigent i Bergen, går Operaen i Oslo lyse tider i møte.

Sjur Haga Bringeland

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Avslutnings­konsert

Gustav Mahler:

Symfoni nr. 8

Bergen Filharmoniske Orkester; Edvard Grieg Kor m.fl.; dir.: Edward Gardner.
Grieghallen, tysdag 4. juni

Festspillene enda monumentalt, med Gustav Mahlers (1860–1911) Symfoni nr. 8 i Ess-dur i Grieghallen, eit av historias største verk når det gjeld besetning. Scena i Bergens storstove var òg fullstappa, med sju kor, åtte vokalsolistar og eit kraftig utvida symfoniorkester. Volumet kjentest på kroppen, for sjølv om lydbiletet framstod differensiert nok, var det ei skakande urkraft i klangen.

Komposisjonen (urframført 1910) er underleg, og eg må vedgå at eg slit med å ta han inn over meg. Kan me her i det heile teke tala om ein symfoni? Det er jo like mykje kantate og oratorium. Tekstgrunnlaget er òg merkeleg, med den latinske pinsehymnen «Veni creator spiritus» i fyrste del, og sluttscena i Goethes Faust i andre. Med sitt seinromantisk eksalterte uttrykk er det som om Mahler held domedag over musikkhistoria.

Dette var elles ein avslutningskonsert i dobbelt tyding, for han markerte òg slutten på engelske Edward Gardners tid som Bergen Filharmoniske Orkesters sjefdirigent. Denne stillinga har han hatt sidan 2015; no blir han musikksjef ved Den Norske Opera & Ballett. Med tanke på det store han har oppnådd som operadirigent i Bergen, går Operaen i Oslo lyse tider i møte.

Sjur Haga Bringeland

Fleire artiklar

Hoer og ungfuglar av konglebit har gråare fjørdrakt, med gulgrøne felt.

Hoer og ungfuglar av konglebit har gråare fjørdrakt, med gulgrøne felt.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Konglebitaren – den fargerike vandraren frå nord

Naïd Mubalegh
Hoer og ungfuglar av konglebit har gråare fjørdrakt, med gulgrøne felt.

Hoer og ungfuglar av konglebit har gråare fjørdrakt, med gulgrøne felt.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Konglebitaren – den fargerike vandraren frå nord

Naïd Mubalegh

Teikning: May Linn Clement

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

«Me har ikkje grunnlag for å seia at bokmålsbrukarar har kvassare penn enn andre, men nokre av dei evnar å kløyva kvass i to.»

Gjennom Hitlers progagandaminister Joseph Goebbels får vi eit innblikk i sanninga bak Nazi-Tysklands propagandamaskin.

Gjennom Hitlers progagandaminister Joseph Goebbels får vi eit innblikk i sanninga bak Nazi-Tysklands propagandamaskin.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Propaganda på agendaen

Fører og forfører er ein drivande historietime om tidenes skumlaste skrønemakar.

Ein mann med tomlar opp i ruinane i ein forstad sør i Beirut etter at fredsavtalen mellom Hizbollah og Israel vart gjeldande 27. november.

Ein mann med tomlar opp i ruinane i ein forstad sør i Beirut etter at fredsavtalen mellom Hizbollah og Israel vart gjeldande 27. november.

Foto: Mohammed Yassin / Reuters / NTB

KommentarSamfunn
Cecilie Hellestveit

Fredsavtale med biverknader

Avtalen mellom Israel og Libanon kan få vidtrekkjande konsekvensar.

I starten av krigen sa Benjamin  Netanyahu at den store skilnaden mellom Israel og fiendelanda til Israel er at Israel verdset og vernar om liv.

I starten av krigen sa Benjamin Netanyahu at den store skilnaden mellom Israel og fiendelanda til Israel er at Israel verdset og vernar om liv.

Foto: Amir Cohen / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Ettersøkt, men på offensiven

I førre veke blei Benjamin Netanyahu etterlyst av Den internasjonale straffedomstolen i Haag. Det er kanskje det største diplomatiske nederlaget i staten Israels historie.

Morten A. Strøksnes
I starten av krigen sa Benjamin  Netanyahu at den store skilnaden mellom Israel og fiendelanda til Israel er at Israel verdset og vernar om liv.

I starten av krigen sa Benjamin Netanyahu at den store skilnaden mellom Israel og fiendelanda til Israel er at Israel verdset og vernar om liv.

Foto: Amir Cohen / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Ettersøkt, men på offensiven

I førre veke blei Benjamin Netanyahu etterlyst av Den internasjonale straffedomstolen i Haag. Det er kanskje det største diplomatiske nederlaget i staten Israels historie.

Morten A. Strøksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis