JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Den engelske kanal er ein godt komponert antologi for ny poesi.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Jørn H. Sværen er redaktør for diktantologien.

Jørn H. Sværen er redaktør for diktantologien.

Foto: Vidar M.S. Husby

Jørn H. Sværen er redaktør for diktantologien.

Jørn H. Sværen er redaktør for diktantologien.

Foto: Vidar M.S. Husby

2691
20170609
2691
20170609

DIKT

Jørn H. Sværen (red.):

Den engelske kanal

Kolon forlag 2017

Antologien for ny poesi, Den engelske kanal, er i sin femte årgang. Kanalen samlar ung eksperimentell poesi frå inn- og utland, denne gong i alt 11 poetar. Gunnar Berges teseliknande formuleringar i «Det som følger» kan forresten lesast som ei programfråsegn for antologien: «Hvor det vil vise seg at oppfinnsom-/ heten blir til idet den blir funnet opp.» Den typen samtidspoesi som er representert her, trekkjer merksemda mot handlinga, kva språket gjer, snarare enn mot kva det tyder.

Nye tilskot

Gjengangarar i Den engelske kanal-samanheng, til dømes poetane Claude Royet-Journoud og Victoria Xardel, står her saman med nye tilskot. Årets antologi utmerkar seg positivt ved at han innlemmar tekstar med tydelege politiske og maktkritiske impulsar. Til dømes med utdraga frå den amerikanske poeten Anne Boyers Garments Against Women.

Når ein blar gjennom boka, er inntrykket strengt og reint. Arket nærmar seg eit utstillingsrom. Fleire bidragsytarar går i dialog med andre kunstformer, noko fjorårets antologi også synte. Rune Christiansens 30 nummererte tenksame dikttekstar går i møte med komponisten Eliane Radique. Ein som verkeleg tek ut klangpotensialet i språket, konsekvent og overtydande, er Vemund Solheim Ådland: «Munntørket arrdråpe. Vårdråpe. Skjør, grov tåresåpe.»

Hos den danske forfattaren Andreas Vermehren Holm får forholdet mellom poesi og biletkunst eit heilt konkret uttrykk: Bidraget består av målings- og kulepennmanipulerte boksider frå Dostojevskijs En forfatters dagbok. Gjennom å fargesladde delar av boksidene og la enkeltord stå att, dannar det seg nye tekstar, samstundes som tekstsida vert ei biletflate. Som dagbok les ein Vermehren Holms tekstmontasje òg som ein kommentar til autofiksjonstrenden i skjønnlitteraturen. Kan den skapande maltrakteringa av Dostojevskij-teksten liknast med det levande modellar vert utsette for i røyndomslitteraturen?

Vidt spenn

Samtidspoesien som kjem ut i Noreg, spenner vidt, frå det forteljande til det fortettande diktet. Dikta i Den engelske kanal treng å lesast med merksemd, eller utan at ein har foten på assosiasjonsbremsen. Og er det så enkelt at dikt berre må vere tilgjengelege for å bli lesne, må ikkje lesaren gjere seg tilgjengeleg og opne seg for diktet også? Antologien gjer eit viktig arbeid med å introdusere nye poetar og poesiar, og boka gjer døra så til den nyaste poesien open og høg.

Sindre Ekrheim

Sindre Ekrheim er litteraturvitar og fast lyrikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DIKT

Jørn H. Sværen (red.):

Den engelske kanal

Kolon forlag 2017

Antologien for ny poesi, Den engelske kanal, er i sin femte årgang. Kanalen samlar ung eksperimentell poesi frå inn- og utland, denne gong i alt 11 poetar. Gunnar Berges teseliknande formuleringar i «Det som følger» kan forresten lesast som ei programfråsegn for antologien: «Hvor det vil vise seg at oppfinnsom-/ heten blir til idet den blir funnet opp.» Den typen samtidspoesi som er representert her, trekkjer merksemda mot handlinga, kva språket gjer, snarare enn mot kva det tyder.

Nye tilskot

Gjengangarar i Den engelske kanal-samanheng, til dømes poetane Claude Royet-Journoud og Victoria Xardel, står her saman med nye tilskot. Årets antologi utmerkar seg positivt ved at han innlemmar tekstar med tydelege politiske og maktkritiske impulsar. Til dømes med utdraga frå den amerikanske poeten Anne Boyers Garments Against Women.

Når ein blar gjennom boka, er inntrykket strengt og reint. Arket nærmar seg eit utstillingsrom. Fleire bidragsytarar går i dialog med andre kunstformer, noko fjorårets antologi også synte. Rune Christiansens 30 nummererte tenksame dikttekstar går i møte med komponisten Eliane Radique. Ein som verkeleg tek ut klangpotensialet i språket, konsekvent og overtydande, er Vemund Solheim Ådland: «Munntørket arrdråpe. Vårdråpe. Skjør, grov tåresåpe.»

Hos den danske forfattaren Andreas Vermehren Holm får forholdet mellom poesi og biletkunst eit heilt konkret uttrykk: Bidraget består av målings- og kulepennmanipulerte boksider frå Dostojevskijs En forfatters dagbok. Gjennom å fargesladde delar av boksidene og la enkeltord stå att, dannar det seg nye tekstar, samstundes som tekstsida vert ei biletflate. Som dagbok les ein Vermehren Holms tekstmontasje òg som ein kommentar til autofiksjonstrenden i skjønnlitteraturen. Kan den skapande maltrakteringa av Dostojevskij-teksten liknast med det levande modellar vert utsette for i røyndomslitteraturen?

Vidt spenn

Samtidspoesien som kjem ut i Noreg, spenner vidt, frå det forteljande til det fortettande diktet. Dikta i Den engelske kanal treng å lesast med merksemd, eller utan at ein har foten på assosiasjonsbremsen. Og er det så enkelt at dikt berre må vere tilgjengelege for å bli lesne, må ikkje lesaren gjere seg tilgjengeleg og opne seg for diktet også? Antologien gjer eit viktig arbeid med å introdusere nye poetar og poesiar, og boka gjer døra så til den nyaste poesien open og høg.

Sindre Ekrheim

Sindre Ekrheim er litteraturvitar og fast lyrikkmeldar i Dag og Tid.

Den engelske kanal gjer eit viktig arbeid med å introdusere nye poetar og poesiar.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis