Kjende element i nye versjonar
Komponisten Isaiah Ceccarelli overraskar oss heile tida.
Isaiah Ceccarelli har komponert all musikken på albumet.
Pressefoto
Samtidsmusikk
House of Gold:
House of Gold
Eugénie Jobin, stemme og synth; Frédérique Roy, stemme, piano og synth; Katelyn Clark, organetto, piano og synth; Isaiah Ceccarelli, trommer, stemme og synth. Sofa
Plateselskapet Sofa har sidan år 2000 gjeve ut mykje av den mest spanande improvisasjonsbaserte samtidsmusikken, ofte med norske musikarar i samspel med utanlandske kapasitetar på området. Denne gongen får me møta eit stramt strukturert prosjekt som er basert i Montreal i Canada.
Og for å gå rett på sak: Dette er noko av det mest særprega eg har høyrt på lange tider. Dei ni spora på plata er songar, som blir utførte unisont, i parallelle tersar og av og til med små, varsame dissonansar. Instrumenteringa er prega av organetto (eit lite pipeorgel), eit gamalt piano, slagverk og meir obskure, støyaktige lydar. Alle dei medverkande er dessutan multiinstrumentalistar, så det dukkar opp mange små overraskingar undervegs.
Musikken er tydeleg arrangert, på den måten at ingen element står i vegen for kvarandre, lydbiletet er gjennomsiktig og svært klårt, og kontrastane er tydeleg planlagde, til dømes når det ein hende gong dukkar opp ein ordinær 4/4-trommegroove når ein minst ventar det.
All musikken er komponert av Isaiah Ceccarelli, frå Wyoming i USA. Han har bakgrunn som trommeslagar innan jazzmusikk og annan improvisasjon. Dessutan er han aktiv som songar innanfor gregoriansk song og annan tidlegmusikk. Også dei tilsynelatande naivistiske tekstane – med titlar som «Wool socks» og «Why are we not together» – er hans verk.
Stilistisk kan ein merka påverknad frå den eldste og den nyaste «klassiske» musikken, folkemusikk, støymusikk og pop. Og ofte får ein ei kjensle av at dette er rituell musikk, som kunne fungert i religiøse seremoniar eller som del av eit stramt regissert scenisk verk.
Dette er uansett musikk som heile tida får oss til å opna øyra.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast meldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Samtidsmusikk
House of Gold:
House of Gold
Eugénie Jobin, stemme og synth; Frédérique Roy, stemme, piano og synth; Katelyn Clark, organetto, piano og synth; Isaiah Ceccarelli, trommer, stemme og synth. Sofa
Plateselskapet Sofa har sidan år 2000 gjeve ut mykje av den mest spanande improvisasjonsbaserte samtidsmusikken, ofte med norske musikarar i samspel med utanlandske kapasitetar på området. Denne gongen får me møta eit stramt strukturert prosjekt som er basert i Montreal i Canada.
Og for å gå rett på sak: Dette er noko av det mest særprega eg har høyrt på lange tider. Dei ni spora på plata er songar, som blir utførte unisont, i parallelle tersar og av og til med små, varsame dissonansar. Instrumenteringa er prega av organetto (eit lite pipeorgel), eit gamalt piano, slagverk og meir obskure, støyaktige lydar. Alle dei medverkande er dessutan multiinstrumentalistar, så det dukkar opp mange små overraskingar undervegs.
Musikken er tydeleg arrangert, på den måten at ingen element står i vegen for kvarandre, lydbiletet er gjennomsiktig og svært klårt, og kontrastane er tydeleg planlagde, til dømes når det ein hende gong dukkar opp ein ordinær 4/4-trommegroove når ein minst ventar det.
All musikken er komponert av Isaiah Ceccarelli, frå Wyoming i USA. Han har bakgrunn som trommeslagar innan jazzmusikk og annan improvisasjon. Dessutan er han aktiv som songar innanfor gregoriansk song og annan tidlegmusikk. Også dei tilsynelatande naivistiske tekstane – med titlar som «Wool socks» og «Why are we not together» – er hans verk.
Stilistisk kan ein merka påverknad frå den eldste og den nyaste «klassiske» musikken, folkemusikk, støymusikk og pop. Og ofte får ein ei kjensle av at dette er rituell musikk, som kunne fungert i religiøse seremoniar eller som del av eit stramt regissert scenisk verk.
Dette er uansett musikk som heile tida får oss til å opna øyra.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast meldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på pressekonferanse etter framlegginga av statsbudsjettet måndag. For dei som er opptekne av klima, var ikkje budsjettet godt nytt.
Foto: Fredrik Varfjell / NTB
Kapitulasjon i klimapolitikken
Regjeringa veit ikkje om statsbudsjettet bidreg til å redusere eller å auke klimagassutsleppa. Derimot er det klart at det nasjonale klimamålet for 2030 ikkje blir nådd.
Etter nokre år er det ikkje like heitt mellom Maria (Helga Guren) og Sigmund (Oddgeir Thune).
Foto: Filmweb.no
«Regissør og manusforfattar Lilja Ingolfsdottir står for den mest klaustrofobiske filmen på lange tider – og ein av dei beste.»
Foto: Agnete Brun
Med den monumentale boka Sjøfareren Erika Fatland gitt oss eit uvant, og skremmande, perspektiv på europeisk kolonialisme.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.
Kongsbonden Johan Jógvanson bur i den Instagram-venlege bygda Saksun. Men sjølv om han skjeller ut turistar, er det ikkje dei han er forbanna på. Det er politikarane inne i Tórshavn.
Alle foto: Hallgeir Opedal