Jan H. Landro er fast frilansar for Dag og Tid. Han er stolt stril frå Askøy, men har budd i Bergen dei siste femti åra. Han har studert tysk, engelsk og litteraturvitskap, og han var i mange år kulturjournalist og kulturredaktør i Bergens Tidende. I 1994 fekk han Norsk kulturråds pris for framifrå kulturjournalistikk. Han har fartstid frå Bragejuryen og Heddajuryen. Landro har gitt ut ti bøker, mellom andre Århundrets forfattere, Portretter av 50 sentrale forfattere fra det 20. århundre (2000), Jeg er ikke ironisk. Samtaler med Dag Solstad (2001), Møteplass for tanker og trivsel. Senioruniversitetet i Bergen gjennom 15 år (2013), Bernt Tunold – vestlandsmålar i grønt og grått (2016). Seinaste utgiving er Jon Fosse – enkelt og djupt. Om romanane og forteljingane hans (2022).
– Den samiske identiteten er mykje sterkare hos samisk ungdom no enn han var før, seier Ánná Káisá Partapuoli, årets unge kunstnar.
Foto: Aili Elisa Thomassen
Slampoeten Ánná Káisá Partapuoli, årets unge kunstnar ved urfolksfestivalen Riddu Riddu i helga, vonar ho vil slå gjennom som samisk poet.
– Den samiske identiteten er mykje sterkare hos samisk ungdom no enn han var før, seier Ánná Káisá Partapuoli, årets unge kunstnar.
Foto: Aili Elisa Thomassen
Slampoeten Ánná Káisá Partapuoli, årets unge kunstnar ved urfolksfestivalen Riddu Riddu i helga, vonar ho vil slå gjennom som samisk poet.
– Den samiske identiteten er mykje sterkare hos samisk ungdom no enn han var før, seier Ánná Káisá Partapuoli, årets unge kunstnar.
Foto: Aili Elisa Thomassen
Slampoeten Ánná Káisá Partapuoli, årets unge kunstnar ved urfolksfestivalen Riddu Riddu i helga, vonar ho vil slå gjennom som samisk poet.
– Ordbokarbeidet er ganske mekanisk. Frekvens i ordbasar fortel oss kva ord som bør vera med. Men på områda der basane er mangelfulle, er det redaktørens oppgåve å fylla lakunane, seier redaktør Helene Urdland Karlsen.
Foto: Odin H. Omdal
Mykje gjekk ut og langt meir kom inn då redaktør Helene Urdland Karlsen fekk ansvaret for å revidera Cappelen Damms Norsk ordbok – bokmål.
– Ordbokarbeidet er ganske mekanisk. Frekvens i ordbasar fortel oss kva ord som bør vera med. Men på områda der basane er mangelfulle, er det redaktørens oppgåve å fylla lakunane, seier redaktør Helene Urdland Karlsen.
Foto: Odin H. Omdal
Mykje gjekk ut og langt meir kom inn då redaktør Helene Urdland Karlsen fekk ansvaret for å revidera Cappelen Damms Norsk ordbok – bokmål.
– Ordbokarbeidet er ganske mekanisk. Frekvens i ordbasar fortel oss kva ord som bør vera med. Men på områda der basane er mangelfulle, er det redaktørens oppgåve å fylla lakunane, seier redaktør Helene Urdland Karlsen.
Foto: Odin H. Omdal
Mykje gjekk ut og langt meir kom inn då redaktør Helene Urdland Karlsen fekk ansvaret for å revidera Cappelen Damms Norsk ordbok – bokmål.
– Vi finn mykje uro, tvil og desperasjon i ungdomslitteraturen, både av kvinnelege og mannlege forfattarar, og her er dei harmoniske løysingane sjeldsynte, seier Tone Birkeland.
Foto: Ragnhild Osnes Olsen
Åra frå 1970 til i dag har langt på veg vore ein samanhengande vekstperiode for norsk barne- og ungdomslitteratur, meiner trioen bak den tredje og sterkt utvida utgåva av Norsk barnelitteraturhistorie.
– Vi finn mykje uro, tvil og desperasjon i ungdomslitteraturen, både av kvinnelege og mannlege forfattarar, og her er dei harmoniske løysingane sjeldsynte, seier Tone Birkeland.
Foto: Ragnhild Osnes Olsen
Åra frå 1970 til i dag har langt på veg vore ein samanhengande vekstperiode for norsk barne- og ungdomslitteratur, meiner trioen bak den tredje og sterkt utvida utgåva av Norsk barnelitteraturhistorie.
– Vi finn mykje uro, tvil og desperasjon i ungdomslitteraturen, både av kvinnelege og mannlege forfattarar, og her er dei harmoniske løysingane sjeldsynte, seier Tone Birkeland.
Foto: Ragnhild Osnes Olsen
Åra frå 1970 til i dag har langt på veg vore ein samanhengande vekstperiode for norsk barne- og ungdomslitteratur, meiner trioen bak den tredje og sterkt utvida utgåva av Norsk barnelitteraturhistorie.
Mons Litleré (1867–1895) gav seg ikkje om han møtte motstand, men det tærte nok på. Han arbeidde mykje utover kveldane, seier biograf Jan Olav Gatland.
Foto: Wikipedia
Mons Litleré vart berre 28 år, men lét etter seg eit heilt livsverk. No er biografien om nynorskpioneren skriven.
Mons Litleré (1867–1895) gav seg ikkje om han møtte motstand, men det tærte nok på. Han arbeidde mykje utover kveldane, seier biograf Jan Olav Gatland.
Foto: Wikipedia
Mons Litleré vart berre 28 år, men lét etter seg eit heilt livsverk. No er biografien om nynorskpioneren skriven.
Mons Litleré (1867–1895) gav seg ikkje om han møtte motstand, men det tærte nok på. Han arbeidde mykje utover kveldane, seier biograf Jan Olav Gatland.
Foto: Wikipedia
Mons Litleré vart berre 28 år, men lét etter seg eit heilt livsverk. No er biografien om nynorskpioneren skriven.
Debutant Ellen Emmerentze Jervell sa opp jobben i Wall Street Journal for å bli forfattar.<00E6>vert / Gyldendal</00E6>
Foto: Rut Helen Gjævert / Gyldendal
26 år gammal gav Ellen Emmerentze Jervell opp ein spennande karriere som korrespondent for amerikanske Wall Street Journal. Ho ville prøve å skrive ein roman, og eit år seinare ligg resultatet føre som Fjellfolk.
Debutant Ellen Emmerentze Jervell sa opp jobben i Wall Street Journal for å bli forfattar.<00E6>vert / Gyldendal</00E6>
Foto: Rut Helen Gjævert / Gyldendal
26 år gammal gav Ellen Emmerentze Jervell opp ein spennande karriere som korrespondent for amerikanske Wall Street Journal. Ho ville prøve å skrive ein roman, og eit år seinare ligg resultatet føre som Fjellfolk.
Debutant Ellen Emmerentze Jervell sa opp jobben i Wall Street Journal for å bli forfattar.<00E6>vert / Gyldendal</00E6>
Foto: Rut Helen Gjævert / Gyldendal
26 år gammal gav Ellen Emmerentze Jervell opp ein spennande karriere som korrespondent for amerikanske Wall Street Journal. Ho ville prøve å skrive ein roman, og eit år seinare ligg resultatet føre som Fjellfolk.
Stridsscenar frå den ambrosiske Iliaden, eit illustrert handskrift frå 400-talet e.Kr.
Wikimedia Commons
Kjell Arild Pollestad set om den eine klassiske teksten etter den andre, trass i at han meiner det er null interesse for å lese dei i dag. No er han ute med sin versjon av Iliaden.
Stridsscenar frå den ambrosiske Iliaden, eit illustrert handskrift frå 400-talet e.Kr.
Wikimedia Commons
Kjell Arild Pollestad set om den eine klassiske teksten etter den andre, trass i at han meiner det er null interesse for å lese dei i dag. No er han ute med sin versjon av Iliaden.
Stridsscenar frå den ambrosiske Iliaden, eit illustrert handskrift frå 400-talet e.Kr.
Wikimedia Commons
Kjell Arild Pollestad set om den eine klassiske teksten etter den andre, trass i at han meiner det er null interesse for å lese dei i dag. No er han ute med sin versjon av Iliaden.