Jan H. Landro er fast frilansar for Dag og Tid. Han er stolt stril frå Askøy, men har budd i Bergen dei siste femti åra. Han har studert tysk, engelsk og litteraturvitskap, og han var i mange år kulturjournalist og kulturredaktør i Bergens Tidende. I 1994 fekk han Norsk kulturråds pris for framifrå kulturjournalistikk. Han har fartstid frå Bragejuryen og Heddajuryen. Landro har gitt ut ti bøker, mellom andre Århundrets forfattere, Portretter av 50 sentrale forfattere fra det 20. århundre (2000), Jeg er ikke ironisk. Samtaler med Dag Solstad (2001), Møteplass for tanker og trivsel. Senioruniversitetet i Bergen gjennom 15 år (2013), Bernt Tunold – vestlandsmålar i grønt og grått (2016). Seinaste utgiving er Jon Fosse – enkelt og djupt. Om romanane og forteljingane hans (2022).
Jan Gunnar Røise som Terje Vigen.
Foto: Hans Antonsen
I Grimstad gjer dei seg litterær nytte av både Hamsun og Ibsen, begge med ei fortid i byen.
Jan Gunnar Røise som Terje Vigen.
Foto: Hans Antonsen
I Grimstad gjer dei seg litterær nytte av både Hamsun og Ibsen, begge med ei fortid i byen.
Jan Gunnar Røise som Terje Vigen.
Foto: Hans Antonsen
I Grimstad gjer dei seg litterær nytte av både Hamsun og Ibsen, begge med ei fortid i byen.
Kristina Quintano.
Foto: Bendik Østbye Johannessen
«Flyktningenes død ved våre grenser er villet politikk», skriv Kristina Quintano i den nye boka si, som er ei forstemmande skildring av «migrasjonskrisa» og EUs – og Noregs – svik mot menneske i naud.
Kristina Quintano.
Foto: Bendik Østbye Johannessen
«Flyktningenes død ved våre grenser er villet politikk», skriv Kristina Quintano i den nye boka si, som er ei forstemmande skildring av «migrasjonskrisa» og EUs – og Noregs – svik mot menneske i naud.
Kristina Quintano.
Foto: Bendik Østbye Johannessen
«Flyktningenes død ved våre grenser er villet politikk», skriv Kristina Quintano i den nye boka si, som er ei forstemmande skildring av «migrasjonskrisa» og EUs – og Noregs – svik mot menneske i naud.
Kjartan Slettemark tek imot Norsk kulturråds ærespris for 2001.
Foto: Knut Fjeldstad / NTB
Få år før han døydde, sa kunstnaren Kjartan Slettemark: «Jeg har skapt disse tingene for å bli elsket. Og for å kunne elske meg selv.» No har han fått ein biografi som langt på veg syner at dette er sant.
Kjartan Slettemark tek imot Norsk kulturråds ærespris for 2001.
Foto: Knut Fjeldstad / NTB
Få år før han døydde, sa kunstnaren Kjartan Slettemark: «Jeg har skapt disse tingene for å bli elsket. Og for å kunne elske meg selv.» No har han fått ein biografi som langt på veg syner at dette er sant.
Kjartan Slettemark tek imot Norsk kulturråds ærespris for 2001.
Foto: Knut Fjeldstad / NTB
Få år før han døydde, sa kunstnaren Kjartan Slettemark: «Jeg har skapt disse tingene for å bli elsket. Og for å kunne elske meg selv.» No har han fått ein biografi som langt på veg syner at dette er sant.
Hans Petter Graver har skrive boka om tukthuslovene.
Foto: Terje Bendiksby / NTB
Etter at Stortinget vedtok dei såkalla tukthuslovene i 1927, blei reaksjonane så sterke at vi fekk det Hans Petter Graver i den nye boka si kallar eit av noregshistorias klaraste døme på at forholda låg til rette for sivil ulydnad.
Hans Petter Graver har skrive boka om tukthuslovene.
Foto: Terje Bendiksby / NTB
Etter at Stortinget vedtok dei såkalla tukthuslovene i 1927, blei reaksjonane så sterke at vi fekk det Hans Petter Graver i den nye boka si kallar eit av noregshistorias klaraste døme på at forholda låg til rette for sivil ulydnad.
Hans Petter Graver har skrive boka om tukthuslovene.
Foto: Terje Bendiksby / NTB
Etter at Stortinget vedtok dei såkalla tukthuslovene i 1927, blei reaksjonane så sterke at vi fekk det Hans Petter Graver i den nye boka si kallar eit av noregshistorias klaraste døme på at forholda låg til rette for sivil ulydnad.
Helene Uri har doktorgrad i språkvitskap og arbeidde i tolv år ved Universitetet i Oslo før ho sa opp for å skrive på heiltid.
Foto: Julie Pike / Gyldendal
Er det rett at kvinnelege forfattarar nyttar fleire adjektiv enn mannlege kollegaer? Eller superlativ? Kva med bannord? Kven er «Den norske Hemingway»?
Helene Uri har doktorgrad i språkvitskap og arbeidde i tolv år ved Universitetet i Oslo før ho sa opp for å skrive på heiltid.
Foto: Julie Pike / Gyldendal
Er det rett at kvinnelege forfattarar nyttar fleire adjektiv enn mannlege kollegaer? Eller superlativ? Kva med bannord? Kven er «Den norske Hemingway»?
Helene Uri har doktorgrad i språkvitskap og arbeidde i tolv år ved Universitetet i Oslo før ho sa opp for å skrive på heiltid.
Foto: Julie Pike / Gyldendal
Er det rett at kvinnelege forfattarar nyttar fleire adjektiv enn mannlege kollegaer? Eller superlativ? Kva med bannord? Kven er «Den norske Hemingway»?
Ei kvinne går forbi ein venleikssalong med vindaugsdekorasjonar som har vorte øydelagde. Taliban forbyr slike salongar for kvinner. Kabul i Afghanistan, 2021.
Foto: Bernat Armangue / AP / NTB
Vi kan ikkje leve i ei verd der vi ikkje tek inn over oss dei perspektiva som faktisk finst der, meiner Ayesha Wolasmal. Ho har skrive bok om røynslene sine i Afghanistan.
Ei kvinne går forbi ein venleikssalong med vindaugsdekorasjonar som har vorte øydelagde. Taliban forbyr slike salongar for kvinner. Kabul i Afghanistan, 2021.
Foto: Bernat Armangue / AP / NTB
Vi kan ikkje leve i ei verd der vi ikkje tek inn over oss dei perspektiva som faktisk finst der, meiner Ayesha Wolasmal. Ho har skrive bok om røynslene sine i Afghanistan.
Ei kvinne går forbi ein venleikssalong med vindaugsdekorasjonar som har vorte øydelagde. Taliban forbyr slike salongar for kvinner. Kabul i Afghanistan, 2021.
Foto: Bernat Armangue / AP / NTB
Vi kan ikkje leve i ei verd der vi ikkje tek inn over oss dei perspektiva som faktisk finst der, meiner Ayesha Wolasmal. Ho har skrive bok om røynslene sine i Afghanistan.