JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Ordflaum om meininga med livet

Måten rapartist Benedicte Izabell Ekeland framfører ein lang monolog på ei naken teaterscene på, er imponerande. Men kva snakkar ho om i nesten ein time?

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Rapartist og skodespelar Benedicte Izabell Ekeland imponerer i monologen om Cassandra.

Rapartist og skodespelar Benedicte Izabell Ekeland imponerer i monologen om Cassandra.

Foto: Stig Håvard Dirdal / Rogaland Teater

Rapartist og skodespelar Benedicte Izabell Ekeland imponerer i monologen om Cassandra.

Rapartist og skodespelar Benedicte Izabell Ekeland imponerer i monologen om Cassandra.

Foto: Stig Håvard Dirdal / Rogaland Teater

3253
20240906
3253
20240906

Rogaland Teater / Intimscenen

Fredrik Høyer og Mattis Herman Nyquist:

Cassandra

Regi: Mattis Herman Nyquist
Med: Benedicte Izabell Ekeland
Scenografi og kostymedesign: Phillip Isaksen
Komponist: Gaute Tønder
Maskør: Mio Eyfjord
57 minutt utan pause

I eit rom med avrunda hjørne står ein krakk og eit mikrofonstativ. Taklamper sender ut eit skarpt kvitt ljos. Det vert etter kvart skrudd over i mjukt rosa, varm oransje, men òg i kaldare fargar.

Denne omgjevnaden er alt scenograf Phillip Isaksen har gitt skodespelar Benedicte Izabell Ekeland. Ho har berre si eiga stemme å lite på der ho snakkar rasande fort, men òg i rolege bolkar. Tidvis tek ho pause i ordflaumen og stiller seg nær oss der vi sit. Då ser ho rett i augo våre og held blikket i fleire sekund utan eit ord. Men ikkje så lenge at det vert utriveleg. Verknaden er at eg får lyst til å forstå kva som bur i hovudpersonen Cassandra.

Imponerande

Ekeland har også musikk ho kan lene seg mot. Tonane, fint komponerte av Gaute Tønder, smyg seg ut i rommet og skapar ulike stemningar rundt talen hennar.

Det er ein imponerande prestasjon å hugse så mange ord, særleg fordi manuset skildrar så lite handling. Fredrik Høyer og Mattis Herman Nyquist har skrive ein stream-of-consciousness-tekst der unge Cassandra hoppar frå den eine til den andre opplevinga, ofte i ei opplisting av omgrep.

Vi får høyre korleis ho rende etter ein hettegenserkledd tjuv, men snubla i ei steinhelle og fall. Så minnest ho ei reise med Aeroflot til Asia. Men flyet vart ståande på ein flyplass i Russland utan at passasjerane fekk noka forklåring. Til slutt blei ho innlosjert i ein luksuriøs hotellsuite. Utan å fatte kvifor.

Så kjem eit avsnitt om nattevandraren si undring over månen, før Cassandra ber oss lukke augo og lytte til draumane hennar. Ho minner oss på at «alt blir bra», slik vi påstod under pandemien, og raljerer festleg over folk som kallar ting for «ronny» i staden for «harry».

Meir poesi enn drama

Teaterframsyninga er meir prega av poesi enn av drama. Det er greitt. Men gradvis vert eg ambivalent til teksten. I magasinet til Rogaland Teater står det at Høyer og Nyquist ikkje vil svare på Cassandras eksistensielle spørsmål. I staden skal glimta av opplevingane hennar flyte inn i undermedvitet vårt på ei bølgje av ord, lyd og ljos.

Eg heng med når ho skildrar det fåfengde i å leite etter meining i kaoset av informasjon og absurditetar i eit postmoderne samfunn. Eg tenkjer at Cassandra strevar meir enn eg gjorde då eg voks opp. Vidare er det morosamt å høyre henne ironisere over ei meditasjonsgruppe der mantraet er at ein skal redde verda gjennom å tenkje at ein skal redde henne.

Men etter tre kvarter stablar Ekeland så mange einskildord frå kvardagen oppå einannan at dei fyk monotont forbi og eg dett av. Då har forfattarane gjort det for lett for seg. Eg saknar ein dramaturgisk vri som gir meir mat for min medvitne tanke. Det held ikkje berre å prøve å få undermedvitet mitt til å skjøne at det kvardagslege kanskje er meininga med livet.

Kristin Aalen

Kristin Aalen er teaterkritikar.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rogaland Teater / Intimscenen

Fredrik Høyer og Mattis Herman Nyquist:

Cassandra

Regi: Mattis Herman Nyquist
Med: Benedicte Izabell Ekeland
Scenografi og kostymedesign: Phillip Isaksen
Komponist: Gaute Tønder
Maskør: Mio Eyfjord
57 minutt utan pause

I eit rom med avrunda hjørne står ein krakk og eit mikrofonstativ. Taklamper sender ut eit skarpt kvitt ljos. Det vert etter kvart skrudd over i mjukt rosa, varm oransje, men òg i kaldare fargar.

Denne omgjevnaden er alt scenograf Phillip Isaksen har gitt skodespelar Benedicte Izabell Ekeland. Ho har berre si eiga stemme å lite på der ho snakkar rasande fort, men òg i rolege bolkar. Tidvis tek ho pause i ordflaumen og stiller seg nær oss der vi sit. Då ser ho rett i augo våre og held blikket i fleire sekund utan eit ord. Men ikkje så lenge at det vert utriveleg. Verknaden er at eg får lyst til å forstå kva som bur i hovudpersonen Cassandra.

Imponerande

Ekeland har også musikk ho kan lene seg mot. Tonane, fint komponerte av Gaute Tønder, smyg seg ut i rommet og skapar ulike stemningar rundt talen hennar.

Det er ein imponerande prestasjon å hugse så mange ord, særleg fordi manuset skildrar så lite handling. Fredrik Høyer og Mattis Herman Nyquist har skrive ein stream-of-consciousness-tekst der unge Cassandra hoppar frå den eine til den andre opplevinga, ofte i ei opplisting av omgrep.

Vi får høyre korleis ho rende etter ein hettegenserkledd tjuv, men snubla i ei steinhelle og fall. Så minnest ho ei reise med Aeroflot til Asia. Men flyet vart ståande på ein flyplass i Russland utan at passasjerane fekk noka forklåring. Til slutt blei ho innlosjert i ein luksuriøs hotellsuite. Utan å fatte kvifor.

Så kjem eit avsnitt om nattevandraren si undring over månen, før Cassandra ber oss lukke augo og lytte til draumane hennar. Ho minner oss på at «alt blir bra», slik vi påstod under pandemien, og raljerer festleg over folk som kallar ting for «ronny» i staden for «harry».

Meir poesi enn drama

Teaterframsyninga er meir prega av poesi enn av drama. Det er greitt. Men gradvis vert eg ambivalent til teksten. I magasinet til Rogaland Teater står det at Høyer og Nyquist ikkje vil svare på Cassandras eksistensielle spørsmål. I staden skal glimta av opplevingane hennar flyte inn i undermedvitet vårt på ei bølgje av ord, lyd og ljos.

Eg heng med når ho skildrar det fåfengde i å leite etter meining i kaoset av informasjon og absurditetar i eit postmoderne samfunn. Eg tenkjer at Cassandra strevar meir enn eg gjorde då eg voks opp. Vidare er det morosamt å høyre henne ironisere over ei meditasjonsgruppe der mantraet er at ein skal redde verda gjennom å tenkje at ein skal redde henne.

Men etter tre kvarter stablar Ekeland så mange einskildord frå kvardagen oppå einannan at dei fyk monotont forbi og eg dett av. Då har forfattarane gjort det for lett for seg. Eg saknar ein dramaturgisk vri som gir meir mat for min medvitne tanke. Det held ikkje berre å prøve å få undermedvitet mitt til å skjøne at det kvardagslege kanskje er meininga med livet.

Kristin Aalen

Kristin Aalen er teaterkritikar.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kongsbonden Johan Jógvanson bur i den Instagram-venlege bygda Saksun. Men sjølv om han skjeller ut turistar, er det ikkje dei han er forbanna på. Det er politikarane inne i Tórshavn.

Kongsbonden Johan Jógvanson bur i den Instagram-venlege bygda Saksun. Men sjølv om han skjeller ut turistar, er det ikkje dei han er forbanna på. Det er politikarane inne i Tórshavn.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Turistinvasjonen

Kvar sommar invaderer fleire tusen turistar garden til Johan Jógvanson i Saksun. Det har gjort han til den sintaste bonden på Færøyane.

Hallgeir Opedal
Kongsbonden Johan Jógvanson bur i den Instagram-venlege bygda Saksun. Men sjølv om han skjeller ut turistar, er det ikkje dei han er forbanna på. Det er politikarane inne i Tórshavn.

Kongsbonden Johan Jógvanson bur i den Instagram-venlege bygda Saksun. Men sjølv om han skjeller ut turistar, er det ikkje dei han er forbanna på. Det er politikarane inne i Tórshavn.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Turistinvasjonen

Kvar sommar invaderer fleire tusen turistar garden til Johan Jógvanson i Saksun. Det har gjort han til den sintaste bonden på Færøyane.

Hallgeir Opedal

Teikning: May Linn Clement

UtanriksSamfunn

Den nyreligiøse avantgarden

NEW YORK: Blant trendsettarar på Manhattans Lower East Side
er katolisisme siste skrik. 

Ida Lødemel Tvedt

Teikning: May Linn Clement

UtanriksSamfunn

Den nyreligiøse avantgarden

NEW YORK: Blant trendsettarar på Manhattans Lower East Side
er katolisisme siste skrik. 

Ida Lødemel Tvedt

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis