Gigantomani i Grieghallen
Symfoni nr. 8 er Mahler på sitt mest monumentale.
Foto: Thor Brødreskift
Les også
Harald Eia og Nils Brenna analyserer personlegdomen til Leif Ove Andsnes.
Foto: Synne Sofi Bårdsdatter Bønes
Pianist på divanen
Les også
Cellisten Mischa Maisky med borna Sasha og Lily i Håkonshallen.
Foto: Synne Sofi Bårdsdatter Bønes
Samkøyrd troika
Les også
Erland Cooper.
Foto: Alex Kozobolis
Morgon og kveld
Les også
Foto: Thor Brødreskift
Vivaldi på hardingfele
Les også
Leif Ove Andsnes og Bertrand Chamayou ved klaveret i Grieghallen.
Foto: Thor Brødreskift
Å smila til lagnaden
Les også
Harald Eia og Nils Brenna analyserer personlegdomen til Leif Ove Andsnes.
Foto: Synne Sofi Bårdsdatter Bønes
Pianist på divanen
Les også
Cellisten Mischa Maisky med borna Sasha og Lily i Håkonshallen.
Foto: Synne Sofi Bårdsdatter Bønes
Samkøyrd troika
Les også
Erland Cooper.
Foto: Alex Kozobolis
Morgon og kveld
Les også
Foto: Thor Brødreskift
Vivaldi på hardingfele
Les også
Leif Ove Andsnes og Bertrand Chamayou ved klaveret i Grieghallen.
Foto: Thor Brødreskift
Å smila til lagnaden
Avslutningskonsert
Gustav Mahler:
Symfoni nr. 8
Bergen Filharmoniske Orkester; Edvard Grieg Kor m.fl.; dir.: Edward Gardner.
Grieghallen, tysdag 4. juni
Festspillene enda monumentalt, med Gustav Mahlers (1860–1911) Symfoni nr. 8 i Ess-dur i Grieghallen, eit av historias største verk når det gjeld besetning. Scena i Bergens storstove var òg fullstappa, med sju kor, åtte vokalsolistar og eit kraftig utvida symfoniorkester. Volumet kjentest på kroppen, for sjølv om lydbiletet framstod differensiert nok, var det ei skakande urkraft i klangen.
Komposisjonen (urframført 1910) er underleg, og eg må vedgå at eg slit med å ta han inn over meg. Kan me her i det heile teke tala om ein symfoni? Det er jo like mykje kantate og oratorium. Tekstgrunnlaget er òg merkeleg, med den latinske pinsehymnen «Veni creator spiritus» i fyrste del, og sluttscena i Goethes Faust i andre. Med sitt seinromantisk eksalterte uttrykk er det som om Mahler held domedag over musikkhistoria.
Dette var elles ein avslutningskonsert i dobbelt tyding, for han markerte òg slutten på engelske Edward Gardners tid som Bergen Filharmoniske Orkesters sjefdirigent. Denne stillinga har han hatt sidan 2015; no blir han musikksjef ved Den Norske Opera & Ballett. Med tanke på det store han har oppnådd som operadirigent i Bergen, går Operaen i Oslo lyse tider i møte.
Sjur Haga Bringeland
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Avslutningskonsert
Gustav Mahler:
Symfoni nr. 8
Bergen Filharmoniske Orkester; Edvard Grieg Kor m.fl.; dir.: Edward Gardner.
Grieghallen, tysdag 4. juni
Festspillene enda monumentalt, med Gustav Mahlers (1860–1911) Symfoni nr. 8 i Ess-dur i Grieghallen, eit av historias største verk når det gjeld besetning. Scena i Bergens storstove var òg fullstappa, med sju kor, åtte vokalsolistar og eit kraftig utvida symfoniorkester. Volumet kjentest på kroppen, for sjølv om lydbiletet framstod differensiert nok, var det ei skakande urkraft i klangen.
Komposisjonen (urframført 1910) er underleg, og eg må vedgå at eg slit med å ta han inn over meg. Kan me her i det heile teke tala om ein symfoni? Det er jo like mykje kantate og oratorium. Tekstgrunnlaget er òg merkeleg, med den latinske pinsehymnen «Veni creator spiritus» i fyrste del, og sluttscena i Goethes Faust i andre. Med sitt seinromantisk eksalterte uttrykk er det som om Mahler held domedag over musikkhistoria.
Dette var elles ein avslutningskonsert i dobbelt tyding, for han markerte òg slutten på engelske Edward Gardners tid som Bergen Filharmoniske Orkesters sjefdirigent. Denne stillinga har han hatt sidan 2015; no blir han musikksjef ved Den Norske Opera & Ballett. Med tanke på det store han har oppnådd som operadirigent i Bergen, går Operaen i Oslo lyse tider i møte.
Sjur Haga Bringeland
Les også
Harald Eia og Nils Brenna analyserer personlegdomen til Leif Ove Andsnes.
Foto: Synne Sofi Bårdsdatter Bønes
Pianist på divanen
Les også
Cellisten Mischa Maisky med borna Sasha og Lily i Håkonshallen.
Foto: Synne Sofi Bårdsdatter Bønes
Samkøyrd troika
Les også
Erland Cooper.
Foto: Alex Kozobolis
Morgon og kveld
Les også
Foto: Thor Brødreskift
Vivaldi på hardingfele
Les også
Leif Ove Andsnes og Bertrand Chamayou ved klaveret i Grieghallen.
Foto: Thor Brødreskift
Å smila til lagnaden
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
«Me har ikkje grunnlag for å seia at bokmålsbrukarar har kvassare penn enn andre, men nokre av dei evnar å kløyva kvass i to.»
Gjennom Hitlers progagandaminister Joseph Goebbels får vi eit innblikk i sanninga bak Nazi-Tysklands propagandamaskin.
Foto: Another World Entertainment
Propaganda på agendaen
Fører og forfører er ein drivande historietime om tidenes skumlaste skrønemakar.
Ein mann med tomlar opp i ruinane i ein forstad sør i Beirut etter at fredsavtalen mellom Hizbollah og Israel vart gjeldande 27. november.
Foto: Mohammed Yassin / Reuters / NTB
Fredsavtale med biverknader
Avtalen mellom Israel og Libanon kan få vidtrekkjande konsekvensar.
President Donald Trump og budsjettdirektøren hans, Russel Vought, held pressekonferanse i Det kvite huset i Washington i 2019. No får Vought på ny denne jobben. I mellomtida har han vore sentral i Project 2025.
Foto: Evan Vucci / AP / NTB
Project 2025 – ein plan for omforming av USA
Les eit utval av politikkframlegga her.
Thomas Hylland Eriksen fotografert i samband med utgjevinga av boka Appenes planet i 2021.
Foto: Ole Berg-Rusten / NTB
«Eit førebilete på den offentlege intellektuelle som ujålete og usnobba ytra seg i ålmenta.»
Thomas Hylland Eriksen (1962–2024)