Morten A. Strøksnes er journalist og forfattar. Han skriv tekstar i ulike sjangrar, mellom anna reportasjar, kommentarar, portrett og analysar. Han har laga reportasjeseriar og skrive bøker frå Noreg/Europa, Afrika, Sør-Amerika, USA, Asia, Midtausten, Australia og Russland. Strøksnes er utdanna idéhistorikar, opphavleg frå Finnmark, og vil alltid vere oppteken av Nord-Noreg. Som kommentator har han ei fri tilnærming til tema innan politikk, kultur, økonomi og historie. Artiklane og kommentarane hans om til dømes Midtausten-konflikten og lakseoppdrett har skapt mykje debatt over mange år.
Strøksnes har motteke Språkprisen for sin litterære journalistikk, og mellom anna Brageprisen, Kritikerprisen og Edward Stanford Travel Writing Award for bøkene sine. Han har utgitt ti bøker, den førre var Havboka, eller Kunsten å fange en kjempehai fra en gummibåt på et stort hav gjennom fire årstider (2015) som blei omsett til 28 språk og blei en bestseljar. I november 2022 utgav Strøksnes det mest ambisiøse verket så langt: Lumholtz’ Gjenferd. Verden rundt i sporene til en glemt hvit oppdager, på leting etter alt som ble borte, og det som ble igjen (Forlaget Oktober).
Sovjetunionen skulle bli noko skinande nytt.
Men Sigrid Undset såg berre fortid, ikkje framtid.
Sovjetunionen skulle bli noko skinande nytt.
Men Sigrid Undset såg berre fortid, ikkje framtid.
Sovjetunionen skulle bli noko skinande nytt.
Men Sigrid Undset såg berre fortid, ikkje framtid.
I 1928 kom Undset til Stockholm for å ta imot Nobelprisen. No var ho tilbake, som flyktning og i sorg, men med ein ladd skrivemaskin som våpen.
I 1928 kom Undset til Stockholm for å ta imot Nobelprisen. No var ho tilbake, som flyktning og i sorg, men med ein ladd skrivemaskin som våpen.
I 1928 kom Undset til Stockholm for å ta imot Nobelprisen. No var ho tilbake, som flyktning og i sorg, men med ein ladd skrivemaskin som våpen.
Same kor Sigrid Undset kom under flukta nordover: Det var vår, nydeleg vêr, storslåtte landskap og tyske bombefly som sette norske bygder i brann.
Same kor Sigrid Undset kom under flukta nordover: Det var vår, nydeleg vêr, storslåtte landskap og tyske bombefly som sette norske bygder i brann.
Same kor Sigrid Undset kom under flukta nordover: Det var vår, nydeleg vêr, storslåtte landskap og tyske bombefly som sette norske bygder i brann.
Teikning: May Linn Clement
Alle katastrofar er ulike, men dei har noko til felles. Etterpå kan det synast rart at ikkje fleire såg kor det bar. Men vi er laga for å leve som om morgondagen vil likne på i dag. Sigrid Undsets skildringar av Oslo i dagane før 9. april 1940 er eit godt døme på dette.
Teikning: May Linn Clement
Alle katastrofar er ulike, men dei har noko til felles. Etterpå kan det synast rart at ikkje fleire såg kor det bar. Men vi er laga for å leve som om morgondagen vil likne på i dag. Sigrid Undsets skildringar av Oslo i dagane før 9. april 1940 er eit godt døme på dette.
Teikning: May Linn Clement
Alle katastrofar er ulike, men dei har noko til felles. Etterpå kan det synast rart at ikkje fleire såg kor det bar. Men vi er laga for å leve som om morgondagen vil likne på i dag. Sigrid Undsets skildringar av Oslo i dagane før 9. april 1940 er eit godt døme på dette.
Palestinske arbeidarar står i kø ved Al-Jalama på den okkuperte Vestbreidda for å kome på jobb i Israel 2. mai i år.
Foto: Raneen Sawafta / Reuters / NTB scanpix
Har Dag og Tid verkeleg skaffa seg ein ideologisk settler til å dekke Israel og dei okkuperte områda?
Palestinske arbeidarar står i kø ved Al-Jalama på den okkuperte Vestbreidda for å kome på jobb i Israel 2. mai i år.
Foto: Raneen Sawafta / Reuters / NTB scanpix
Har Dag og Tid verkeleg skaffa seg ein ideologisk settler til å dekke Israel og dei okkuperte områda?
Palestinske arbeidarar står i kø ved Al-Jalama på den okkuperte Vestbreidda for å kome på jobb i Israel 2. mai i år.
Foto: Raneen Sawafta / Reuters / NTB scanpix
Har Dag og Tid verkeleg skaffa seg ein ideologisk settler til å dekke Israel og dei okkuperte områda?