JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Flott, frekk og festleg

Endeleg er den magisk morosame filmen om Pablo Neruda her.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Louis Gnecco som Pablo Neruda i den humoristiske filmen om diktaren.

Louis Gnecco som Pablo Neruda i den humoristiske filmen om diktaren.

Foto: Arthaus

Louis Gnecco som Pablo Neruda i den humoristiske filmen om diktaren.

Louis Gnecco som Pablo Neruda i den humoristiske filmen om diktaren.

Foto: Arthaus

2641
20171124
2641
20171124

DRAMA/FILM NOIR

Regi: Pablo Larraín

Neruda

Med: Luis Gnecco, Gael García Bernal, Mercedes Morán

Halvtanna år etter premieren i Cannes kjem Pablo Larraíns hemningslause portrett av Chiles nasjonalpoet og nobelprisvinnar på kino. Handlinga er sett til 1948. President González Videla har erklært Kommunistpartiet forbode. Senatoren Neruda (Gnecco) må gå under jorda. Poeten og politikaren blir jakta av den ærgjerrige politimannen Peluchonneau (García Bernal), ein fiktiv figur som er typisk for Larraíns lause lynne andsynes historiefaget.

Historiehersing

Som ein stor regissør i eit land der mange med makt har mørk fortid, driv Larraín herleg hersing med historia. Respektløysa rammar òg heltar. Heroisme finst ikkje her. Med humor gyv han laus på den legendariske latinamerikanske diktaren. Når Neruda les dei mest kjende orda sine, «Eg kan skrive dei tristaste verseliner i kveld», er det morosamt. Regissøren hånar både høgresida og hedonistiske kommunistar i kultureliten.

Filmen parodierer politijakta. Diktaren og detektiven er fokuserte på eigne roller i den dramatiske historia. Dei kommenterer plassen sin i fiksjonen. Leiken rundt forteljinga er morosam, med appell til dei som likte Stem nei av same mann. Entusiasmen for fantasi og fridom hjå filmskaparen fløymer over i filmspråket.

Linseleik

Den nitide estetikaren har, som i El Club, brukt naturleg ljos, men no blandar han det med vill visuell veksling. Køyrescener er gjort på femtitalsvis med studiobilar klipte inn. Foto flakkar frå eine til hin vinkelen rundt figurane. Scener bryt med det konvensjonelle kontinuitetsprinsippet. Omgjevnadar og tilhøyrarar byter medan same praten held fram. Anarkismen er artig. «Mor Åses død» av Grieg er gjennomgangsmelodi for det fantasifulle eventyret. Luis Gnecco er lynande flink som lastefull luring i hovudrolla, og den universelle latinamerikanar Gael García Bernal er ein snodig nemesis som myser tanketomt og sjølvbevisst. Fleire av dei fremste skodespelarane i Chile har òg småroller som store historiske personar.

Meir enn å portrettera ikonet Neruda har Pablo Larraín laga ein prangande poetisk og underhaldande film. Han hyllar diktaren med fri fantasi. Ein av verdas freidigaste og friskaste filmskaparar er i storform. Vonleg kjem flust av folk for å sjå Neruda, ein løyen fest for auget med djup grunn.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DRAMA/FILM NOIR

Regi: Pablo Larraín

Neruda

Med: Luis Gnecco, Gael García Bernal, Mercedes Morán

Halvtanna år etter premieren i Cannes kjem Pablo Larraíns hemningslause portrett av Chiles nasjonalpoet og nobelprisvinnar på kino. Handlinga er sett til 1948. President González Videla har erklært Kommunistpartiet forbode. Senatoren Neruda (Gnecco) må gå under jorda. Poeten og politikaren blir jakta av den ærgjerrige politimannen Peluchonneau (García Bernal), ein fiktiv figur som er typisk for Larraíns lause lynne andsynes historiefaget.

Historiehersing

Som ein stor regissør i eit land der mange med makt har mørk fortid, driv Larraín herleg hersing med historia. Respektløysa rammar òg heltar. Heroisme finst ikkje her. Med humor gyv han laus på den legendariske latinamerikanske diktaren. Når Neruda les dei mest kjende orda sine, «Eg kan skrive dei tristaste verseliner i kveld», er det morosamt. Regissøren hånar både høgresida og hedonistiske kommunistar i kultureliten.

Filmen parodierer politijakta. Diktaren og detektiven er fokuserte på eigne roller i den dramatiske historia. Dei kommenterer plassen sin i fiksjonen. Leiken rundt forteljinga er morosam, med appell til dei som likte Stem nei av same mann. Entusiasmen for fantasi og fridom hjå filmskaparen fløymer over i filmspråket.

Linseleik

Den nitide estetikaren har, som i El Club, brukt naturleg ljos, men no blandar han det med vill visuell veksling. Køyrescener er gjort på femtitalsvis med studiobilar klipte inn. Foto flakkar frå eine til hin vinkelen rundt figurane. Scener bryt med det konvensjonelle kontinuitetsprinsippet. Omgjevnadar og tilhøyrarar byter medan same praten held fram. Anarkismen er artig. «Mor Åses død» av Grieg er gjennomgangsmelodi for det fantasifulle eventyret. Luis Gnecco er lynande flink som lastefull luring i hovudrolla, og den universelle latinamerikanar Gael García Bernal er ein snodig nemesis som myser tanketomt og sjølvbevisst. Fleire av dei fremste skodespelarane i Chile har òg småroller som store historiske personar.

Meir enn å portrettera ikonet Neruda har Pablo Larraín laga ein prangande poetisk og underhaldande film. Han hyllar diktaren med fri fantasi. Ein av verdas freidigaste og friskaste filmskaparar er i storform. Vonleg kjem flust av folk for å sjå Neruda, ein løyen fest for auget med djup grunn.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Meir enn å portrettera ikonet Neruda har Pablo Larraín laga ein prangande poetisk og underhaldande film.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis