JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Eit ekte menneske

Renate Reinsve er ei openberring når Joachim Trier rundar av Oslo-trilogien med bravur.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Julie (Renate Reinsve) spring gatelangs i Oslo på leit etter fyren sin.

Julie (Renate Reinsve) spring gatelangs i Oslo på leit etter fyren sin.

Foto: Oslo Pictures

Julie (Renate Reinsve) spring gatelangs i Oslo på leit etter fyren sin.

Julie (Renate Reinsve) spring gatelangs i Oslo på leit etter fyren sin.

Foto: Oslo Pictures

3268
20211015
3268
20211015

DRAMA / KOMEDIE

Regi: Joachim Trier

Verdens verste menneske

Med: Renate Reinsve,
Anders Danielsen Lie,
Herbert Nordrum
Kinofilm

Julie (Reinsve) bikkar snart tretti. Ho skulle først bli lege, så psykolog, før ho fall ned på foto, sidan ho har visuell teft. Deltidsjobb på ein bokhandlar passar mellombels. Ho blir saman med den suksessrike teikneserieskaparen Aksel (Lie). Han er god og grei, men er meir verpesjuk enn Julie, som ikkje veit heilt kor ho er på veg. Kanskje eit møte med Eivind (Nordrum) på fest fører til nye vegar?

Reine tonar

Renate Reinsve er rågod. Ho spelar på eit breitt spekter av nyansar, kraftig og kjenslevart. Ho er 100 prosent til å tru på. Den visuelle stilen i filmen løftar den nakne, opne stilen. Kvar kjensleprovoserte raudtona flekk på huda kjem klart fram. Lyssettinga er ærleg og klaffar godt med den samansette figuren Julie er. Reinsve og regissør Trier teiknar eit bilete av eit ekte menneske. Anders Danielsen Lie er òg i si vante storform.

Lydsporet er fullpakka av flott populærmusikk som gjev tempo og stemning. Dei faste bidraga frå komponist Ola Fløttum og lyddesignar Gisle Tveito er òg gull. Lett pianoklimpring får fram dei frankofile trekka til Trier. Flittig forteljarstemme i byrjinga gjer òg sitt på den fronten.

Når stemma seinare går parallelt oppå dialog med ein variant av same setningar, blir det eit parodisk metatrekk som er morosamt. Prat om kunstens rolle og kjønnsforviklingar høyrer med. Når nokon blir «intellektuelt litt kåt», veit du kva du har med å gjere. Trier treffer med sjølvironien òg.

Kjære Oslo

Om ein krinsar rundt kreative yrke i Noreg i dag og har venner som driv med alt frå kaféjobb til ymse kunstartar, er det mange trekk å kjenne seg igjen i i Verdens verste menneske. Livsval, kjærleik utan klaff, jobb, barn, kunst som skaper uro, kulturobjekt som var fysiske, og så bortetter. Trådane driv gjennom middelklasseliv med høg kulturell kapital.

Filmen har avsporande stilbrot som kjærkomne avbrekk, anten det er hurtig tilbakeblikk til alt mødrene har kjempa, eller identitetsleitinga til perifere figurar. Den mest slåande scena er når heile Oslo frys i same sekund og Julie spring gatelangs for å finne fyren sin.

Kjærleiken til Oslo er sjølvsagd når Joachim Trier avsluttar trilogien om heimbyen etter debuten Reprise frå 2006 og Oslo, 31. august frå 2011. Julie skodar ut over hovudstaden og vandrar gatelangs. Byromma er viktige visuelt. Når Aksel mimrar om Video Nova på Majorstua, er det klart kvar Trier høyrer heime.

Toppen

Den hylla filmskaparen held til på, er øvste hylle i filmverda. Han har talent i bøtter og spann. Han er kunnskapsrik og smart. Og han har uklanderleg smak og stil. Det er store forventingar knytte til ein norsk film frå hovudkonkurransen i Cannes, ikkje minst når filmen kjem heim med ein historisk, gjæv pris.

Verdens verste menneske skuffar ikkje éin plass. Filmen er underhaldande, engasjerande og flott å sjå på. Eit rått norsk filmår rir vidare.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DRAMA / KOMEDIE

Regi: Joachim Trier

Verdens verste menneske

Med: Renate Reinsve,
Anders Danielsen Lie,
Herbert Nordrum
Kinofilm

Julie (Reinsve) bikkar snart tretti. Ho skulle først bli lege, så psykolog, før ho fall ned på foto, sidan ho har visuell teft. Deltidsjobb på ein bokhandlar passar mellombels. Ho blir saman med den suksessrike teikneserieskaparen Aksel (Lie). Han er god og grei, men er meir verpesjuk enn Julie, som ikkje veit heilt kor ho er på veg. Kanskje eit møte med Eivind (Nordrum) på fest fører til nye vegar?

Reine tonar

Renate Reinsve er rågod. Ho spelar på eit breitt spekter av nyansar, kraftig og kjenslevart. Ho er 100 prosent til å tru på. Den visuelle stilen i filmen løftar den nakne, opne stilen. Kvar kjensleprovoserte raudtona flekk på huda kjem klart fram. Lyssettinga er ærleg og klaffar godt med den samansette figuren Julie er. Reinsve og regissør Trier teiknar eit bilete av eit ekte menneske. Anders Danielsen Lie er òg i si vante storform.

Lydsporet er fullpakka av flott populærmusikk som gjev tempo og stemning. Dei faste bidraga frå komponist Ola Fløttum og lyddesignar Gisle Tveito er òg gull. Lett pianoklimpring får fram dei frankofile trekka til Trier. Flittig forteljarstemme i byrjinga gjer òg sitt på den fronten.

Når stemma seinare går parallelt oppå dialog med ein variant av same setningar, blir det eit parodisk metatrekk som er morosamt. Prat om kunstens rolle og kjønnsforviklingar høyrer med. Når nokon blir «intellektuelt litt kåt», veit du kva du har med å gjere. Trier treffer med sjølvironien òg.

Kjære Oslo

Om ein krinsar rundt kreative yrke i Noreg i dag og har venner som driv med alt frå kaféjobb til ymse kunstartar, er det mange trekk å kjenne seg igjen i i Verdens verste menneske. Livsval, kjærleik utan klaff, jobb, barn, kunst som skaper uro, kulturobjekt som var fysiske, og så bortetter. Trådane driv gjennom middelklasseliv med høg kulturell kapital.

Filmen har avsporande stilbrot som kjærkomne avbrekk, anten det er hurtig tilbakeblikk til alt mødrene har kjempa, eller identitetsleitinga til perifere figurar. Den mest slåande scena er når heile Oslo frys i same sekund og Julie spring gatelangs for å finne fyren sin.

Kjærleiken til Oslo er sjølvsagd når Joachim Trier avsluttar trilogien om heimbyen etter debuten Reprise frå 2006 og Oslo, 31. august frå 2011. Julie skodar ut over hovudstaden og vandrar gatelangs. Byromma er viktige visuelt. Når Aksel mimrar om Video Nova på Majorstua, er det klart kvar Trier høyrer heime.

Toppen

Den hylla filmskaparen held til på, er øvste hylle i filmverda. Han har talent i bøtter og spann. Han er kunnskapsrik og smart. Og han har uklanderleg smak og stil. Det er store forventingar knytte til ein norsk film frå hovudkonkurransen i Cannes, ikkje minst når filmen kjem heim med ein historisk, gjæv pris.

Verdens verste menneske skuffar ikkje éin plass. Filmen er underhaldande, engasjerande og flott å sjå på. Eit rått norsk filmår rir vidare.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Den hylla filmskaparen held til på, er øvste hylle i filmverda.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis