Om mus og algoritmen
Drømmemannen svingar seg elegant og humoristisk mellom fantasi og filosofi.
Forskaren Alma (Maren Eggert) blir med i eit eksperiment der ho skal leve med den humanoide roboten Tom (Dan Stevens).
Foto: Christine Fenzl / Arthaus
Komedie, drama
Regi: Maria Schrader
Drømmemannen (Orig. tittel: Ich bin dein Mensch)
Med: Maren Eggert, Dan
Stevens, Sandra Hüller
Kinofilm
For å finansiera forskinga si går Alma (Eggert) med på å hjelpa til med ei anna forsking: Oppdraget er å leva tre veker med ein nøye programmert humanoid robot for å sjå om han kan verta draumemannen. Men Tom (Stevens) er ikkje som robotar flest. Eller er kanskje ikkje robotar som robotar flest?
I’m your man
På same måte som forfattar Kurt Vonnegut er eit klart unntak for meg som ikkje likar science fiction-bøker, så finst det også heiderlege «realistiske» filmar i same sjanger.
Spike Jonzes Her (2013) har fleire felles kryssingspunkt med Drømmemannen – ein kan faktisk sjå for seg at kunstig intelligens på eit tidspunkt vil konkurrera med menneskelege interaksjonar. Men kan han erstatta dei til sjuande og sist?
Originaltittelen Ich bin dein Mensch (Eg er mennesket ditt) rommar langt meir enn det platte Drømmemannen: Alma er ei komplisert, samansett, moderne kvinne som finn det nærast fornærmande at Tom, med sine algoritmar baserte på 17 millionar mindfiles frå tyske kvinner, meinar han skal kunna forstå kva lengslar og behov ho har. Enkelte utspel er latterlege, men så er heldigvis dette ein komedie, så det er heilt på sin plass.
Eksistans
Sjølv om filmen ikkje direkte minnar om Min pappa Toni Erdmann (2016), har dei ein del felles trekk, og eg vil nesten gå så langt som til å «floskla» om at likte du Toni, er det ein overhengande fare for at du vil lika det smått absurde, artige og varme universet i Drømmemannen òg.
Rollebesetninga er også like god, til og med ein overlapp i Sandra Hüller som noko klønete robotrådgjevar. Maren Eggert som Alma framstår langt frå perfekt, noko som gjer henne endå meir likandes. Når ho får påpeikt av Tom at ho græt for si eiga skuld og ikkje fordi andre lir, er det som ein påminnar til oss sjølve om motiv og tilhøyrande reaksjonar. Og når Tom oppsummerer ei eksistensiell krise for Alma, så læt det så banalt, som ho korrekt kommenterer. Eksistens er kanskje banalt, kan ein undra vidare. Det er ikkje ofte ein film vekkjer slike filosofiske retningar, og på så kløktig, morosamt og smakfullt vis.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Komedie, drama
Regi: Maria Schrader
Drømmemannen (Orig. tittel: Ich bin dein Mensch)
Med: Maren Eggert, Dan
Stevens, Sandra Hüller
Kinofilm
For å finansiera forskinga si går Alma (Eggert) med på å hjelpa til med ei anna forsking: Oppdraget er å leva tre veker med ein nøye programmert humanoid robot for å sjå om han kan verta draumemannen. Men Tom (Stevens) er ikkje som robotar flest. Eller er kanskje ikkje robotar som robotar flest?
I’m your man
På same måte som forfattar Kurt Vonnegut er eit klart unntak for meg som ikkje likar science fiction-bøker, så finst det også heiderlege «realistiske» filmar i same sjanger.
Spike Jonzes Her (2013) har fleire felles kryssingspunkt med Drømmemannen – ein kan faktisk sjå for seg at kunstig intelligens på eit tidspunkt vil konkurrera med menneskelege interaksjonar. Men kan han erstatta dei til sjuande og sist?
Originaltittelen Ich bin dein Mensch (Eg er mennesket ditt) rommar langt meir enn det platte Drømmemannen: Alma er ei komplisert, samansett, moderne kvinne som finn det nærast fornærmande at Tom, med sine algoritmar baserte på 17 millionar mindfiles frå tyske kvinner, meinar han skal kunna forstå kva lengslar og behov ho har. Enkelte utspel er latterlege, men så er heldigvis dette ein komedie, så det er heilt på sin plass.
Eksistans
Sjølv om filmen ikkje direkte minnar om Min pappa Toni Erdmann (2016), har dei ein del felles trekk, og eg vil nesten gå så langt som til å «floskla» om at likte du Toni, er det ein overhengande fare for at du vil lika det smått absurde, artige og varme universet i Drømmemannen òg.
Rollebesetninga er også like god, til og med ein overlapp i Sandra Hüller som noko klønete robotrådgjevar. Maren Eggert som Alma framstår langt frå perfekt, noko som gjer henne endå meir likandes. Når ho får påpeikt av Tom at ho græt for si eiga skuld og ikkje fordi andre lir, er det som ein påminnar til oss sjølve om motiv og tilhøyrande reaksjonar. Og når Tom oppsummerer ei eksistensiell krise for Alma, så læt det så banalt, som ho korrekt kommenterer. Eksistens er kanskje banalt, kan ein undra vidare. Det er ikkje ofte ein film vekkjer slike filosofiske retningar, og på så kløktig, morosamt og smakfullt vis.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Originaltittelen Ich bin dein Mensch (Eg er mennesket ditt) rommar langt meir enn det platte Drømmemannen.
Fleire artiklar
Det kjæraste eg har? Min ser ikkje slik ut, men eg er ganske glad i han, ja.
Foto via Wikimedia Commons
Smørbutten min får du nok aldri
Ei flygande badstove skal få ny heim, sit det nokon inni alt?
Foto: Maren Bø
Badstovene tek av
Det er interessant korleis badstove inne kan vere så ut, mens badstove ute er så in.
Morgonfrisk fersking
«Ein kan kjenna seg frisk og sterk, vera åndsfrisk eller endåtil frisk som ein fisk, friskna til, verta frisk att frå sjukdomen og heilt friskmeld.»
150-årsjubilant: den austerrikske komponisten Arnold Schönberg (1874–1951).
Fredshymne
Kammerchor Stuttgart tolkar Schönbergs «illusjon for blandakor» truverdig.
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.