JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Lita skriftSamfunn

Thanatos

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Vår Frelsers gravlund i Oslo.

Vår Frelsers gravlund i Oslo.

Foto: NTB

Vår Frelsers gravlund i Oslo.

Vår Frelsers gravlund i Oslo.

Foto: NTB

1917
20240412
1917
20240412

Eg har alltid kjent meg heime på gravplassar. Eg bur ikkje langt unna Vår Frelsers gravlund i Oslo, og der kan eg gå omkring og mingle stumt med storkarar som Johan Sverdrup, Marcus Thrane og Henrik Wergeland, og ikkje minst Ivar Aasen. Og sjølvsagt mange andre, mindre kjende sjeler.

Her i Noreg er det tydeleg at vi set vår ære i å halde gravplassane romslege, velstelte og innbydande. Eg oppsøkjer sjølvsagt gravplassar i utlandet òg, og der er det noko ymist. På Highgate Cemetery i utkanten av London, der Karl Marx kviler, får ein inntrykk av at naturen er i ferd med å sluke gravplassen og dekkje over gravene. Det er ein fin symbolikk i det. På Cimetière du Père-Lachaise i Paris, der Édith Piaf ligg, er det så trongt om plassen at ein knapt unngår å trakke på gravhellene til framande. I Buenos Aires har dei nærmast bygd eit minimausoleum over grava til Eva Perón. Slikt ser ein på kyrkjegardar i Italia òg. Eg trur det er ei katolsk greie.

Det som gjer meg meir og meir uroleg, er det eg les på gravsteinane. Reknestykket er enkelt: (dødsår) – (fødselsår) = (levetid). Går ein lenge nok og les på gravene, som eg har gjort, dannar ein seg eit inntrykk av gjennomsnittleg levetid. Dessverre avvik det talet eg har komme fram til (ja, det omfattar eit langt større utval enn dei heller kortliva menneska eg har nemnt over), nokså sterkt frå det talet Statistisk sentralbyrå opererer med.

Og no kjem eg til poenget. Dette talet kjem uunngåeleg stadig nærmare min eigen alder, eller rettare sagt, min eigen alder kjem stadig nærmare dette talet. Eg blir meir og meir medviten om at livet vårt er ei likning med to ukjende: x – (fødselsår) = y.

I dette reknestykket er x ikkje berre ukjend, men førebels ikkje-eksisterande, så det kan ikkje løysast. Men før eller seinare vil den ukjende x materialisere seg, og reknestykket går opp: x – (fødselsår) =.

Det er sluttsummen på gravsteinen som tel.

OBO

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Eg har alltid kjent meg heime på gravplassar. Eg bur ikkje langt unna Vår Frelsers gravlund i Oslo, og der kan eg gå omkring og mingle stumt med storkarar som Johan Sverdrup, Marcus Thrane og Henrik Wergeland, og ikkje minst Ivar Aasen. Og sjølvsagt mange andre, mindre kjende sjeler.

Her i Noreg er det tydeleg at vi set vår ære i å halde gravplassane romslege, velstelte og innbydande. Eg oppsøkjer sjølvsagt gravplassar i utlandet òg, og der er det noko ymist. På Highgate Cemetery i utkanten av London, der Karl Marx kviler, får ein inntrykk av at naturen er i ferd med å sluke gravplassen og dekkje over gravene. Det er ein fin symbolikk i det. På Cimetière du Père-Lachaise i Paris, der Édith Piaf ligg, er det så trongt om plassen at ein knapt unngår å trakke på gravhellene til framande. I Buenos Aires har dei nærmast bygd eit minimausoleum over grava til Eva Perón. Slikt ser ein på kyrkjegardar i Italia òg. Eg trur det er ei katolsk greie.

Det som gjer meg meir og meir uroleg, er det eg les på gravsteinane. Reknestykket er enkelt: (dødsår) – (fødselsår) = (levetid). Går ein lenge nok og les på gravene, som eg har gjort, dannar ein seg eit inntrykk av gjennomsnittleg levetid. Dessverre avvik det talet eg har komme fram til (ja, det omfattar eit langt større utval enn dei heller kortliva menneska eg har nemnt over), nokså sterkt frå det talet Statistisk sentralbyrå opererer med.

Og no kjem eg til poenget. Dette talet kjem uunngåeleg stadig nærmare min eigen alder, eller rettare sagt, min eigen alder kjem stadig nærmare dette talet. Eg blir meir og meir medviten om at livet vårt er ei likning med to ukjende: x – (fødselsår) = y.

I dette reknestykket er x ikkje berre ukjend, men førebels ikkje-eksisterande, så det kan ikkje løysast. Men før eller seinare vil den ukjende x materialisere seg, og reknestykket går opp: x – (fødselsår) =.

Det er sluttsummen på gravsteinen som tel.

OBO

Emneknaggar

Fleire artiklar

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
Gunhild AlvikNyborg

FHI svikter sitt samfunnsoppdrag

«Det er svært viktig at FHI er tydelig overfor publikum på at de ikke jobber med årsaken til long covid.»

Teikning: May Linn Clement

Ordskifte
Halvor Tjønn

Å forveksla aggressor med forsvarar

«Etter at Putin kom til makta hausten 1999, har Russland ført ei heil rad med krigar.»

Den nyfødde kalven.

Den nyfødde kalven.

Foto: Hilde Lussand Selheim

Samfunn
Svein Gjerdåker

Ei ny Ameline er fødd

Vårsøg – også kalla Tripso sidan ho var så skvetten som ung, spissa øyro for ingenting og trippa med beina inn og ut av fjøset – fekk ein ny kalv natt til 13. mai.

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

KunstMeldingar

Tungvektar med oppsikts­vekkande manglar

Kunstsilo trona mot blå himmel i Kristiansand på opningsdagen, laurdag 11. mai 2024. Vegen frå idé til ferdig museum har vore lang og prega av konfliktar. Det står att å sjå kva Kunstsilo kan bety for fastbuande og tilreisande. Tangen-samlinga er kanskje verdas største samling av nordisk kunst frå 1900-talet, men er ho representativ for perioden, og er det så nøye?

Mona Louise Dysvik Mørk
I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

KunstMeldingar

Tungvektar med oppsikts­vekkande manglar

Kunstsilo trona mot blå himmel i Kristiansand på opningsdagen, laurdag 11. mai 2024. Vegen frå idé til ferdig museum har vore lang og prega av konfliktar. Det står att å sjå kva Kunstsilo kan bety for fastbuande og tilreisande. Tangen-samlinga er kanskje verdas største samling av nordisk kunst frå 1900-talet, men er ho representativ for perioden, og er det så nøye?

Mona Louise Dysvik Mørk

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis