Sverre Fehn
Under arbeidet med essayet om Sverre Fehn i Dag og Tid 16. august dukka det opp eit par feil i sentrale kjelder som bør rettast.
Les også
Aasen-tunet opna i 2000.
Foto: Sverre Fehn / Aasen-tunet
Spor av tid i arkitekturen
Les også
Arkitekturmuseet med tilbygget som Sverre Fehn teikna på byrjinga av 2000-talet.
Foto: Thomas Flemming
Sverre Fehns brutale påbygg på Arkitekturmuseet i Oslo
Les også
Arkitekturopprøret har plassert dette arkitekturprosjektet i Telekvartalet i Sarpsborg på lista over dei beste i 2024. Arkitekt er MAD, og byggherre er Fredriksborg Eiendom.
Illustrasjon: Fredriksborg eiendom
Brølet nedanfrå gav ekko ovanfrå
Les også
VENEZIA. Den nordiske paviljongen ved Veneziabiennalen stod ferdig i 1962 og romma ei stor utstilling av modellar av Sverre Fehns verk under Arkitekturbiennalen i 1998.
Foto: Daniel Ryan / Flikr
Sverre Fehn – meisteren som bygde lys
Les også
Turistnæringa i Flåm vil byggje eit tårn som skal tevle med dei majestetiske fjella, skriv Ronny Spaans.
Illustrasjon: Jensen & Skodvin / MIR
Høgtårn i Flåm kan skremme bort turistane
Les også
Aasen-tunet opna i 2000.
Foto: Sverre Fehn / Aasen-tunet
Spor av tid i arkitekturen
Les også
Arkitekturmuseet med tilbygget som Sverre Fehn teikna på byrjinga av 2000-talet.
Foto: Thomas Flemming
Sverre Fehns brutale påbygg på Arkitekturmuseet i Oslo
Les også
Arkitekturopprøret har plassert dette arkitekturprosjektet i Telekvartalet i Sarpsborg på lista over dei beste i 2024. Arkitekt er MAD, og byggherre er Fredriksborg Eiendom.
Illustrasjon: Fredriksborg eiendom
Brølet nedanfrå gav ekko ovanfrå
Les også
VENEZIA. Den nordiske paviljongen ved Veneziabiennalen stod ferdig i 1962 og romma ei stor utstilling av modellar av Sverre Fehns verk under Arkitekturbiennalen i 1998.
Foto: Daniel Ryan / Flikr
Sverre Fehn – meisteren som bygde lys
Les også
Turistnæringa i Flåm vil byggje eit tårn som skal tevle med dei majestetiske fjella, skriv Ronny Spaans.
Illustrasjon: Jensen & Skodvin / MIR
Høgtårn i Flåm kan skremme bort turistane
Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no
Retting
Etter publiseringa kom spørsmålet om det verkeleg var Sverre Fehn eg hadde sett i Havna allé.
Ja, det meiner eg det var, men vi var ikkje naboar, slik eg har trudd.
Sverre og Ingrid Fehn kjøpte Villa Dammann i 1981 for 1,5 millionar, og då dei selde i 1999, var verditaksten 7,4 millionar. Året før hadde Riksantikvaren freda bygningen. Vi kjøpte for å berge den, sa Fehn då han flytta ut.
Kjøpet i 1981 visste eg om, men det stod klart for meg at han også budde der før. Det gjorde han ikkje. I 1970-åra budde eit eldre ektepar der, og dei døydde med få månaders mellomrom i 1977.
Les også: «Sverre Fehn – meisteren som bygde lys»
Då eg blei kjend med Fehn seint i 1990-åra, fortalde eg om livet i gata og at eg fleire gonger gjekk bort til Villa Dammann og studerte verket. Å bu der var som å kome heim, sa han. Årstal snakka vi nok ikkje så nøye om.
At eg såg han i Havna allé, er eg likevel sikker på. Den gongen var synet mitt så bra at eg kjende att ansiktet frå avisene. Eitt bilete frå ein vinterdag har brent seg fast: Alt er kvit nysnø, eg kjem opp trappa frå underetasjen i nr. 8 B og ser mannen med den svarte mappa gå bortover vegen. Ingen andre er å sjå, alt er kvitt, han går der med dokumentmappa i handa. For meg er dette framleis sinnbiletet av ein som eg visste det stod strid om. Han gjekk der i vêret, svart i kvitt, åleine.
Feilen som bør rettast i seinare framstillingar, gjeld tidfestinga av eit verk. I slike høve går ein gjerne ut frå året då byggverket stod ferdig. Det kan gå mange år frå teikning til opning, og byggjeteikningar blir ofte endra undervegs. Storhamarlåven ved Hamar var teikna ferdig i 1969, bygningsarbeidet avslutta i 1973, utstillinga fullført i 1980, og jamvel endå fleire årstal er blitt brukte om verket. For fullførte verk oppstår såleis inkonsekvensar, medan det for ufullførte verk er greiare. Eller?
Arbeidet med essayet sende meg inn på mange sidevegar, og der dukka det opp eit par feil som går att i autoritative bøker og oppslagsverk om Sverre Fehn. Der står det at han saman med Geir Grung i 1950 teikna eit krematorium i Larvik. I bøkene er teikningane til ein administrasjonsbygning på Maihaugen ved Lillehammer tidfesta til både 1949 og 1959, også det saman med Grung. Bygningen stod ferdig i 1956.
Eg gjekk til kjeldene frå samtida. Fehn og Grung vann ein konkurranse om administrasjonsbygning på Maihaugen i februar 1950. Larvik kommune vedtok i november 1950 å lyse ut arkitektkonkurranse for nytt krematorium, og tre vinnarar blei offentleggjorde primo september 1951. Mellom dei 43 framlegga som ikkje nådde opp, var det som Fehn og Grung hadde laga. Krematoriet i Larvik må altså omdaterast til 1951. Så blir det filigrans om bygningen på Maihaugen skal tidfestast til 1949, då teikningane blei laga, eller 1950, då vinnarane av konkurransen blei offentleggjorde.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no
Retting
Etter publiseringa kom spørsmålet om det verkeleg var Sverre Fehn eg hadde sett i Havna allé.
Ja, det meiner eg det var, men vi var ikkje naboar, slik eg har trudd.
Sverre og Ingrid Fehn kjøpte Villa Dammann i 1981 for 1,5 millionar, og då dei selde i 1999, var verditaksten 7,4 millionar. Året før hadde Riksantikvaren freda bygningen. Vi kjøpte for å berge den, sa Fehn då han flytta ut.
Kjøpet i 1981 visste eg om, men det stod klart for meg at han også budde der før. Det gjorde han ikkje. I 1970-åra budde eit eldre ektepar der, og dei døydde med få månaders mellomrom i 1977.
Les også: «Sverre Fehn – meisteren som bygde lys»
Då eg blei kjend med Fehn seint i 1990-åra, fortalde eg om livet i gata og at eg fleire gonger gjekk bort til Villa Dammann og studerte verket. Å bu der var som å kome heim, sa han. Årstal snakka vi nok ikkje så nøye om.
At eg såg han i Havna allé, er eg likevel sikker på. Den gongen var synet mitt så bra at eg kjende att ansiktet frå avisene. Eitt bilete frå ein vinterdag har brent seg fast: Alt er kvit nysnø, eg kjem opp trappa frå underetasjen i nr. 8 B og ser mannen med den svarte mappa gå bortover vegen. Ingen andre er å sjå, alt er kvitt, han går der med dokumentmappa i handa. For meg er dette framleis sinnbiletet av ein som eg visste det stod strid om. Han gjekk der i vêret, svart i kvitt, åleine.
Feilen som bør rettast i seinare framstillingar, gjeld tidfestinga av eit verk. I slike høve går ein gjerne ut frå året då byggverket stod ferdig. Det kan gå mange år frå teikning til opning, og byggjeteikningar blir ofte endra undervegs. Storhamarlåven ved Hamar var teikna ferdig i 1969, bygningsarbeidet avslutta i 1973, utstillinga fullført i 1980, og jamvel endå fleire årstal er blitt brukte om verket. For fullførte verk oppstår såleis inkonsekvensar, medan det for ufullførte verk er greiare. Eller?
Arbeidet med essayet sende meg inn på mange sidevegar, og der dukka det opp eit par feil som går att i autoritative bøker og oppslagsverk om Sverre Fehn. Der står det at han saman med Geir Grung i 1950 teikna eit krematorium i Larvik. I bøkene er teikningane til ein administrasjonsbygning på Maihaugen ved Lillehammer tidfesta til både 1949 og 1959, også det saman med Grung. Bygningen stod ferdig i 1956.
Eg gjekk til kjeldene frå samtida. Fehn og Grung vann ein konkurranse om administrasjonsbygning på Maihaugen i februar 1950. Larvik kommune vedtok i november 1950 å lyse ut arkitektkonkurranse for nytt krematorium, og tre vinnarar blei offentleggjorde primo september 1951. Mellom dei 43 framlegga som ikkje nådde opp, var det som Fehn og Grung hadde laga. Krematoriet i Larvik må altså omdaterast til 1951. Så blir det filigrans om bygningen på Maihaugen skal tidfestast til 1949, då teikningane blei laga, eller 1950, då vinnarane av konkurransen blei offentleggjorde.
Les også
Aasen-tunet opna i 2000.
Foto: Sverre Fehn / Aasen-tunet
Spor av tid i arkitekturen
Les også
Arkitekturmuseet med tilbygget som Sverre Fehn teikna på byrjinga av 2000-talet.
Foto: Thomas Flemming
Sverre Fehns brutale påbygg på Arkitekturmuseet i Oslo
Les også
Arkitekturopprøret har plassert dette arkitekturprosjektet i Telekvartalet i Sarpsborg på lista over dei beste i 2024. Arkitekt er MAD, og byggherre er Fredriksborg Eiendom.
Illustrasjon: Fredriksborg eiendom
Brølet nedanfrå gav ekko ovanfrå
Les også
VENEZIA. Den nordiske paviljongen ved Veneziabiennalen stod ferdig i 1962 og romma ei stor utstilling av modellar av Sverre Fehns verk under Arkitekturbiennalen i 1998.
Foto: Daniel Ryan / Flikr
Sverre Fehn – meisteren som bygde lys
Les også
Turistnæringa i Flåm vil byggje eit tårn som skal tevle med dei majestetiske fjella, skriv Ronny Spaans.
Illustrasjon: Jensen & Skodvin / MIR
Høgtårn i Flåm kan skremme bort turistane
Fleire artiklar
Fiskemiddag: Ja, men pass på – det er ikkje berre paneringa som skjuler noko her.
Foto: Pxhere.com
Du skal aldri, aldri, aldri skode fisken på pakningen.
Foto: Agnete Brun
Med den monumentale boka Sjøfareren Erika Fatland gitt oss eit uvant, og skremmande, perspektiv på europeisk kolonialisme.
Kongsbonden Johan Jógvanson bur i den Instagram-venlege bygda Saksun. Men sjølv om han skjeller ut turistar, er det ikkje dei han er forbanna på. Det er politikarane inne i Tórshavn.
Alle foto: Hallgeir Opedal
Turistinvasjonen har gjort Johan Jógvanson til den sintaste bonden på Færøyane.
Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på pressekonferanse etter framlegginga av statsbudsjettet måndag. For dei som er opptekne av klima, var ikkje budsjettet godt nytt.
Foto: Fredrik Varfjell / NTB
Kapitulasjon i klimapolitikken
Regjeringa veit ikkje om statsbudsjettet bidreg til å redusere eller å auke klimagassutsleppa. Derimot er det klart at det nasjonale klimamålet for 2030 ikkje blir nådd.
Foto: Gyldendal
Erfaringar av tap og nytt liv
Debutdikta til Anngjerd Rustand eig omhug for omverda og er skrivne med klårleik og vent, sanseleg nærvær.