JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Yes, Crime Minister

Etter eit særs bra svensk unntak i fjor er påska nok ein gong britisk. Kanskje litt i overkant, til og med.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Årets påskekrim på NRK er basert på verkelege hendingar.

Årets påskekrim på NRK er basert på verkelege hendingar.

Foto: Wild Mercury Productions / True Vision Productions

Årets påskekrim på NRK er basert på verkelege hendingar.

Årets påskekrim på NRK er basert på verkelege hendingar.

Foto: Wild Mercury Productions / True Vision Productions

2811
20240322
2811
20240322

Filmatiseringa av Kerstin Ekmans Hendelser ved vann var verkeleg eit påskekrimhøgdepunkt i fjor. Årets satsingar er mest av alt prega av kven som driv og fiktivt døyr på Dei britiske øyane, og berre éin av dei skil seg ut, noko han verkeleg gjer.

I famnen til ein mordar (NRK, tilgjengeleg frå 22. mars)

Det er lenge sidan sannkrim var noko som berre vart laga podkast av. Filmatiseringar er kjempebutikk, men i mange tilfelle gjer historiene seg best i denne forma.

Årets hovudkrim frå Rikskringkastinga tek for seg ei underleg sak som gjekk føre seg i Buckinghamshire i 2015. Unge Ben Field (glimrande guffent spelt av Èanna Hardwicke) har funne ein glimrande måte å tena til livets opphald på – ved å utnytta gamle menneske på eit vis som nesten ikkje er til å tru. Som med alle sannkrimar veit ein slutten, heile premissen er at misgjerningar har skjedd, så som klassisk påskekrim vil kanskje sjåaren verta skuffa. Eg trur likevel du skal vera flink om du klarar la vera å sjå neste episode.

Dalgeliesh (TV 2)

Dalgeliesh (TV 2)

Foto via TV 2

Dalgliesh (TV 2, tilgjengeleg, lineært frå 25. mars)

Så var han tilbake på skjermen, den poetiske detektiven til P.D. James, i ny utgåve for to år sidan, eit gjensyn eg var svært nøgd med. Eg må vel seia at det ikkje er enormt overraskande at det blir trauste greier når oppskrifta skal repeterast, men så er det jo som med påskelam – må ein ikkje alltid ha rosmarin, liksom? Ikkje spør meg, eg likar ikkje eingong lammekjøt, men Dalgliesh gjer jobben, og eg har spart ein episode til dessert.

Sjangeren whodunnit (kven gjorde det?) passar evig godt som underhaldning, og innpakninga i Dalgliesh er passeleg gamaldags og samtidig moderne i uttrykket.

«Sjangeren whodunnit (kven gjorde det?) passar evig godt som underhaldning.»

Five days (HBO).

Five days (HBO).

Foto via HBO

Five days (HBO, tilgjengeleg)

Årets andre satsingar er sterkt prega av gamalmodig Agatha Christie, gamalmodig The Marlow Murder Club, endelaus utdraging av Vera og Shetland og ein sesong 4 av Wisting, der dei også har snike inn nokre britar som for å understreka behovet vårt for britisk påskekrim.

Då ingen av dei nemnde titlane klarte å tilfredsstilla det eg eigentleg ville ha – eitt mysterium, mange episodar, rikt persongalleri, flinke og/eller udugelege detektivar, mange alternative gjerningspersonar, ein ekte whodunnit – så har eg gått tilbake i tida og ein gamal serie som no er å finna på HBO.

Five days tek seg god nok tid til at ein får djupare innblikk i instansane rundt forsvinninga av ei mor og to ungar, både presse og politi og familiane rundt, med alle sine feil og fordelar. Så for min del er årets påskekrim frå 2007.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Filmatiseringa av Kerstin Ekmans Hendelser ved vann var verkeleg eit påskekrimhøgdepunkt i fjor. Årets satsingar er mest av alt prega av kven som driv og fiktivt døyr på Dei britiske øyane, og berre éin av dei skil seg ut, noko han verkeleg gjer.

I famnen til ein mordar (NRK, tilgjengeleg frå 22. mars)

Det er lenge sidan sannkrim var noko som berre vart laga podkast av. Filmatiseringar er kjempebutikk, men i mange tilfelle gjer historiene seg best i denne forma.

Årets hovudkrim frå Rikskringkastinga tek for seg ei underleg sak som gjekk føre seg i Buckinghamshire i 2015. Unge Ben Field (glimrande guffent spelt av Èanna Hardwicke) har funne ein glimrande måte å tena til livets opphald på – ved å utnytta gamle menneske på eit vis som nesten ikkje er til å tru. Som med alle sannkrimar veit ein slutten, heile premissen er at misgjerningar har skjedd, så som klassisk påskekrim vil kanskje sjåaren verta skuffa. Eg trur likevel du skal vera flink om du klarar la vera å sjå neste episode.

Dalgeliesh (TV 2)

Dalgeliesh (TV 2)

Foto via TV 2

Dalgliesh (TV 2, tilgjengeleg, lineært frå 25. mars)

Så var han tilbake på skjermen, den poetiske detektiven til P.D. James, i ny utgåve for to år sidan, eit gjensyn eg var svært nøgd med. Eg må vel seia at det ikkje er enormt overraskande at det blir trauste greier når oppskrifta skal repeterast, men så er det jo som med påskelam – må ein ikkje alltid ha rosmarin, liksom? Ikkje spør meg, eg likar ikkje eingong lammekjøt, men Dalgliesh gjer jobben, og eg har spart ein episode til dessert.

Sjangeren whodunnit (kven gjorde det?) passar evig godt som underhaldning, og innpakninga i Dalgliesh er passeleg gamaldags og samtidig moderne i uttrykket.

«Sjangeren whodunnit (kven gjorde det?) passar evig godt som underhaldning.»

Five days (HBO).

Five days (HBO).

Foto via HBO

Five days (HBO, tilgjengeleg)

Årets andre satsingar er sterkt prega av gamalmodig Agatha Christie, gamalmodig The Marlow Murder Club, endelaus utdraging av Vera og Shetland og ein sesong 4 av Wisting, der dei også har snike inn nokre britar som for å understreka behovet vårt for britisk påskekrim.

Då ingen av dei nemnde titlane klarte å tilfredsstilla det eg eigentleg ville ha – eitt mysterium, mange episodar, rikt persongalleri, flinke og/eller udugelege detektivar, mange alternative gjerningspersonar, ein ekte whodunnit – så har eg gått tilbake i tida og ein gamal serie som no er å finna på HBO.

Five days tek seg god nok tid til at ein får djupare innblikk i instansane rundt forsvinninga av ei mor og to ungar, både presse og politi og familiane rundt, med alle sine feil og fordelar. Så for min del er årets påskekrim frå 2007.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Fleire artiklar

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis