JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Eit varsla sjølvmord

Søstre elsker evig er så tett på døden at eg nesten lurar på om det er etisk innanfor. Nesten.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Wilde (31) og Marin Siem (28) er søstrer og bestevener. Marin er alvorleg psykisk sjuk og har prøvt å ta livet sitt fleire gonger.

Wilde (31) og Marin Siem (28) er søstrer og bestevener. Marin er alvorleg psykisk sjuk og har prøvt å ta livet sitt fleire gonger.

Foto: Motlys

Wilde (31) og Marin Siem (28) er søstrer og bestevener. Marin er alvorleg psykisk sjuk og har prøvt å ta livet sitt fleire gonger.

Wilde (31) og Marin Siem (28) er søstrer og bestevener. Marin er alvorleg psykisk sjuk og har prøvt å ta livet sitt fleire gonger.

Foto: Motlys

2622
20240412
2622
20240412

Dokumentar

Regi: Sigve Endresen

Søstre elsker evig

Med: systrene Wilde og Marin, far og vener
Kinofilm

To systrer som elskar kvarandre, fyller lerretet. Men berre ei stund. For den eine systera skal ta livet av seg, og den andre systera skal ikkje lenger gjera noko for å hindra henne i det. Det norske ordet for trigger warning er traumevarsel, om du skulle tenka at dette var på sin plass no.

Dødsfin

Det har vore mykje dokumentert død i det siste, og då siktar eg ikkje til alle verdas krigar, men filmsidene i Dag og Tid. Eg melde sist veke den sterke Ukjent landskap, og no trur eg det har toppa seg for ei stund med denne vekas Søstre elsker evig. Filmar blir jo ikkje laga i eit vakuum, så kanskje det seier noko om kva me som publikum taklar, og kva me føler me bør takla.

Berøringsangst er nok eit ord i tida, men på ingen måte mellom Wilde og Marin. Dei vitsar mens dei grin – ein mistar ikkje personlegdommen sjølv om ein er både deprimert, suicidal og bipolar, som Marin påpeikar. Men ho sit der og vil ikkje leva, det kjennest så tungt og så mørkt, og det blir vanskeleg å le med, for i løpet av kort tid så er ho død. Og eg kan jo ikkje trøysta meg med at det berre er på film, heller.

Søstre elsker evig (forfilm)

«Filmen kan koma til å provosera mange.»

Problemstilt

Tematisk tangerer Søstre elsker evig dette med aktiv dødshjelp, noko eg finn eg kan støtta i både teori og praksis, men som kjennest absurd og problematisk like fullt, og særleg når ein får det så midt i fleisen som her. Skjønar me betre at folk vil enda livet når dei er fysisk sjuke enn psykisk?

Filmen kan koma til å provosera mange, men du skal vera ganske prinsipielt hard for å døma handlingane til sjuande og sist. Kanskje det gjer filmen ekstra problematisk for nokre. Men regissør Sigve Endresen er svært respektfull overfor dei medverkande og det sensitive materialet han får forvalta.

Historia er omtenksamt fortalt og klipt med fine overgangar som trengst for å gje perspektiv frå manusforfattar og hovudpårørande Wilde Siem. Kor lenge kan dei næraste og helsevesenet utføra aktiv livshjelp før ein seier at nok er nok? Eg skulle jo ønska at den problemstillinga ikkje var nødvendig å diskutera, men kor naiv kan eg tillata meg å vera?

Marin har uansett fått sagt sitt, om ikkje siste ord er sagt om verken varsla sjølvmord eller aktiv dødshjelp – men ho kunne knapt fått eit finare og sterkare ettermæle enn Søstre elsker evig.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Dokumentar

Regi: Sigve Endresen

Søstre elsker evig

Med: systrene Wilde og Marin, far og vener
Kinofilm

To systrer som elskar kvarandre, fyller lerretet. Men berre ei stund. For den eine systera skal ta livet av seg, og den andre systera skal ikkje lenger gjera noko for å hindra henne i det. Det norske ordet for trigger warning er traumevarsel, om du skulle tenka at dette var på sin plass no.

Dødsfin

Det har vore mykje dokumentert død i det siste, og då siktar eg ikkje til alle verdas krigar, men filmsidene i Dag og Tid. Eg melde sist veke den sterke Ukjent landskap, og no trur eg det har toppa seg for ei stund med denne vekas Søstre elsker evig. Filmar blir jo ikkje laga i eit vakuum, så kanskje det seier noko om kva me som publikum taklar, og kva me føler me bør takla.

Berøringsangst er nok eit ord i tida, men på ingen måte mellom Wilde og Marin. Dei vitsar mens dei grin – ein mistar ikkje personlegdommen sjølv om ein er både deprimert, suicidal og bipolar, som Marin påpeikar. Men ho sit der og vil ikkje leva, det kjennest så tungt og så mørkt, og det blir vanskeleg å le med, for i løpet av kort tid så er ho død. Og eg kan jo ikkje trøysta meg med at det berre er på film, heller.

Søstre elsker evig (forfilm)

«Filmen kan koma til å provosera mange.»

Problemstilt

Tematisk tangerer Søstre elsker evig dette med aktiv dødshjelp, noko eg finn eg kan støtta i både teori og praksis, men som kjennest absurd og problematisk like fullt, og særleg når ein får det så midt i fleisen som her. Skjønar me betre at folk vil enda livet når dei er fysisk sjuke enn psykisk?

Filmen kan koma til å provosera mange, men du skal vera ganske prinsipielt hard for å døma handlingane til sjuande og sist. Kanskje det gjer filmen ekstra problematisk for nokre. Men regissør Sigve Endresen er svært respektfull overfor dei medverkande og det sensitive materialet han får forvalta.

Historia er omtenksamt fortalt og klipt med fine overgangar som trengst for å gje perspektiv frå manusforfattar og hovudpårørande Wilde Siem. Kor lenge kan dei næraste og helsevesenet utføra aktiv livshjelp før ein seier at nok er nok? Eg skulle jo ønska at den problemstillinga ikkje var nødvendig å diskutera, men kor naiv kan eg tillata meg å vera?

Marin har uansett fått sagt sitt, om ikkje siste ord er sagt om verken varsla sjølvmord eller aktiv dødshjelp – men ho kunne knapt fått eit finare og sterkare ettermæle enn Søstre elsker evig.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Fleire artiklar

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
Gunhild AlvikNyborg

FHI svikter sitt samfunnsoppdrag

«Det er svært viktig at FHI er tydelig overfor publikum på at de ikke jobber med årsaken til long covid.»

Teikning: May Linn Clement

Ordskifte
Halvor Tjønn

Å forveksla aggressor med forsvarar

«Etter at Putin kom til makta hausten 1999, har Russland ført ei heil rad med krigar.»

Den nyfødde kalven.

Den nyfødde kalven.

Foto: Hilde Lussand Selheim

Samfunn
Svein Gjerdåker

Ei ny Ameline er fødd

Vårsøg – også kalla Tripso sidan ho var så skvetten som ung, spissa øyro for ingenting og trippa med beina inn og ut av fjøset – fekk ein ny kalv natt til 13. mai.

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

KunstMeldingar

Tungvektar med oppsikts­vekkande manglar

Kunstsilo trona mot blå himmel i Kristiansand på opningsdagen, laurdag 11. mai 2024. Vegen frå idé til ferdig museum har vore lang og prega av konfliktar. Det står att å sjå kva Kunstsilo kan bety for fastbuande og tilreisande. Tangen-samlinga er kanskje verdas største samling av nordisk kunst frå 1900-talet, men er ho representativ for perioden, og er det så nøye?

Mona Louise Dysvik Mørk
I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

KunstMeldingar

Tungvektar med oppsikts­vekkande manglar

Kunstsilo trona mot blå himmel i Kristiansand på opningsdagen, laurdag 11. mai 2024. Vegen frå idé til ferdig museum har vore lang og prega av konfliktar. Det står att å sjå kva Kunstsilo kan bety for fastbuande og tilreisande. Tangen-samlinga er kanskje verdas største samling av nordisk kunst frå 1900-talet, men er ho representativ for perioden, og er det så nøye?

Mona Louise Dysvik Mørk

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis