Vi treng ikkje fleire universitet
Høgskulen på Vestlandet ønskjer å bli universitet. Bilete er av campusen på Stord.
Foto: HVL
Regjeringa vil at det skal verta lettare å bli universitet, og vil mellom anna redusera kravet for akkreditering frå fire til eitt doktorgradsprogram ved kvart universitet.
I 2002 hadde vi fire universitet i Noreg. I dag har vi ti. Ein skulle tru det var mange nok. Men det kan no fort verta endå fleire når dei høgskulane som er att, skal streva etter å få universitetsstatus. Det vert eit stort og unødvendig arbeid.
Argumentasjonen til minister for forsking og høgare utdanning Sandra Borch er pakka inn i fine, men nokså inkjeseiande formuleringar om at vi må «ruste Norge til å møte dagens og morgendages utfordringer», og at krava «vi stiller, ikke skal føre til unødvendig byråkrati eller flytte ressursene bort fra kjerneoppgavene til universiteter og høyskoler».
Spørsmålet er om ein ikkje betre møter «morgendagens utfordringer» med solide høgskular enn med fleire halvgode universitet. Ein vert ikkje universitet sjølv om ein kallar seg det. Og for å sikra god ressursbruk ved høgskulane bør vi heller gje dei økonomisk motivering for styrkja integrasjonen av teori og praksis i profesjonsutdanningane.
Framlegget til regjeringa kan gå i motsett retning og føra ytterlegare teoretisering av utdanningane. Såleis er det merkeleg at framlegget kjem frå ein senterpartistatsråd. Om dei då ikkje ser på det heile som ein del av distriktspolitikken, noko som ikkje er eit gyldig tema i denne saka.
Ei stor utfordring vi står overfor dei neste tiåra, er å skaffa nok fagfolk til profesjonsyrka våre. Det løyser ein ikkje med fleire universitet. Høgskulane skal driva med forsking, men vel så viktig er at dei skaper gode undervisingsmiljø med mange nok sjølvtrygge førelesarar med fagleg ballast og praktisk innsikt.
Svein Gjerdåker
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Regjeringa vil at det skal verta lettare å bli universitet, og vil mellom anna redusera kravet for akkreditering frå fire til eitt doktorgradsprogram ved kvart universitet.
I 2002 hadde vi fire universitet i Noreg. I dag har vi ti. Ein skulle tru det var mange nok. Men det kan no fort verta endå fleire når dei høgskulane som er att, skal streva etter å få universitetsstatus. Det vert eit stort og unødvendig arbeid.
Argumentasjonen til minister for forsking og høgare utdanning Sandra Borch er pakka inn i fine, men nokså inkjeseiande formuleringar om at vi må «ruste Norge til å møte dagens og morgendages utfordringer», og at krava «vi stiller, ikke skal føre til unødvendig byråkrati eller flytte ressursene bort fra kjerneoppgavene til universiteter og høyskoler».
Spørsmålet er om ein ikkje betre møter «morgendagens utfordringer» med solide høgskular enn med fleire halvgode universitet. Ein vert ikkje universitet sjølv om ein kallar seg det. Og for å sikra god ressursbruk ved høgskulane bør vi heller gje dei økonomisk motivering for styrkja integrasjonen av teori og praksis i profesjonsutdanningane.
Framlegget til regjeringa kan gå i motsett retning og føra ytterlegare teoretisering av utdanningane. Såleis er det merkeleg at framlegget kjem frå ein senterpartistatsråd. Om dei då ikkje ser på det heile som ein del av distriktspolitikken, noko som ikkje er eit gyldig tema i denne saka.
Ei stor utfordring vi står overfor dei neste tiåra, er å skaffa nok fagfolk til profesjonsyrka våre. Det løyser ein ikkje med fleire universitet. Høgskulane skal driva med forsking, men vel så viktig er at dei skaper gode undervisingsmiljø med mange nok sjølvtrygge førelesarar med fagleg ballast og praktisk innsikt.
Svein Gjerdåker
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
Den rumenske forfattaren Mircea Cartarescu har skrive både skjønnlitteratur, lyrikk og litterære essay.
Foto: Solum Bokvennen
Mircea Cărtărescu kastar eit fortrolla lys over barndommen i Melankolien
Taiwanarar feirar nasjonaldagen 10. oktober framfor presidentbygget i Taipei.
Foto: Chiang Ying-ying / AP / NTB
Illusjonen om «eitt Kina»
Kina gjer krav på Taiwan, og Noreg anerkjenner ikkje Taiwan som sjølvstendig stat. Men kor sterkt står argumenta for at Taiwan er ein del av Kina?