Clemets kamp
Les også
Frå ein kommentar i Dag og Tid 1. mars .
Teikning av May Linn Clement
Lytt til forskningsfronten
Les også
Den same skulen må vere god for alle
Les også
Kristin Clemet kunne fortsatt å spille en konstruktiv rolle i norsk skoledebatt ved å innrømme at reformen hun stod i spissen for, ikke var perfekt, skriv Vidar B. Skretting.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Clemets ansvarsfraskrivelse
Les også
Skrivebordsskulen
Les også
Med inntoget til fru Clemet og hennar hær fekk vi lærarane erfare at vår lange erfaring og vår fagkunnskap hadde null verdi, skriv den pensjonerte læraren Kirsten Evjen.
Foto: Berit Roald / NTB
Skulen som slagmark
Les også
Man må ha mye kunnskap for å oppnå den kompetansen som beskrives i læreplanene, skriv Kristin Clemet.
Gorm Kallestad / NTB
«Vi må lete andre steder enn i læreplanene, dersom vi skal finne de viktigste årsakene til tilbakegangen i PISA-undersøkelsen.»
Les også
Kunnskap om kvalitet er viktig
Les også
Fra (ny)norsk til naturfag?
Les også
Historisk skulevedtak
Les også
Fikst frå Clemet
Les også
Frå ein kommentar i Dag og Tid 1. mars .
Teikning av May Linn Clement
Lytt til forskningsfronten
Les også
Den same skulen må vere god for alle
Les også
Kristin Clemet kunne fortsatt å spille en konstruktiv rolle i norsk skoledebatt ved å innrømme at reformen hun stod i spissen for, ikke var perfekt, skriv Vidar B. Skretting.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Clemets ansvarsfraskrivelse
Les også
Skrivebordsskulen
Les også
Med inntoget til fru Clemet og hennar hær fekk vi lærarane erfare at vår lange erfaring og vår fagkunnskap hadde null verdi, skriv den pensjonerte læraren Kirsten Evjen.
Foto: Berit Roald / NTB
Skulen som slagmark
Les også
Man må ha mye kunnskap for å oppnå den kompetansen som beskrives i læreplanene, skriv Kristin Clemet.
Gorm Kallestad / NTB
«Vi må lete andre steder enn i læreplanene, dersom vi skal finne de viktigste årsakene til tilbakegangen i PISA-undersøkelsen.»
Les også
Kunnskap om kvalitet er viktig
Les også
Fra (ny)norsk til naturfag?
Les også
Historisk skulevedtak
Les også
Fikst frå Clemet
Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no
Pisa
I Dag og Tid sist veke svarar Kristin Clemet på min kommentar om prestasjonane til norske 15-åringar i den nye Pisa-undersøkinga. Elevane får eit svakare resultat i både matte, naturfag og lesing enn sist gong undersøkinga vart gjennomført. I starten av innlegget brukar Clemet mykje plass på mi formulering om at «pandemien får mykje av skulda» for resultata.
For å tolke setninga til at eg påstår at nedstenginga er den heile og fulle årsaka til fallet, skal det ganske mykje vrangvilje til. Poenget mitt var at skuleforskarar i alle land som har opplevd eit tilsvarande fall i denne nye Pisa-undersøkinga, held pandemien fram som ei plausibel forklaring.
Eg mistenkjer at årsaka til Clemets vrangvilje er at ho har eit ettermæle ho vil forsvare.
I kommentaren skriv eg at norsk skule i fleire omgangar har blitt eit bytte for politikarar med fikse idear. Og Clemet har heilt rett når ho antar at eg reknar henne som ein av dei.
Som utdannings- og forskingsminister i åra 2001–2005 tok Clemet initiativ til ei rad skulereformer. Reformene vart drivne fram av Pisa-sjokket 2001, då norske elevar også gjorde det svakt i matte, naturfag og lesing.
Problemet er følgjande: Reformene førte ikkje til noka oppsiktsvekkjande betring av resultata i Pisa-undersøkingane i åra etterpå. Dermed kan politikken framstå som ein fiasko om ein brukar den målestokken reformatorane la til grunn då dei initierte reformene. Og det er sikkert frykteleg irriterande for Clemet.
Astrid Sverresdotter Dypvik er redaktør av Syn og Segn og fast skribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no
Pisa
I Dag og Tid sist veke svarar Kristin Clemet på min kommentar om prestasjonane til norske 15-åringar i den nye Pisa-undersøkinga. Elevane får eit svakare resultat i både matte, naturfag og lesing enn sist gong undersøkinga vart gjennomført. I starten av innlegget brukar Clemet mykje plass på mi formulering om at «pandemien får mykje av skulda» for resultata.
For å tolke setninga til at eg påstår at nedstenginga er den heile og fulle årsaka til fallet, skal det ganske mykje vrangvilje til. Poenget mitt var at skuleforskarar i alle land som har opplevd eit tilsvarande fall i denne nye Pisa-undersøkinga, held pandemien fram som ei plausibel forklaring.
Eg mistenkjer at årsaka til Clemets vrangvilje er at ho har eit ettermæle ho vil forsvare.
I kommentaren skriv eg at norsk skule i fleire omgangar har blitt eit bytte for politikarar med fikse idear. Og Clemet har heilt rett når ho antar at eg reknar henne som ein av dei.
Som utdannings- og forskingsminister i åra 2001–2005 tok Clemet initiativ til ei rad skulereformer. Reformene vart drivne fram av Pisa-sjokket 2001, då norske elevar også gjorde det svakt i matte, naturfag og lesing.
Problemet er følgjande: Reformene førte ikkje til noka oppsiktsvekkjande betring av resultata i Pisa-undersøkingane i åra etterpå. Dermed kan politikken framstå som ein fiasko om ein brukar den målestokken reformatorane la til grunn då dei initierte reformene. Og det er sikkert frykteleg irriterande for Clemet.
Astrid Sverresdotter Dypvik er redaktør av Syn og Segn og fast skribent i Dag og Tid.
Les også
Frå ein kommentar i Dag og Tid 1. mars .
Teikning av May Linn Clement
Lytt til forskningsfronten
Les også
Den same skulen må vere god for alle
Les også
Kristin Clemet kunne fortsatt å spille en konstruktiv rolle i norsk skoledebatt ved å innrømme at reformen hun stod i spissen for, ikke var perfekt, skriv Vidar B. Skretting.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Clemets ansvarsfraskrivelse
Les også
Skrivebordsskulen
Les også
Med inntoget til fru Clemet og hennar hær fekk vi lærarane erfare at vår lange erfaring og vår fagkunnskap hadde null verdi, skriv den pensjonerte læraren Kirsten Evjen.
Foto: Berit Roald / NTB
Skulen som slagmark
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.