JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Leiar

Vi treng ikkje fleire universitet

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Høgskulen på Vestlandet ønskjer å bli universitet. Bilete er av campusen på Stord.

Høgskulen på Vestlandet ønskjer å bli universitet. Bilete er av campusen på Stord.

Foto: HVL

Høgskulen på Vestlandet ønskjer å bli universitet. Bilete er av campusen på Stord.

Høgskulen på Vestlandet ønskjer å bli universitet. Bilete er av campusen på Stord.

Foto: HVL

1772
20231124
1772
20231124

Regjeringa vil at det skal verta lettare å bli universitet, og vil mellom anna redusera kravet for akkreditering frå fire til eitt doktorgradsprogram ved kvart universitet.

I 2002 hadde vi fire universitet i Noreg. I dag har vi ti. Ein skulle tru det var mange nok. Men det kan no fort verta endå fleire når dei høgskulane som er att, skal streva etter å få universitetsstatus. Det vert eit stort og unødvendig arbeid.

Argumentasjonen til minister for forsking og høgare utdanning Sandra Borch er pakka inn i fine, men nokså inkjeseiande formuleringar om at vi må «ruste Norge til å møte dagens og morgendages utfordringer», og at krava «vi stiller, ikke skal føre til unødvendig byråkrati eller flytte ressursene bort fra kjerneoppgavene til universiteter og høyskoler».

Spørsmålet er om ein ikkje betre møter «morgendagens utfordringer» med solide høgskular enn med fleire halvgode universitet. Ein vert ikkje universitet sjølv om ein kallar seg det. Og for å sikra god ressursbruk ved høgskulane bør vi heller gje dei økonomisk motivering for styrkja integrasjonen av teori og praksis i profesjonsutdanningane.

Framlegget til regjeringa kan gå i motsett retning og føra ytterlegare teoretisering av utdanningane. Såleis er det merkeleg at framlegget kjem frå ein senterpartistatsråd. Om dei då ikkje ser på det heile som ein del av distriktspolitikken, noko som ikkje er eit gyldig tema i denne saka.

Ei stor utfordring vi står overfor dei neste tiåra, er å skaffa nok fagfolk til profesjonsyrka våre. Det løyser ein ikkje med fleire universitet. Høgskulane skal driva med forsking, men vel så viktig er at dei skaper gode undervisingsmiljø med mange nok sjølvtrygge førelesarar med fagleg ballast og praktisk innsikt.

Svein Gjerdåker

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Regjeringa vil at det skal verta lettare å bli universitet, og vil mellom anna redusera kravet for akkreditering frå fire til eitt doktorgradsprogram ved kvart universitet.

I 2002 hadde vi fire universitet i Noreg. I dag har vi ti. Ein skulle tru det var mange nok. Men det kan no fort verta endå fleire når dei høgskulane som er att, skal streva etter å få universitetsstatus. Det vert eit stort og unødvendig arbeid.

Argumentasjonen til minister for forsking og høgare utdanning Sandra Borch er pakka inn i fine, men nokså inkjeseiande formuleringar om at vi må «ruste Norge til å møte dagens og morgendages utfordringer», og at krava «vi stiller, ikke skal føre til unødvendig byråkrati eller flytte ressursene bort fra kjerneoppgavene til universiteter og høyskoler».

Spørsmålet er om ein ikkje betre møter «morgendagens utfordringer» med solide høgskular enn med fleire halvgode universitet. Ein vert ikkje universitet sjølv om ein kallar seg det. Og for å sikra god ressursbruk ved høgskulane bør vi heller gje dei økonomisk motivering for styrkja integrasjonen av teori og praksis i profesjonsutdanningane.

Framlegget til regjeringa kan gå i motsett retning og føra ytterlegare teoretisering av utdanningane. Såleis er det merkeleg at framlegget kjem frå ein senterpartistatsråd. Om dei då ikkje ser på det heile som ein del av distriktspolitikken, noko som ikkje er eit gyldig tema i denne saka.

Ei stor utfordring vi står overfor dei neste tiåra, er å skaffa nok fagfolk til profesjonsyrka våre. Det løyser ein ikkje med fleire universitet. Høgskulane skal driva med forsking, men vel så viktig er at dei skaper gode undervisingsmiljø med mange nok sjølvtrygge førelesarar med fagleg ballast og praktisk innsikt.

Svein Gjerdåker

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis