Kunst
Verdien av det vakre
Telemark Kunstmuseum har løfta fram ein mellomkrigskunstnar som har vore gløymd altfor lenge. Fargekunstnaren Alexander Schultz (1901–1981) toler godt dagens lys.
«Kald kveld» (1975), 51 x 64 cm. I dei seinare måleria lausriv Schultz seg frå dei strenge komposisjonsprinsippa og fører ein ny vitalitet inn i kunsten sin.
«Nini i grønn kjole» er eit slikt bilde som syg ein inntil seg. To nøttebrune auge gløttar imot oss, utan å heilt møte blikket vårt, med tenksame, nærast drøymande auge. Portrettet er pensla fram med raske, lette strøk. Under fargen ser vi korleis kunstnaren har rissa opp komposisjonen med blyant.
Vi ser inspirasjon frå kubismen i måten bileta til Schultz vert bygde opp på av konstruktive komponentar. Jenta er forma med boga, mjuke linjer. Ovalen og sirkelen går att i figurskildringa så vel som framstilling av stolen, i kontrast til ein meir streng og rettlinja bakgrunn. Nini er plassert midt i bildet på ein stol i raude og fiolette fargar som framhevar det grøne og blå i påkledninga.
Karakteristisk for kunstnaren legg Schultz lite vekt på korrekt anatomi, han er mykje meir oppteken av at formene i bildeflata skal spele saman på ein god måte, og fargane både klinge i hop og utfordre oss. Sjølv om motivet ved første møte kan verke enkelt, nærast illustrativt, så inneheld det ein stor rikdom.
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.