JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Sekvenser mot Omega er eit stort, dansande, lyrisk verk.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Den svenske poeten Göran Sonnevi fotografert heime i Järfalla.

Den svenske poeten Göran Sonnevi fotografert heime i Järfalla.

Foto: Anders Wiklund / NTB scanpix

Den svenske poeten Göran Sonnevi fotografert heime i Järfalla.

Den svenske poeten Göran Sonnevi fotografert heime i Järfalla.

Foto: Anders Wiklund / NTB scanpix

2918
20170707
2918
20170707

DIKT

Göran Sonnevi:

Sekvenser mot Omega

Albert Bonniers förlag 2017

Det som kjenneteiknar stor litteratur, er at ein nærmast ikkje veit korleis ein skal gripe fatt i han, fordi tråden ein grip i, veks og forgreinar seg i ein aukande kompleksitet. Slik opplever eg Göran Sonnevis nye, omfangsrike diktbok, Sekvenser mot Omega.

Tittelen er uhyggeleg. Omega er den siste bokstaven i det greske alfabetet, og døden, både poetens eigen og andre sin, er sterkt til stades i dikta. Men hos Sonnevi er eit ord alltid kopla til motsetnaden: døden til livet. Alfabetets siste bokstav inngår jo i kombinasjon med andre bokstavar når ein lagar ord og tyding. Slutten gir altså meining, ikkje ved at han vert aktualisert, men ved å finnast som moglegheit. O har også andre tydingar, som ring, port og null.

Overlapping

Sjølv om Sonnevis førre diktbok, Bok utan namn, var omfangsrik med sine 500 diktsider, sprenger også årets 300 sider grenser med tanke på kva eit dikt kan romme. Jamvel om boka vekslar mellom tekstar som nærmast har prosaens flyt, og tekstar med diktoppsett, glir dikta inn i og overlappar kvarandre gjennom gjentakingar av liner og sekvensar. Dei veks til eit verk som nærmast kan halde fram i det uendelege.

Overlapping er for meg eit nøkkelord i møte med Sonnevis bok. I eit dikt skriv Sonnevi om mandorla, ein oval aura som omkransar biletlege framstillingar av heilage personar. Mandorlaen, som er danna av overlappinga mellom to sirklar, er eit møtepunkt, ein port inn til motstridande verder, til himmel og helvete. Den overlappande rørsla skjer konkret i dikta, til dømes når poeten rører seg frå å fortelje om ein fottur til brått å gå i dialog med abstrakt matematikk, for så brått å referere nyhendemeldingar om den islamske statens framrykkingar. Sfærar vert lagde på sfærar. At dikta ikkje fell frå kvarandre under vekta av dei sprangvise og ekspansive rørslene, kjem først og fremst av forma, språkrytmen, poetens meisterlege musikalske tilnærming.

Ein lærd poet

Sonnevi er ein lærd poet. Dikta ber spor av filosofi, matematikk og naturvitskap utan at dei vert baktunge. Tvert om maktar Sonnevi å setje også abstrakte omgrep i lett vibrasjon, slik han gjer når han skriv om blomane, fuglane og sommarfuglane som boka er så rik på. Fordi diktverket er så omfattande og verkar å vekse mot det svimlande uendelege, kan lesaren nok få kjensla av å stå overfor eit system eller ein algoritme som skriv fram dikta til dei tømmer seg sjølve for all meining. Jamvel om Sonnevi med det sjølvsagt seier noko viktig om korleis det er å eksistere i det komplekse samfunnet, bryt han også reglane og retninga i si eiga dikting gjennom produktive feilskjær.

Sekvenser mot Omega får mi varmaste anbefaling.

Sindre Ekrheim

Sindre Ekrheim er lyrikar og fast lyrikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DIKT

Göran Sonnevi:

Sekvenser mot Omega

Albert Bonniers förlag 2017

Det som kjenneteiknar stor litteratur, er at ein nærmast ikkje veit korleis ein skal gripe fatt i han, fordi tråden ein grip i, veks og forgreinar seg i ein aukande kompleksitet. Slik opplever eg Göran Sonnevis nye, omfangsrike diktbok, Sekvenser mot Omega.

Tittelen er uhyggeleg. Omega er den siste bokstaven i det greske alfabetet, og døden, både poetens eigen og andre sin, er sterkt til stades i dikta. Men hos Sonnevi er eit ord alltid kopla til motsetnaden: døden til livet. Alfabetets siste bokstav inngår jo i kombinasjon med andre bokstavar når ein lagar ord og tyding. Slutten gir altså meining, ikkje ved at han vert aktualisert, men ved å finnast som moglegheit. O har også andre tydingar, som ring, port og null.

Overlapping

Sjølv om Sonnevis førre diktbok, Bok utan namn, var omfangsrik med sine 500 diktsider, sprenger også årets 300 sider grenser med tanke på kva eit dikt kan romme. Jamvel om boka vekslar mellom tekstar som nærmast har prosaens flyt, og tekstar med diktoppsett, glir dikta inn i og overlappar kvarandre gjennom gjentakingar av liner og sekvensar. Dei veks til eit verk som nærmast kan halde fram i det uendelege.

Overlapping er for meg eit nøkkelord i møte med Sonnevis bok. I eit dikt skriv Sonnevi om mandorla, ein oval aura som omkransar biletlege framstillingar av heilage personar. Mandorlaen, som er danna av overlappinga mellom to sirklar, er eit møtepunkt, ein port inn til motstridande verder, til himmel og helvete. Den overlappande rørsla skjer konkret i dikta, til dømes når poeten rører seg frå å fortelje om ein fottur til brått å gå i dialog med abstrakt matematikk, for så brått å referere nyhendemeldingar om den islamske statens framrykkingar. Sfærar vert lagde på sfærar. At dikta ikkje fell frå kvarandre under vekta av dei sprangvise og ekspansive rørslene, kjem først og fremst av forma, språkrytmen, poetens meisterlege musikalske tilnærming.

Ein lærd poet

Sonnevi er ein lærd poet. Dikta ber spor av filosofi, matematikk og naturvitskap utan at dei vert baktunge. Tvert om maktar Sonnevi å setje også abstrakte omgrep i lett vibrasjon, slik han gjer når han skriv om blomane, fuglane og sommarfuglane som boka er så rik på. Fordi diktverket er så omfattande og verkar å vekse mot det svimlande uendelege, kan lesaren nok få kjensla av å stå overfor eit system eller ein algoritme som skriv fram dikta til dei tømmer seg sjølve for all meining. Jamvel om Sonnevi med det sjølvsagt seier noko viktig om korleis det er å eksistere i det komplekse samfunnet, bryt han også reglane og retninga i si eiga dikting gjennom produktive feilskjær.

Sekvenser mot Omega får mi varmaste anbefaling.

Sindre Ekrheim

Sindre Ekrheim er lyrikar og fast lyrikkmeldar i Dag og Tid.

Sekvenser mot Omega får mi varmaste anbefaling.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis