Ellen Stone i rolla som tennisstjerna Billie Jean King.
Foto Melinda Sue Gordon / AP / NTB scanpix
Filmfjes
I aldeles ufatteleg bra timing kjem filmen Battle of the Sexes på kino om eit par veker. Just når media slår opp dei store lønsforskjellane for norske kvinnelege idrettsutøvarar samanlikna med menn, dukkar Emma Stone opp på lerretet og slår eit slag tennis for same kampen. I rolla som Billie Jean King, tennisstjerna som skulle endra synet på kvinneidrett i 1973, viser ho at kampen akkurat var starta og at han utruleg nok utspeler seg enno. Filmen er ein sigersfilm og ein gledesspreiar, og han gjev håp om at også eit av verdas mest likestilte land får augo opp 45 år seinare.
B.A.
Sjå på nett no:
(NRK) Det er den tida på året igjen, då me skal hugsa på kor sekulær og fin jula er. Denne gongen har Hovedscenen på NRK gjort jobben ved å senda programmet Drømmen om en jødisk jul. For sjølv om jødane tradisjonelt sett ikkje feirar jul, kjem stort sett alle dei store, amerikanske juleschlägerane frå jødiske komponistar: «White Christmas», «Rudolf er rød på nesen», «Chestnuts roasting on an open fire». Det er berre å fyra opp menoraen og la hanukkastemninga siga inn, folkens!
B.A.
Tre på topp
Boka betre enn filmen? Eller omvendt? Det kom iallfall ut heile 25 filmar baserte på bøker i 2017. Ikkje alle har eller får premiere her til lands, og ingen av dei kjem med på oppsummeringa over årets beste filmar, men desse tre var anstendige nok:
The Sense of an Ending skriven av Julian Barnes. Barnes fekk Booker-prisen for boka, noko som alltid gjer filmstudioa varme i kinna.
It skriven av Stephen King. Bøkene til skrekkmeisteren har bidrege til tallause filmar og tallause redde kinogjengarar og videosjåarar.
Hidden Figures skriven av Margot Lee Shetterly. Historia i seg sjølv er langt meir interessant enn filmen, og nett den er god grunn til å sjå filmen.
B.A.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Filmfjes
I aldeles ufatteleg bra timing kjem filmen Battle of the Sexes på kino om eit par veker. Just når media slår opp dei store lønsforskjellane for norske kvinnelege idrettsutøvarar samanlikna med menn, dukkar Emma Stone opp på lerretet og slår eit slag tennis for same kampen. I rolla som Billie Jean King, tennisstjerna som skulle endra synet på kvinneidrett i 1973, viser ho at kampen akkurat var starta og at han utruleg nok utspeler seg enno. Filmen er ein sigersfilm og ein gledesspreiar, og han gjev håp om at også eit av verdas mest likestilte land får augo opp 45 år seinare.
B.A.
Sjå på nett no:
(NRK) Det er den tida på året igjen, då me skal hugsa på kor sekulær og fin jula er. Denne gongen har Hovedscenen på NRK gjort jobben ved å senda programmet Drømmen om en jødisk jul. For sjølv om jødane tradisjonelt sett ikkje feirar jul, kjem stort sett alle dei store, amerikanske juleschlägerane frå jødiske komponistar: «White Christmas», «Rudolf er rød på nesen», «Chestnuts roasting on an open fire». Det er berre å fyra opp menoraen og la hanukkastemninga siga inn, folkens!
B.A.
Tre på topp
Boka betre enn filmen? Eller omvendt? Det kom iallfall ut heile 25 filmar baserte på bøker i 2017. Ikkje alle har eller får premiere her til lands, og ingen av dei kjem med på oppsummeringa over årets beste filmar, men desse tre var anstendige nok:
The Sense of an Ending skriven av Julian Barnes. Barnes fekk Booker-prisen for boka, noko som alltid gjer filmstudioa varme i kinna.
It skriven av Stephen King. Bøkene til skrekkmeisteren har bidrege til tallause filmar og tallause redde kinogjengarar og videosjåarar.
Hidden Figures skriven av Margot Lee Shetterly. Historia i seg sjølv er langt meir interessant enn filmen, og nett den er god grunn til å sjå filmen.
B.A.
Fleire artiklar
Det kjæraste eg har? Min ser ikkje slik ut, men eg er ganske glad i han, ja.
Foto via Wikimedia Commons
Smørbutten min får du nok aldri
Ei flygande badstove skal få ny heim, sit det nokon inni alt?
Foto: Maren Bø
Badstovene tek av
Det er interessant korleis badstove inne kan vere så ut, mens badstove ute er så in.
Morgonfrisk fersking
«Ein kan kjenna seg frisk og sterk, vera åndsfrisk eller endåtil frisk som ein fisk, friskna til, verta frisk att frå sjukdomen og heilt friskmeld.»
150-årsjubilant: den austerrikske komponisten Arnold Schönberg (1874–1951).
Fredshymne
Kammerchor Stuttgart tolkar Schönbergs «illusjon for blandakor» truverdig.
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.