Eit vell av vill vald
Storstilt sørkoreansk action har humane hint.
Kim Ok-vin i hovudrolla som Sook-hee har det travelt med å hemne seg.
Foto: Fidalgo
ACTION
Regi: Jung Byung-gil
The Villainess
Med: Kim Ok-vin, Shin Ha-kyun, Sung Joon
Actionfilmar frå Sør-Korea har hatt stor suksess internasjonalt. Cannes plar presentere eit knippe slike, og i år var snakkisen The Villainess av Jung Byung-gil. Ikkje utan grunn. Uskuld og ultravaldeleg hemn heng saman i soga om Sook-hee (Kim), som er trena opp som drapsmaskin frå barndomen. No står ho i skuld til den sørkoreanske tryggleikstenesta. Spelet mellom staten og skurkane er eit skite samansurium stenka i blod. Helten må gå over mange lik for å bli fri.
Blodig tradisjon
Opningsscena i The Villainness er vill. Vi følgjer ein figur som skyt, stikk og slår ned ein skokk med folk i ein sabla fart. Alt skjer frå blikket til drapsmaskina. Ein har ikkje oversikt, men mann etter mann kjem mot ein i ei ferd frå rom til rom. Det er ei unik, heseblesande oppleving på sju minutt.
Blodspruten står stendig. Det gjev meining at andre har trekt parallellar til internasjonale storfilmar som Kill Bill og The Raid i tillegg til koreanske suksessar som Oldboy. Hemn står sentralt. Filmen er tungt lasta med tilbakeblikk der vi får forklart blodtørsten til Sook-hee. Ho vil hemne faren. Motivet er tradisjonelt, men figuren fascinerande. Overraskande vendingar høyrer med, men med komplisert rolleliste kan historia til tider vere vrien å følgje. Ein heng likevel med i sympati med Sook-hee.
Bra balanse
Actionsekvensane er mest sett i byrjinga og mot slutten. Midtpartiet er eit rolegare romantisk drama med dobbeltroller der det vonde vaker i bakgrunnen. Balansen mellom menneska det handlar om, og fråssinga i vold, er betre enn kva ein stundom ser i sjangeren. Kim Ok-vin i hovudrolla og Shin Ha-kyun er båe kjende frå populære filmar av landsmann Park Chan-wook. Spesielt Kim spelar godt utan store fakter i dramasekvensane. Musikken varierer frå keisam generisk pulserande rytme, for å lage spenning, til friske symbalar som hevar intensiteten sterkt i slagscenene.
Dei sentrale kampscenene er visuelt imponerande og heidundrande hektiske. Valdsmaskina Sook-hee strør kroppar rundt seg. Kontrastane er sterke mellom lys og mørke. Eit bilete av ei brur som snikskyttar lèt seg selje. Tilhengjarar av sørkoreansk slåsting spesielt og asiatisk actionfilm generelt vil fryde seg. Eg hang godt med utan å sjå på klokka i ein veldig lang film med eit vell av vald. Det er ikkje verst.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
ACTION
Regi: Jung Byung-gil
The Villainess
Med: Kim Ok-vin, Shin Ha-kyun, Sung Joon
Actionfilmar frå Sør-Korea har hatt stor suksess internasjonalt. Cannes plar presentere eit knippe slike, og i år var snakkisen The Villainess av Jung Byung-gil. Ikkje utan grunn. Uskuld og ultravaldeleg hemn heng saman i soga om Sook-hee (Kim), som er trena opp som drapsmaskin frå barndomen. No står ho i skuld til den sørkoreanske tryggleikstenesta. Spelet mellom staten og skurkane er eit skite samansurium stenka i blod. Helten må gå over mange lik for å bli fri.
Blodig tradisjon
Opningsscena i The Villainness er vill. Vi følgjer ein figur som skyt, stikk og slår ned ein skokk med folk i ein sabla fart. Alt skjer frå blikket til drapsmaskina. Ein har ikkje oversikt, men mann etter mann kjem mot ein i ei ferd frå rom til rom. Det er ei unik, heseblesande oppleving på sju minutt.
Blodspruten står stendig. Det gjev meining at andre har trekt parallellar til internasjonale storfilmar som Kill Bill og The Raid i tillegg til koreanske suksessar som Oldboy. Hemn står sentralt. Filmen er tungt lasta med tilbakeblikk der vi får forklart blodtørsten til Sook-hee. Ho vil hemne faren. Motivet er tradisjonelt, men figuren fascinerande. Overraskande vendingar høyrer med, men med komplisert rolleliste kan historia til tider vere vrien å følgje. Ein heng likevel med i sympati med Sook-hee.
Bra balanse
Actionsekvensane er mest sett i byrjinga og mot slutten. Midtpartiet er eit rolegare romantisk drama med dobbeltroller der det vonde vaker i bakgrunnen. Balansen mellom menneska det handlar om, og fråssinga i vold, er betre enn kva ein stundom ser i sjangeren. Kim Ok-vin i hovudrolla og Shin Ha-kyun er båe kjende frå populære filmar av landsmann Park Chan-wook. Spesielt Kim spelar godt utan store fakter i dramasekvensane. Musikken varierer frå keisam generisk pulserande rytme, for å lage spenning, til friske symbalar som hevar intensiteten sterkt i slagscenene.
Dei sentrale kampscenene er visuelt imponerande og heidundrande hektiske. Valdsmaskina Sook-hee strør kroppar rundt seg. Kontrastane er sterke mellom lys og mørke. Eit bilete av ei brur som snikskyttar lèt seg selje. Tilhengjarar av sørkoreansk slåsting spesielt og asiatisk actionfilm generelt vil fryde seg. Eg hang godt med utan å sjå på klokka i ein veldig lang film med eit vell av vald. Det er ikkje verst.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
«Vi følgjer ein figur som skyt, stikk og slår ned ein skokk med folk i ein sabla fart.»
Fleire artiklar
Det kjæraste eg har? Min ser ikkje slik ut, men eg er ganske glad i han, ja.
Foto via Wikimedia Commons
Smørbutten min får du nok aldri
Ei flygande badstove skal få ny heim, sit det nokon inni alt?
Foto: Maren Bø
Badstovene tek av
Det er interessant korleis badstove inne kan vere så ut, mens badstove ute er så in.
Morgonfrisk fersking
«Ein kan kjenna seg frisk og sterk, vera åndsfrisk eller endåtil frisk som ein fisk, friskna til, verta frisk att frå sjukdomen og heilt friskmeld.»
150-årsjubilant: den austerrikske komponisten Arnold Schönberg (1874–1951).
Fredshymne
Kammerchor Stuttgart tolkar Schönbergs «illusjon for blandakor» truverdig.
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.