Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»
Publisert Sist oppdatert

1945: Ei mektig soppsky over Hiroshima og Nagasaki. 1972: Ei naken ni år gammal jente i sprang frå napalmbombene i Vietnam. 2015: Ein tre år gammal syrisk gut i raud T-skjorte, skyld i land på ei tyrkisk strand.

Historia er full av ikoniske fotografi som er med på å forme den oppfatninga vi har av viktige hendingar. Historia er også full av fotografi som er oppstilte, manipulerte eller har utsnitt som villeier meir enn dei opplyser.

Kombinasjonen krig, informasjonsrevolusjon og kunstig intelligens (KI) er likevel relativt ny, og har potensial i seg til å utvikle seg til ein svært giftig cocktail. Enkelte spør seg no om fotografiet innan kort tid kan komme til å miste den dokumentariske verdien sin.

Digital tilgang – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement