JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Fluge på veggen i eige liv

Når ein får gjennomført ein god idé, kan resultatet bli meir enn godt.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Regissørane Petter Aaberg og Sverre Kvamme debuterer med ein dokumentarfilm som handlar om å velje livet.

Regissørane Petter Aaberg og Sverre Kvamme debuterer med ein dokumentarfilm som handlar om å velje livet.

Foto: Indie Film AS

Regissørane Petter Aaberg og Sverre Kvamme debuterer med ein dokumentarfilm som handlar om å velje livet.

Regissørane Petter Aaberg og Sverre Kvamme debuterer med ein dokumentarfilm som handlar om å velje livet.

Foto: Indie Film AS

2305
20210924
2305
20210924

Dokumentar

Regi: Sverre Kvamme og Petter Aaberg

Nattebarn

Med: regissørane, familie og kjærasten til Petter Aaberg
Kinofilm

Sverre og Petter har kjent kvarandre sidan dei gjekk på filmfolkehøgskulen i Lofoten. Petter slit med sjølvmordstankar, og med kamera i hand bestemmer venene seg for å filma Petters nattestidleit etter andre som slit.

Kamera går og går

Heimefilmar no til dags er ikkje som for berre nokre år sidan, takk vera lett tilgjengeleg teknologi, rimelege og gode kamera, mobiltelefonar som slår digitalkameraa frå 10–15 år sidan ned i støvlane, og programvare som gjer at «alle» kan redigera sin eigen film. Men «alle» har ikkje god idear, auge for situasjonar, pågangsmotet som skal til for å oppsøka situasjonane, og ikkje minst – tolmodet til å redigera time etter time etter time med råmateriale.

Med Gopro-kameraet festa til dashbordet susar Petter og Sverre rundt som to unge riddarar på eit krosstog: Med vondt skal vondt adresserast. Det som alltid kjem i farvatnet av slike filmar, er om det kan trigga alt sårbare personar. Då skal det ofte ligga eit element av kynisme eller skjønnmåling bak, og det kan ikkje Nattebarn skuldast for.

Ikkje åleine

For nokre fine folk dei har klart å få tak i på natteferdene sine! Destruktive sjeler som samtidig gjerne ikkje vil vera nettopp det, og som eg kjenner eg blir håpefull på vegner av. Det at Petter byr på seg sjølv og sine problem, gjer nok at intervjuobjekta deira blir ekstra ærlege. Og kanskje dei gjer at Petter blir ekstra ærleg sjølv?

Særleg det som gjeld kjærasten, framstår som sårt og vanskeleg, men også kor nydeleg akseptert Petter faktisk er, trass i utfordringar med sjølvtillit, psykisk helse og seksualitet. Og den einaste noko eksplisitte sexscena i filmen fortener medalje for relevans og ryggrad. Tanken på at unge menneske får sett dette, gjer meg oppriktig glad.

I det heile klarar Nattebarn balansegangen mellom klein sjølvhjelpsfilm og rå dokumentar på utmerkt vis. Ein får omtanke og forståing for dei mange lagnadene utan å mistenkja nokon for å ha nokon anna baktanke enn å visa at det finst mange som slit der inne, der ute.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Dokumentar

Regi: Sverre Kvamme og Petter Aaberg

Nattebarn

Med: regissørane, familie og kjærasten til Petter Aaberg
Kinofilm

Sverre og Petter har kjent kvarandre sidan dei gjekk på filmfolkehøgskulen i Lofoten. Petter slit med sjølvmordstankar, og med kamera i hand bestemmer venene seg for å filma Petters nattestidleit etter andre som slit.

Kamera går og går

Heimefilmar no til dags er ikkje som for berre nokre år sidan, takk vera lett tilgjengeleg teknologi, rimelege og gode kamera, mobiltelefonar som slår digitalkameraa frå 10–15 år sidan ned i støvlane, og programvare som gjer at «alle» kan redigera sin eigen film. Men «alle» har ikkje god idear, auge for situasjonar, pågangsmotet som skal til for å oppsøka situasjonane, og ikkje minst – tolmodet til å redigera time etter time etter time med råmateriale.

Med Gopro-kameraet festa til dashbordet susar Petter og Sverre rundt som to unge riddarar på eit krosstog: Med vondt skal vondt adresserast. Det som alltid kjem i farvatnet av slike filmar, er om det kan trigga alt sårbare personar. Då skal det ofte ligga eit element av kynisme eller skjønnmåling bak, og det kan ikkje Nattebarn skuldast for.

Ikkje åleine

For nokre fine folk dei har klart å få tak i på natteferdene sine! Destruktive sjeler som samtidig gjerne ikkje vil vera nettopp det, og som eg kjenner eg blir håpefull på vegner av. Det at Petter byr på seg sjølv og sine problem, gjer nok at intervjuobjekta deira blir ekstra ærlege. Og kanskje dei gjer at Petter blir ekstra ærleg sjølv?

Særleg det som gjeld kjærasten, framstår som sårt og vanskeleg, men også kor nydeleg akseptert Petter faktisk er, trass i utfordringar med sjølvtillit, psykisk helse og seksualitet. Og den einaste noko eksplisitte sexscena i filmen fortener medalje for relevans og ryggrad. Tanken på at unge menneske får sett dette, gjer meg oppriktig glad.

I det heile klarar Nattebarn balansegangen mellom klein sjølvhjelpsfilm og rå dokumentar på utmerkt vis. Ein får omtanke og forståing for dei mange lagnadene utan å mistenkja nokon for å ha nokon anna baktanke enn å visa at det finst mange som slit der inne, der ute.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis