Urban Viken
Erlend Viken Trio med gjester byr på kreativitet.
Erlend Viken har med seg Marius Graff (t.v.) og Sondre Meisfjord i trioen.
Pressefoto
Moderne folkemusikk
Erlend Viken Trio:
Ville veier
Erlend Viken, fele, hardingfele, oktavfele; Marius Graff, elektrisk gitar; Sondre Neisfjord, bass; Olav Torget, konting (n’goni); Synnøve Brøndbo Plassen, vokal. Heilo
Erlend Viken er ein norsk spelemann frå Oppdal. Og i trioen har han med bassisten Sondre Meisfjord og gitaristen Marius Graff, og på nokon av låtane har dei invitert med Olav Torget, som spelar det tradisjonelle afrikanske strengeinstrumentet konting (n’goni), og vokalisten Synnøve Brøndbo Plassen.
Dei opnar med den tradisjonelle valdresspringaren «Nørre Myreslåtten», som Viken har lært av en annan meisterspelemann, Håkon Høgemo. Og alt her legg eg merke til det fine samspelet mellom fele og gitar, kor dei to spelar (nesten) unisont, men med små avstikkarar.
Det er ikkje Viken som står fram som den viktigaste solisten, men her, som i dei fleste låtane, får me eit utmerkt samspel med gitaristen Graff. Og herifrå og ut er dette ei utmerkt plate der dei tre (fem) samarbeider tett og fint. «Road From Glasgow» kan høyrast ut som at seine kveldar på folkemusikkpub i Glasgow har sett sine spor hos Viken. Her får me Torget i beste Ry Cooder-stil. Ein nydeleg skotsk/norsk reel.
Me får ørkenblues i den afrikanske «Bøgata Blues», som er slik me kjenner musikken frå Mali, med n’gonien saman med Plassens unisone vokal. Ein blues som ligg heilt i tradisjonen. Meisfjords «Roadsterbassgangarhalling» har òg mykje Cooder i seg, der Meisfjord spelar eit riff dei andre kan leika seg over. Vikens «Mingus Lullaby» er ein fin ballade, ei hyllest til bassisten Charles Mingus, men utan at det blir nokon kopi, men ei fin låt i et slentrande tempo, med framifrå basspel.
I tillegg får me fleire strålande komposisjonar av Viken. Og heile vegen får me moderne folkemusikk med grunnlag i Noreg, men med fine vitjingar til andre land.
Jan Granlie
Jan Granlie er redaktør for nettsida salt peanuts* og frilans kulturarbeidar.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Moderne folkemusikk
Erlend Viken Trio:
Ville veier
Erlend Viken, fele, hardingfele, oktavfele; Marius Graff, elektrisk gitar; Sondre Neisfjord, bass; Olav Torget, konting (n’goni); Synnøve Brøndbo Plassen, vokal. Heilo
Erlend Viken er ein norsk spelemann frå Oppdal. Og i trioen har han med bassisten Sondre Meisfjord og gitaristen Marius Graff, og på nokon av låtane har dei invitert med Olav Torget, som spelar det tradisjonelle afrikanske strengeinstrumentet konting (n’goni), og vokalisten Synnøve Brøndbo Plassen.
Dei opnar med den tradisjonelle valdresspringaren «Nørre Myreslåtten», som Viken har lært av en annan meisterspelemann, Håkon Høgemo. Og alt her legg eg merke til det fine samspelet mellom fele og gitar, kor dei to spelar (nesten) unisont, men med små avstikkarar.
Det er ikkje Viken som står fram som den viktigaste solisten, men her, som i dei fleste låtane, får me eit utmerkt samspel med gitaristen Graff. Og herifrå og ut er dette ei utmerkt plate der dei tre (fem) samarbeider tett og fint. «Road From Glasgow» kan høyrast ut som at seine kveldar på folkemusikkpub i Glasgow har sett sine spor hos Viken. Her får me Torget i beste Ry Cooder-stil. Ein nydeleg skotsk/norsk reel.
Me får ørkenblues i den afrikanske «Bøgata Blues», som er slik me kjenner musikken frå Mali, med n’gonien saman med Plassens unisone vokal. Ein blues som ligg heilt i tradisjonen. Meisfjords «Roadsterbassgangarhalling» har òg mykje Cooder i seg, der Meisfjord spelar eit riff dei andre kan leika seg over. Vikens «Mingus Lullaby» er ein fin ballade, ei hyllest til bassisten Charles Mingus, men utan at det blir nokon kopi, men ei fin låt i et slentrande tempo, med framifrå basspel.
I tillegg får me fleire strålande komposisjonar av Viken. Og heile vegen får me moderne folkemusikk med grunnlag i Noreg, men med fine vitjingar til andre land.
Jan Granlie
Jan Granlie er redaktør for nettsida salt peanuts* og frilans kulturarbeidar.
Fleire artiklar
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
Den rumenske forfattaren Mircea Cartarescu har skrive både skjønnlitteratur, lyrikk og litterære essay.
Foto: Solum Bokvennen
Mircea Cărtărescu kastar eit fortrolla lys over barndommen i Melankolien
Taiwanarar feirar nasjonaldagen 10. oktober framfor presidentbygget i Taipei.
Foto: Chiang Ying-ying / AP / NTB
Illusjonen om «eitt Kina»
Kina gjer krav på Taiwan, og Noreg anerkjenner ikkje Taiwan som sjølvstendig stat. Men kor sterkt står argumenta for at Taiwan er ein del av Kina?