Arkivet: Bak sløret
Tre tenåringsjenter frå Wien tverkar i hijab og syng «Losing My Religion» i filmen til Kurdwin Ayub.
Dei kan knapt vite kva det vil føre med seg, Yesmin, Bella og Nati, når dei tullar litt og endar med å kle seg i hijab og lage ein video der dei mimar til R.E.M.-songen «Losing My Religion» – den vesle filmsnutten går viralt, og fører med seg både føreseielege og uføreseielege konsekvensar for dei tre, i regissør Kurdwin Ayubs debutfilm Sonne, med den norske tittelen Bak sløret (2022), der uttrykksfulle Melina Benli imponerer i rolla som Yesmin.
Eg såg filmen på Bergen internasjonale filmfestival førre helg og vart slegen av Ayubs levande skildring av dei kurdiske miljøa i Wien – men også av rolla musikk kan spele når ein set seg sjølv i scene i vår samtid. Den mandolindrivne «Losing My Religion» (1991) var i si tid ein høgst usannsynleg global hit, og måten songen figurerer på i Bak sløret, er ei forfriskande påminning om kva som faktisk bur i låten, og dei lange reisene ein tekst og ein melodi kan leggje ut på.
Bak sløret fører indirekte sjåaren frå reservoaret av amatørfilm på YouTube og heile vegen tilbake til musikkvideoen Tarsem Singh laga for R.E.M., med sin tvitydige ikonografi. Kva gir songen uttrykk for, når Yesmin, Bella og Nati røskar tak i han? Og kva tyder alt saman for foreldra til Yesmin, eller for alle dei andre som etter kvart ser og meiner sitt? Meir enn å gi svar på slike spørsmål, inviterer Bak sløret til diskusjon rundt dei – slik gode filmar skal gjere.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Dei kan knapt vite kva det vil føre med seg, Yesmin, Bella og Nati, når dei tullar litt og endar med å kle seg i hijab og lage ein video der dei mimar til R.E.M.-songen «Losing My Religion» – den vesle filmsnutten går viralt, og fører med seg både føreseielege og uføreseielege konsekvensar for dei tre, i regissør Kurdwin Ayubs debutfilm Sonne, med den norske tittelen Bak sløret (2022), der uttrykksfulle Melina Benli imponerer i rolla som Yesmin.
Eg såg filmen på Bergen internasjonale filmfestival førre helg og vart slegen av Ayubs levande skildring av dei kurdiske miljøa i Wien – men også av rolla musikk kan spele når ein set seg sjølv i scene i vår samtid. Den mandolindrivne «Losing My Religion» (1991) var i si tid ein høgst usannsynleg global hit, og måten songen figurerer på i Bak sløret, er ei forfriskande påminning om kva som faktisk bur i låten, og dei lange reisene ein tekst og ein melodi kan leggje ut på.
Bak sløret fører indirekte sjåaren frå reservoaret av amatørfilm på YouTube og heile vegen tilbake til musikkvideoen Tarsem Singh laga for R.E.M., med sin tvitydige ikonografi. Kva gir songen uttrykk for, når Yesmin, Bella og Nati røskar tak i han? Og kva tyder alt saman for foreldra til Yesmin, eller for alle dei andre som etter kvart ser og meiner sitt? Meir enn å gi svar på slike spørsmål, inviterer Bak sløret til diskusjon rundt dei – slik gode filmar skal gjere.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Foto via Wikipedia Commons
«Ørjasæter var fyrst god ven med diktarbroren sin frå Gudbrandsdalen, men så fekk han høyre ting om Aukrust som skar han 'gjenom hjarte som eit tvieggja sverd'.»
Han heitte John Guillot, men skifta namn til Johnnie Allan og blei pub-rockar.
Arkivet: For tida framstår ikkje USA som det lova landet, men hausten for 50 år sidan var Elvis Presley på hitlistene i USA og England med «Promised Land»
Mogleg trasé for jarnbane mellom Narvik eller Bjørnfjell til Tromsø.
«Tanken om å realisera tog til Tromsø gjennom Sverige er på ingen måte ny.»
Daniel Sommer, Johannes Lundberg og Arve Henriksen.
Foto: Kristin Lidell
Fint nordisk samarbeid
Her er det ikkje spor av langhalm.
Polakkane er skumle bridgespelarar. Her frå avslutningsseremonien under World Bridge Games i Buenos Aires nyleg.
Foto: Poli Zolto / World Bridge Federation
Dąbrowskis masurka
For to veker sidan vann Polen gull i det som uformelt blir kalla bridgens olympiade, i Buenos Aires.