Heilskapen imponerer
Susanna og Juhani Silvola blandar det akustiske og elektroniske på beste vis.
Susanna feirar 20 år som artist med eit nytt album.
Foto: Ida Fiskaa
Jazz / Samtidsmusikk
Susanna:
Meditations on Love
Susanna, vokal, modifisert piano, mellotron, hammondorgel og synth; Juhani Silvola, programmering, modifisert piano, synth, hammondorgel, mellotron, paukar, xylofon, vibrafon og perkusjon; Morten Barrikmo, klarinett, bassklarinett og kontrabassklarinett; Harald Lassen, saksofon og fløyte, piano og synth; Sarah-Jane Summers, fiolin og bratsj; Ane Marthe Sørlien Holen, perkusjon, paukar og xylofon; Dag Erik Knedal Andersen, trommer og perkusjon. SusannaSonata
Susanna feirar 20-årsjubileum som artist med ti nye låtar og sjølvskrivne tekstar. Ho har lagt bak seg nokre år der ho i stor grad har tonesett dikt av Charles Baudelaire, framført dette på konsert og gjeve ut tre plater med materialet. Meditations on Love er ein treffande tittel. Uansett tekstleg motiv og tematikk er uttrykket prega av ei meditativ grunnstemning.
I 2011 gav ho ut albumet Jeg vil hjem til menneskene, der ho sette tonar til dikt av Gunvor Hofmo. Etter mitt syn er dette den beste plata Susanna har gjeve ut så langt. Meditations on Love har eit klart slektskap til denne utgjevinga, først og fremst med den gjennomgåande melankolien, men også ved at Susanna som Hofmo er fascinert av mørkeret og natta både konkret og i overført tyding. Tydelegast kjem dette fram i «Black Heart», men også i den repetitive «Where Has The Love Gone».
Musikken er melodisk, om ikkje i ein tradisjonell songleg forstand. Både tekst og musikk er prega av repetisjonar der minimalistiske endringar blir lagde inn og skapar ny meining. Det transparente lydbiletet er prega av ei fin avstemming mellom dei akustiske og dei elektroniske delane av instrumentariet.
Her er ikkje mykje rom for improvisasjon, men orkestermedlemene er alle med på å setja ein personleg farge på eit gjennomført heilskapleg uttrykk. Susanna har gjeve oss ei minnerik 20-årsgåve.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz / Samtidsmusikk
Susanna:
Meditations on Love
Susanna, vokal, modifisert piano, mellotron, hammondorgel og synth; Juhani Silvola, programmering, modifisert piano, synth, hammondorgel, mellotron, paukar, xylofon, vibrafon og perkusjon; Morten Barrikmo, klarinett, bassklarinett og kontrabassklarinett; Harald Lassen, saksofon og fløyte, piano og synth; Sarah-Jane Summers, fiolin og bratsj; Ane Marthe Sørlien Holen, perkusjon, paukar og xylofon; Dag Erik Knedal Andersen, trommer og perkusjon. SusannaSonata
Susanna feirar 20-årsjubileum som artist med ti nye låtar og sjølvskrivne tekstar. Ho har lagt bak seg nokre år der ho i stor grad har tonesett dikt av Charles Baudelaire, framført dette på konsert og gjeve ut tre plater med materialet. Meditations on Love er ein treffande tittel. Uansett tekstleg motiv og tematikk er uttrykket prega av ei meditativ grunnstemning.
I 2011 gav ho ut albumet Jeg vil hjem til menneskene, der ho sette tonar til dikt av Gunvor Hofmo. Etter mitt syn er dette den beste plata Susanna har gjeve ut så langt. Meditations on Love har eit klart slektskap til denne utgjevinga, først og fremst med den gjennomgåande melankolien, men også ved at Susanna som Hofmo er fascinert av mørkeret og natta både konkret og i overført tyding. Tydelegast kjem dette fram i «Black Heart», men også i den repetitive «Where Has The Love Gone».
Musikken er melodisk, om ikkje i ein tradisjonell songleg forstand. Både tekst og musikk er prega av repetisjonar der minimalistiske endringar blir lagde inn og skapar ny meining. Det transparente lydbiletet er prega av ei fin avstemming mellom dei akustiske og dei elektroniske delane av instrumentariet.
Her er ikkje mykje rom for improvisasjon, men orkestermedlemene er alle med på å setja ein personleg farge på eit gjennomført heilskapleg uttrykk. Susanna har gjeve oss ei minnerik 20-årsgåve.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.
Taiwanarar feirar nasjonaldagen 10. oktober framfor presidentbygget i Taipei.
Foto: Chiang Ying-ying / AP / NTB
Illusjonen om «eitt Kina»
Kina gjer krav på Taiwan, og Noreg anerkjenner ikkje Taiwan som sjølvstendig stat. Men kor sterkt står argumenta for at Taiwan er ein del av Kina?
Den rumenske forfattaren Mircea Cartarescu har skrive både skjønnlitteratur, lyrikk og litterære essay.
Foto: Solum Bokvennen