Mandolinen på kjøkenet
Bonny Light Horseman har laga ei rik dobbelplate.
Josh Kaufman, Eric D. Johnson og Anaïs Mitchell utgjer bandet Bonny Light Horseman.
Foto: Jay Sansone
Folk/rock
Bonny Light Horseman:
Keep Me On Your Mind / See You Free
Secretly / Playground
Livet vårt finst i små glimt i minnet, og somme gonger kan eit foto frå ei svunnen tid seie eit eller anna om kven vi var den gongen – noko som er fint skildra i «Singing to the Mandolin», ein av songane på Keep Me On Your Mind/ See You Free, det nye dobbelalbumet til Bonny Light Horseman.
Ein verkeleg god låt – og dei er det fleire av på denne plata – kan teikne eit bilete av både augneblunken og dei lengre linene. I «Singing to the Mandolin» er det ei lita stund med song på kjøkenet som får vere eit slags leiemotiv, ramma inn av eit nostalgisk tilbakeblikk.
Anaïs Mitchell, som utgjer Bonny Light Horseman saman med Eric D. Johnson og Josh Kaufman, syng heilt nydeleg, i ein song som har vorte noko av ein favoritt for meg denne våren.
Solid folk
Eg kan like godt vedgå det: Eg har falle pladask for denne plata, som med heile tjue spor rommar ein rikdom eg framleis oppdagar litt meir av for kvar dag som går. Bonny Light Horseman, som på eit vis var eit superband alt då dei fann saman i 2018, og platedebuterte i 2020, lagar solid, tradisjonsbunden folk, der røystene til Mitchell og Johnson, og måten dei utfyller kvarandre på, spelar ei særleg viktig rolle (høyr til dømes på opningssporet «Keep Me On Your Mind»).
Songane på Keep Me On Your Mind/ See You Free vart skrivne i løpet av fem månader i 2023. Mitchell, Johnson og Kaufman fekk med seg eit knippe musikarar i ein gammal irsk pub, Levis Corner House i Ballydehob, ein liten kystby i County Cork. Det kan ikkje vere tvil om at dette var eit sjakktrekk.
Pubpiano
Det er som om rommet kjem til live på denne plata, der det som er ekte, er viktigare enn det perfekte. Det gamle pianoet i puben vart smurt inn med olivenolje slik at det ikkje skulle knirke slik, og i miksen kan du høyre latter, hoste og spontane utbrot. Det kunne ha vorte rotete og amatørmessig, men i staden tilfører det musikken ein eigen, rufsete varme som passar godt til dei songane Bonny Light Horseman lagar. Råmaterialet frå puben i Ballydehob tok dei med seg til Dreamland Recording Studios, der dei laga sine to førre album, nord i delstaten New York.
Det ein kan kalle albumets humanistiske glød, får meg til å tenkje på eit band som Hiss Golden Messenger. Dei har noko av den same energien og tidvis eit liknande uttrykk – det er kanskje ikkje så rart, sidan Kaufman jo er sentral også i dette bandets historie. Fleire gonger går tankane også til Richard Thompson, ikkje minst på grunn av gitarspelet og gitarlyden – både til solomaterialet og til musikken han laga saman med Linda Thompson, og i si tid med Fairport Convention. Songar som «Old Dutch», «When I Was Younger» og «Rock the Cradle» høyrest nærast ut som klassikarar alt ved første gjennomlytting. Eg har alt lytta mykje – og meir skal det bli.
Keep Me On Your Mind/ See You Free kjem ut 7. juni.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar, professor ved Universitetet i Bergen og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Folk/rock
Bonny Light Horseman:
Keep Me On Your Mind / See You Free
Secretly / Playground
Livet vårt finst i små glimt i minnet, og somme gonger kan eit foto frå ei svunnen tid seie eit eller anna om kven vi var den gongen – noko som er fint skildra i «Singing to the Mandolin», ein av songane på Keep Me On Your Mind/ See You Free, det nye dobbelalbumet til Bonny Light Horseman.
Ein verkeleg god låt – og dei er det fleire av på denne plata – kan teikne eit bilete av både augneblunken og dei lengre linene. I «Singing to the Mandolin» er det ei lita stund med song på kjøkenet som får vere eit slags leiemotiv, ramma inn av eit nostalgisk tilbakeblikk.
Anaïs Mitchell, som utgjer Bonny Light Horseman saman med Eric D. Johnson og Josh Kaufman, syng heilt nydeleg, i ein song som har vorte noko av ein favoritt for meg denne våren.
Solid folk
Eg kan like godt vedgå det: Eg har falle pladask for denne plata, som med heile tjue spor rommar ein rikdom eg framleis oppdagar litt meir av for kvar dag som går. Bonny Light Horseman, som på eit vis var eit superband alt då dei fann saman i 2018, og platedebuterte i 2020, lagar solid, tradisjonsbunden folk, der røystene til Mitchell og Johnson, og måten dei utfyller kvarandre på, spelar ei særleg viktig rolle (høyr til dømes på opningssporet «Keep Me On Your Mind»).
Songane på Keep Me On Your Mind/ See You Free vart skrivne i løpet av fem månader i 2023. Mitchell, Johnson og Kaufman fekk med seg eit knippe musikarar i ein gammal irsk pub, Levis Corner House i Ballydehob, ein liten kystby i County Cork. Det kan ikkje vere tvil om at dette var eit sjakktrekk.
Pubpiano
Det er som om rommet kjem til live på denne plata, der det som er ekte, er viktigare enn det perfekte. Det gamle pianoet i puben vart smurt inn med olivenolje slik at det ikkje skulle knirke slik, og i miksen kan du høyre latter, hoste og spontane utbrot. Det kunne ha vorte rotete og amatørmessig, men i staden tilfører det musikken ein eigen, rufsete varme som passar godt til dei songane Bonny Light Horseman lagar. Råmaterialet frå puben i Ballydehob tok dei med seg til Dreamland Recording Studios, der dei laga sine to førre album, nord i delstaten New York.
Det ein kan kalle albumets humanistiske glød, får meg til å tenkje på eit band som Hiss Golden Messenger. Dei har noko av den same energien og tidvis eit liknande uttrykk – det er kanskje ikkje så rart, sidan Kaufman jo er sentral også i dette bandets historie. Fleire gonger går tankane også til Richard Thompson, ikkje minst på grunn av gitarspelet og gitarlyden – både til solomaterialet og til musikken han laga saman med Linda Thompson, og i si tid med Fairport Convention. Songar som «Old Dutch», «When I Was Younger» og «Rock the Cradle» høyrest nærast ut som klassikarar alt ved første gjennomlytting. Eg har alt lytta mykje – og meir skal det bli.
Keep Me On Your Mind/ See You Free kjem ut 7. juni.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar, professor ved Universitetet i Bergen og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Trea vil fortelje meg noko, skriv Ranveig Lovise Bungum.
Foto: Trond Mjøs
Kva ospa og dei andre trea kan fortelje oss
Anders Hovden.
Foto via Wikimedia Commons
Hovdens fredssalme
I 1923 sende Anders Hovden salmen «Joleklokker yver jordi» til bladet Under Kirkehvælv, der han kom på trykk same året.
I kvardagen kan det verte litt stress, til dømes får du ikkje den grøne pynten heilt perfekt. Men her er den herlege tomatsuppa mi med skrei.
Foto: Dagfinn Nordbø
Kvardagen
Det er dei det er flest av, kvardagane.
Teikning: May Linn Clement
Det skulle berre mangla
Det er nok ikkje manglande hjartelag som gjer at folk er interesserte i ord.
Språkrådet har kåra «beredskapsvenn» til årets nyord. Direktør i Språkrådet Åse Wetås seier det var eit openbert val.
Foto: Mariam Butt / NTB
Eit bilete på året som har gått
Språkdirektør Åse Wetås synest årets nyord er godt. At nye ord har stor påverknad, er fjorårets nyord, KI-generert, eit døme på.