JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Det improviserte i førarsetet

Scheen jazzorkester og Cortex fungerer godt saman.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
I kvartetten Cortex finn vi Ola Høyer, Thomas Johansson, Dag Erik Knedal Andersen og Kristoffer Alberts.

I kvartetten Cortex finn vi Ola Høyer, Thomas Johansson, Dag Erik Knedal Andersen og Kristoffer Alberts.

I kvartetten Cortex finn vi Ola Høyer, Thomas Johansson, Dag Erik Knedal Andersen og Kristoffer Alberts.

I kvartetten Cortex finn vi Ola Høyer, Thomas Johansson, Dag Erik Knedal Andersen og Kristoffer Alberts.

1940
20240322
1940
20240322

Jazz

Scheen jazz­orkester & Cortex:

Frameworks

Thomas Johansson og Finn Arne Dahl Hansen, trompet; Jon Øystein Rosland, Guttorm Guttormsen, André Kassen og Kristoffer Alberts, saksofonar; Line Bjørnør Rosland, klarinettar; Magne Rutle, Guro Kvåle og Åsgeir Grong, trombonar; Rune Klakegg, elorgel; Ola Høyer og Jan Olav Renvåg, bass; Jan Erik Knedal Andersen og Audun Kleive, trommer.
Clean Feed

Det har gått fem år sidan Thomas Johansson gav ut det førre tingingsverket skrive for Scheen jazzorkester, As We See It, også det utgjeve på Clean Feed.

Signaturen til Johansson er lett attkjenneleg, men her er orkestermusikken nettopp, som tittelen tilseier, rammer: rammer rundt eit svært så potent samarbeid mellom kvartetten Cortex og Scheen jazzorkester og lange strekk improvisert musikk.

Scheen jazzorkester hadde sin første konsert i Skien i 2010 og har base i grenlandsområdet.

Scheen jazzorkester hadde sin første konsert i Skien i 2010 og har base i grenlandsområdet.

Foto: Morten Bjerk

Konstruktivt komp

Ein kan gjerne understreka det paradoksale i at det mest spanande ved plata er nettopp dei lange improviserte strekka, men orkesterpartia er ikkje berre der som rammer, men også musikalske rundingsbøyer som tek dei solistiske ytringane i nye retningar. Samstundes er orkesterpartia der som imaginære bakteppe.

Noko av det mest spanande med Frameworks er kor konstruktivt dei to bass/tromme-tandema jobbar saman. Høyer, Renvåg, Knedal og Kleive balanserer dei tydelege ideane med intens groove på stadig varierande vis.

Studio Hamar teater

Både tittelkuttet og opningssporet «Hoo-Hah» er glitrande døme på dette kreative samarbeidet. Det sistnemnde kuttet inneheld i tillegg lange og utruleg velformulerte kor av Alberts på barytonsaksofon og Johansson på trompet

Plata er spelt inn i Hamar teater og sameiner energien i konsertsituasjonen med ein detaljert og balansert orkesterklang. Stor takk til Åsgeir Grong, Ingar Hunsgaar og Fridtjof A. Lindeman for det.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz

Scheen jazz­orkester & Cortex:

Frameworks

Thomas Johansson og Finn Arne Dahl Hansen, trompet; Jon Øystein Rosland, Guttorm Guttormsen, André Kassen og Kristoffer Alberts, saksofonar; Line Bjørnør Rosland, klarinettar; Magne Rutle, Guro Kvåle og Åsgeir Grong, trombonar; Rune Klakegg, elorgel; Ola Høyer og Jan Olav Renvåg, bass; Jan Erik Knedal Andersen og Audun Kleive, trommer.
Clean Feed

Det har gått fem år sidan Thomas Johansson gav ut det førre tingingsverket skrive for Scheen jazzorkester, As We See It, også det utgjeve på Clean Feed.

Signaturen til Johansson er lett attkjenneleg, men her er orkestermusikken nettopp, som tittelen tilseier, rammer: rammer rundt eit svært så potent samarbeid mellom kvartetten Cortex og Scheen jazzorkester og lange strekk improvisert musikk.

Scheen jazzorkester hadde sin første konsert i Skien i 2010 og har base i grenlandsområdet.

Scheen jazzorkester hadde sin første konsert i Skien i 2010 og har base i grenlandsområdet.

Foto: Morten Bjerk

Konstruktivt komp

Ein kan gjerne understreka det paradoksale i at det mest spanande ved plata er nettopp dei lange improviserte strekka, men orkesterpartia er ikkje berre der som rammer, men også musikalske rundingsbøyer som tek dei solistiske ytringane i nye retningar. Samstundes er orkesterpartia der som imaginære bakteppe.

Noko av det mest spanande med Frameworks er kor konstruktivt dei to bass/tromme-tandema jobbar saman. Høyer, Renvåg, Knedal og Kleive balanserer dei tydelege ideane med intens groove på stadig varierande vis.

Studio Hamar teater

Både tittelkuttet og opningssporet «Hoo-Hah» er glitrande døme på dette kreative samarbeidet. Det sistnemnde kuttet inneheld i tillegg lange og utruleg velformulerte kor av Alberts på barytonsaksofon og Johansson på trompet

Plata er spelt inn i Hamar teater og sameiner energien i konsertsituasjonen med ein detaljert og balansert orkesterklang. Stor takk til Åsgeir Grong, Ingar Hunsgaar og Fridtjof A. Lindeman for det.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis