JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Praten flyt lett

Samtalen mellom Seim og Haltli er eksistensielt viktig.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Trygve Seim og Frode Haltli har samarbeidd musikalsk i 20 år.

Trygve Seim og Frode Haltli har samarbeidd musikalsk i 20 år.

Foto: Hubert P. Klotzeck / ECM Records

Trygve Seim og Frode Haltli har samarbeidd musikalsk i 20 år.

Trygve Seim og Frode Haltli har samarbeidd musikalsk i 20 år.

Foto: Hubert P. Klotzeck / ECM Records

1727
20240913
1727
20240913

Jazz / Samtids­musikk

Trygve Seim og Frode Haltli:

Our Time

Trygve Seim, sopran- og tenorsaksofon; Frode Haltli, akkordeon. ECM

Til neste år feirar Trygve Seim og Frode Haltli 25 års musikalsk samarbeid. Dette er likevel berre den andre duoplata deira. Den første, Yeraz, kom i 2008. Musikken er, som alltid når desse to set kvarandre stemne, stort sett improvisert. Det kan vera vanskeleg å ta inn fordi dei to har utvikla eit uttrykk som i dynamisk forstand og i replikkunst er så å seia formfullenda.

Tonekvaliteten i dei respektive instrumenta er med på å gjera kvart eit stykke til ei kleinkunstperle. Seim er vel den saksofonisten som har teke arven etter Garbarek lengst, og på eiga hand utvida paletten monaleg. Han har funne tvillingsjela si i Haltli. Heile plata fungerer som ein illustrasjon av dette poenget, men for meg står «Improvisation No. 3» fram som eit høgdepunkt på dei fleste vis. Det gjev Seims folkemusikkinspirerte «Fanfare» eit uvanleg inderleg preg.

Vanlegvis følgjer improvisasjonen temaet, men Seim og Haltli snur gjerne på det. «Improvisation 1–4» vert alle etterfølgde av eit skrive stykke, gjerne som ein kort konklusjon. «Fanfare» følgjer etter to av improvisasjonane, medan nordindiske «Shyama Sundara Madana Mohana» og Stravinskijs «Les Cinq Doigts No. 5» følgjer etter dei to andre, og det er verkeleg snakk om konklusjonar.

I tillegg har dei med Haltlis «Du, mi tid», Seims signaturlåt no om dagen, den ukrainske voggesongen «Oy Khodyt’ Son, Kolo Vikon» og den sorgtunge «Elegi», også ført i pennen av Seim. Our Time er tidlaus.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz / Samtids­musikk

Trygve Seim og Frode Haltli:

Our Time

Trygve Seim, sopran- og tenorsaksofon; Frode Haltli, akkordeon. ECM

Til neste år feirar Trygve Seim og Frode Haltli 25 års musikalsk samarbeid. Dette er likevel berre den andre duoplata deira. Den første, Yeraz, kom i 2008. Musikken er, som alltid når desse to set kvarandre stemne, stort sett improvisert. Det kan vera vanskeleg å ta inn fordi dei to har utvikla eit uttrykk som i dynamisk forstand og i replikkunst er så å seia formfullenda.

Tonekvaliteten i dei respektive instrumenta er med på å gjera kvart eit stykke til ei kleinkunstperle. Seim er vel den saksofonisten som har teke arven etter Garbarek lengst, og på eiga hand utvida paletten monaleg. Han har funne tvillingsjela si i Haltli. Heile plata fungerer som ein illustrasjon av dette poenget, men for meg står «Improvisation No. 3» fram som eit høgdepunkt på dei fleste vis. Det gjev Seims folkemusikkinspirerte «Fanfare» eit uvanleg inderleg preg.

Vanlegvis følgjer improvisasjonen temaet, men Seim og Haltli snur gjerne på det. «Improvisation 1–4» vert alle etterfølgde av eit skrive stykke, gjerne som ein kort konklusjon. «Fanfare» følgjer etter to av improvisasjonane, medan nordindiske «Shyama Sundara Madana Mohana» og Stravinskijs «Les Cinq Doigts No. 5» følgjer etter dei to andre, og det er verkeleg snakk om konklusjonar.

I tillegg har dei med Haltlis «Du, mi tid», Seims signaturlåt no om dagen, den ukrainske voggesongen «Oy Khodyt’ Son, Kolo Vikon» og den sorgtunge «Elegi», også ført i pennen av Seim. Our Time er tidlaus.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis