Kjende element i nye versjonar
Komponisten Isaiah Ceccarelli overraskar oss heile tida.
Isaiah Ceccarelli har komponert all musikken på albumet.
Pressefoto
Samtidsmusikk
House of Gold:
House of Gold
Eugénie Jobin, stemme og synth; Frédérique Roy, stemme, piano og synth; Katelyn Clark, organetto, piano og synth; Isaiah Ceccarelli, trommer, stemme og synth. Sofa
Plateselskapet Sofa har sidan år 2000 gjeve ut mykje av den mest spanande improvisasjonsbaserte samtidsmusikken, ofte med norske musikarar i samspel med utanlandske kapasitetar på området. Denne gongen får me møta eit stramt strukturert prosjekt som er basert i Montreal i Canada.
Og for å gå rett på sak: Dette er noko av det mest særprega eg har høyrt på lange tider. Dei ni spora på plata er songar, som blir utførte unisont, i parallelle tersar og av og til med små, varsame dissonansar. Instrumenteringa er prega av organetto (eit lite pipeorgel), eit gamalt piano, slagverk og meir obskure, støyaktige lydar. Alle dei medverkande er dessutan multiinstrumentalistar, så det dukkar opp mange små overraskingar undervegs.
Musikken er tydeleg arrangert, på den måten at ingen element står i vegen for kvarandre, lydbiletet er gjennomsiktig og svært klårt, og kontrastane er tydeleg planlagde, til dømes når det ein hende gong dukkar opp ein ordinær 4/4-trommegroove når ein minst ventar det.
All musikken er komponert av Isaiah Ceccarelli, frå Wyoming i USA. Han har bakgrunn som trommeslagar innan jazzmusikk og annan improvisasjon. Dessutan er han aktiv som songar innanfor gregoriansk song og annan tidlegmusikk. Også dei tilsynelatande naivistiske tekstane – med titlar som «Wool socks» og «Why are we not together» – er hans verk.
Stilistisk kan ein merka påverknad frå den eldste og den nyaste «klassiske» musikken, folkemusikk, støymusikk og pop. Og ofte får ein ei kjensle av at dette er rituell musikk, som kunne fungert i religiøse seremoniar eller som del av eit stramt regissert scenisk verk.
Dette er uansett musikk som heile tida får oss til å opna øyra.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast meldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Samtidsmusikk
House of Gold:
House of Gold
Eugénie Jobin, stemme og synth; Frédérique Roy, stemme, piano og synth; Katelyn Clark, organetto, piano og synth; Isaiah Ceccarelli, trommer, stemme og synth. Sofa
Plateselskapet Sofa har sidan år 2000 gjeve ut mykje av den mest spanande improvisasjonsbaserte samtidsmusikken, ofte med norske musikarar i samspel med utanlandske kapasitetar på området. Denne gongen får me møta eit stramt strukturert prosjekt som er basert i Montreal i Canada.
Og for å gå rett på sak: Dette er noko av det mest særprega eg har høyrt på lange tider. Dei ni spora på plata er songar, som blir utførte unisont, i parallelle tersar og av og til med små, varsame dissonansar. Instrumenteringa er prega av organetto (eit lite pipeorgel), eit gamalt piano, slagverk og meir obskure, støyaktige lydar. Alle dei medverkande er dessutan multiinstrumentalistar, så det dukkar opp mange små overraskingar undervegs.
Musikken er tydeleg arrangert, på den måten at ingen element står i vegen for kvarandre, lydbiletet er gjennomsiktig og svært klårt, og kontrastane er tydeleg planlagde, til dømes når det ein hende gong dukkar opp ein ordinær 4/4-trommegroove når ein minst ventar det.
All musikken er komponert av Isaiah Ceccarelli, frå Wyoming i USA. Han har bakgrunn som trommeslagar innan jazzmusikk og annan improvisasjon. Dessutan er han aktiv som songar innanfor gregoriansk song og annan tidlegmusikk. Også dei tilsynelatande naivistiske tekstane – med titlar som «Wool socks» og «Why are we not together» – er hans verk.
Stilistisk kan ein merka påverknad frå den eldste og den nyaste «klassiske» musikken, folkemusikk, støymusikk og pop. Og ofte får ein ei kjensle av at dette er rituell musikk, som kunne fungert i religiøse seremoniar eller som del av eit stramt regissert scenisk verk.
Dette er uansett musikk som heile tida får oss til å opna øyra.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast meldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.