JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Samfunn
Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
2069
20170609
2069
20170609

Vi hadde fått ein maur i garden. Ein dei kallar faraomaur, som er liten og raud og mindre farleg enn ein pissemaur. Kor farleg han er, visste eg ikkje før det vart slått alarm i sameiget og rekvirert eit firma som har spesialisert seg på kjemisk krigføring mot nettopp dette utysket. Sjølv hadde eg ikkje sett han, men etter at små behaldarar med åte vart installerte på strategiske stader, kom det ein karavane ned langs eit hjørne. Dei forsynte seg med små klumpar av det brunaktige innhaldet, før dei bukserte seg opp veggen igjen, dit dei kom frå. Etter oppskrifta skulle dei gå den sikre død i møte, og der stod eg som fjetra og såg på.

Det gjer Nils Kjær også, då han i ein av sine mest glitrande epistlar stiller seg kritisk til Salomos ordtak om å gå til mauren for å bli vis. «Den aktivitet, de smaa krakilske dyr udfolder, har aldrig forekommet mig efterlignelseværdig for mennesker», skriv Kjær. «De render om hverandre, men vad render de egentlig efter?» spør han. Etter å ha valt seg ut ein maur i tua som case study, finn han inga meining i dyrets formålslause strev, og spør: «Er det mulig at allmennvellet han have nogen glæde av disse bevægelser?»

Svaret er nei, men vår mann forfattaren kritiserer ikkje mauren «fordi den gaar ud og tager motion». Ein dag han sjølv er ute og ruslar utan anna ærend, ser han ein flokk som strevar med å «praktisere» liket av ein tordivel over kjerrevegen, og heile følgjet bikkar ned i hjulsporet, akkurat tidsnok til å bli knust under eit forbirullande kjerrehjul. Moral? Nils Kjær moraliserer ikkje. Vi har berre ikkje noko å lære av mauren. Difor: «Jeg finder mig som menneske bedst hjemme i den ryddige forestilling at myrerne blev overkjørt fordi de befandt sig i hjulsporet paa et for dem ugunstig tidspunkt.»

Spør ikkje meg kvifor dyret i soga vår heiter faraomaur. Namnet hjelper han i alle fall ikkje. Han virrar ikkje formålslaust omkring. Han er ikkje ute på «mosjon». Målretta bukserer karavanen den giftige lasta si til det dødelege depotet. Det er kjemisk krigføring, og eg står berre og ser på.

R.H.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Vi hadde fått ein maur i garden. Ein dei kallar faraomaur, som er liten og raud og mindre farleg enn ein pissemaur. Kor farleg han er, visste eg ikkje før det vart slått alarm i sameiget og rekvirert eit firma som har spesialisert seg på kjemisk krigføring mot nettopp dette utysket. Sjølv hadde eg ikkje sett han, men etter at små behaldarar med åte vart installerte på strategiske stader, kom det ein karavane ned langs eit hjørne. Dei forsynte seg med små klumpar av det brunaktige innhaldet, før dei bukserte seg opp veggen igjen, dit dei kom frå. Etter oppskrifta skulle dei gå den sikre død i møte, og der stod eg som fjetra og såg på.

Det gjer Nils Kjær også, då han i ein av sine mest glitrande epistlar stiller seg kritisk til Salomos ordtak om å gå til mauren for å bli vis. «Den aktivitet, de smaa krakilske dyr udfolder, har aldrig forekommet mig efterlignelseværdig for mennesker», skriv Kjær. «De render om hverandre, men vad render de egentlig efter?» spør han. Etter å ha valt seg ut ein maur i tua som case study, finn han inga meining i dyrets formålslause strev, og spør: «Er det mulig at allmennvellet han have nogen glæde av disse bevægelser?»

Svaret er nei, men vår mann forfattaren kritiserer ikkje mauren «fordi den gaar ud og tager motion». Ein dag han sjølv er ute og ruslar utan anna ærend, ser han ein flokk som strevar med å «praktisere» liket av ein tordivel over kjerrevegen, og heile følgjet bikkar ned i hjulsporet, akkurat tidsnok til å bli knust under eit forbirullande kjerrehjul. Moral? Nils Kjær moraliserer ikkje. Vi har berre ikkje noko å lære av mauren. Difor: «Jeg finder mig som menneske bedst hjemme i den ryddige forestilling at myrerne blev overkjørt fordi de befandt sig i hjulsporet paa et for dem ugunstig tidspunkt.»

Spør ikkje meg kvifor dyret i soga vår heiter faraomaur. Namnet hjelper han i alle fall ikkje. Han virrar ikkje formålslaust omkring. Han er ikkje ute på «mosjon». Målretta bukserer karavanen den giftige lasta si til det dødelege depotet. Det er kjemisk krigføring, og eg står berre og ser på.

R.H.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis