Portrettperfeksjonisten
Pablo Larraín skildrar Prinsesse Diana på veg mot skilsmisse med stil og sjel.
Diana, spelt av Kirsten Stewart, med sønene William og Harry.
Foto: Pablo Larrain / Norsk Filmdistribusjon
Drama
Regi: Pablo Larraín
Spencer
Med: Kirsten Stewart,
Timothy Spall, Sally Hawkins
Kinofilm
I Spencer møter vi Prinsesse Diana (Stewart) jula 1991. Ho skal feire jul med ektemannen, dronninga og resten av kongehuset. Det gjer ho alt ho kan for å unngå. Ho freistar hardt å forseinka turen til kvart måltid. Majoren Alistar Gregory (Spall) held strengt auge med alt som rører seg i gangane. Berre barna gjev Diana glede.
Familiefrontar
Dette er den fjerde portrettfilmen på rad av den chilenske meisterregissøren Pablo Larraín. Kjekke Neruda tok frekt og freidig føre seg nasjonalpoeten. Stilreine Jackie var tett på enka etter John F. Kennedy i dagane etter drapet. Hemningslause Ema var eit fyrverkeri om ein fiktiv dansar i Valparaíso.
No er han tilbake i den engelskspråklege verda. Det taklar han godt, sjølv om han er morosamare på heimebane. Han handsamar prinsesse Diana med stort hjarte og suveren stil. At Kirsten Stewart er nominert til Oscar for hovudrolla, er rett og rimeleg. Ho gjer si beste rolle.
Stewart poserer pertentleg og dansar elegant på ei line som sår og utskjelt med stjernenykker. Figuren er skriven for fiksjon med fleire fasettar, frå lynskarp til barnsleg. Parallellane ho ser til dronninga Anne Boleyn, som blei avretta utan skuld, er skarpe. Forholdet til kongefamilien er isande kaldt.
I dei små snuttane ho ser dei, er rommet fylt av forakt. Scener med sønene er derimot varme. Då skin kjærleik frå båe sider. Ein ser òg omhug i vennskapen med Maggie (Hawkins), som skal tvinge på prinsessa rett kjole til rett tid.
Frontfaga
Sanningar er sekundære hjå chilenaren. Stemninga og stilen er sentral. Kostyma er kolossalt flotte. Ein kan nærast kjenne tekstilane. Jacqueline Durran har to oscarstatuettar i skapet. At ho ikkje er nominert no, er latterleg. Fargane får framifrå framtoningar i eit stoffleg og stilreint visuelt uttrykk.
Kamera er stramt handtert av Claire Mathon. Ho har vist teft for original og ambisiøs estetikk i Portrett av en kvinne i flammer, Atlantique og Lille mamma. Lyden vekslar perfekt frå klangfull til teppedempa. Musikken av Jonny Greenwood frå Radiohead treffer perfekt.
Altså er alt i dei beste hender i stiliserte Spencer. Det finst ikkje slump hjå denne filmskaparen. Pablo Larraín er kompromisslaus og kanongod som vanleg.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama
Regi: Pablo Larraín
Spencer
Med: Kirsten Stewart,
Timothy Spall, Sally Hawkins
Kinofilm
I Spencer møter vi Prinsesse Diana (Stewart) jula 1991. Ho skal feire jul med ektemannen, dronninga og resten av kongehuset. Det gjer ho alt ho kan for å unngå. Ho freistar hardt å forseinka turen til kvart måltid. Majoren Alistar Gregory (Spall) held strengt auge med alt som rører seg i gangane. Berre barna gjev Diana glede.
Familiefrontar
Dette er den fjerde portrettfilmen på rad av den chilenske meisterregissøren Pablo Larraín. Kjekke Neruda tok frekt og freidig føre seg nasjonalpoeten. Stilreine Jackie var tett på enka etter John F. Kennedy i dagane etter drapet. Hemningslause Ema var eit fyrverkeri om ein fiktiv dansar i Valparaíso.
No er han tilbake i den engelskspråklege verda. Det taklar han godt, sjølv om han er morosamare på heimebane. Han handsamar prinsesse Diana med stort hjarte og suveren stil. At Kirsten Stewart er nominert til Oscar for hovudrolla, er rett og rimeleg. Ho gjer si beste rolle.
Stewart poserer pertentleg og dansar elegant på ei line som sår og utskjelt med stjernenykker. Figuren er skriven for fiksjon med fleire fasettar, frå lynskarp til barnsleg. Parallellane ho ser til dronninga Anne Boleyn, som blei avretta utan skuld, er skarpe. Forholdet til kongefamilien er isande kaldt.
I dei små snuttane ho ser dei, er rommet fylt av forakt. Scener med sønene er derimot varme. Då skin kjærleik frå båe sider. Ein ser òg omhug i vennskapen med Maggie (Hawkins), som skal tvinge på prinsessa rett kjole til rett tid.
Frontfaga
Sanningar er sekundære hjå chilenaren. Stemninga og stilen er sentral. Kostyma er kolossalt flotte. Ein kan nærast kjenne tekstilane. Jacqueline Durran har to oscarstatuettar i skapet. At ho ikkje er nominert no, er latterleg. Fargane får framifrå framtoningar i eit stoffleg og stilreint visuelt uttrykk.
Kamera er stramt handtert av Claire Mathon. Ho har vist teft for original og ambisiøs estetikk i Portrett av en kvinne i flammer, Atlantique og Lille mamma. Lyden vekslar perfekt frå klangfull til teppedempa. Musikken av Jonny Greenwood frå Radiohead treffer perfekt.
Altså er alt i dei beste hender i stiliserte Spencer. Det finst ikkje slump hjå denne filmskaparen. Pablo Larraín er kompromisslaus og kanongod som vanleg.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
At Kirsten Stewart er nominert til Oscar for hovudrolla, er rett og rimeleg.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.
Taiwanarar feirar nasjonaldagen 10. oktober framfor presidentbygget i Taipei.
Foto: Chiang Ying-ying / AP / NTB
Illusjonen om «eitt Kina»
Kina gjer krav på Taiwan, og Noreg anerkjenner ikkje Taiwan som sjølvstendig stat. Men kor sterkt står argumenta for at Taiwan er ein del av Kina?
Den rumenske forfattaren Mircea Cartarescu har skrive både skjønnlitteratur, lyrikk og litterære essay.
Foto: Solum Bokvennen