JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Romantikk, komedie – og Ibsen

Ungdomsverket Ibsen ville gløyme, er langt betre enn ryktet.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Regissøren Sigrid T’Hooft har spesialkompetanse på teaterhistorisk pastisj, og skodespelarane syner seg å meistre denne spelestilen med eleganse. Frå venstre: Dagny Backer Johnsen, Marika Enstad, Per Egil Aske, Jacob Jensen, Seda Witt og Jonas Hoff Oftebro.

Regissøren Sigrid T’Hooft har spesialkompetanse på teaterhistorisk pastisj, og skodespelarane syner seg å meistre denne spelestilen med eleganse. Frå venstre: Dagny Backer Johnsen, Marika Enstad, Per Egil Aske, Jacob Jensen, Seda Witt og Jonas Hoff Oftebro.

Foto: Øyvind Eide

Regissøren Sigrid T’Hooft har spesialkompetanse på teaterhistorisk pastisj, og skodespelarane syner seg å meistre denne spelestilen med eleganse. Frå venstre: Dagny Backer Johnsen, Marika Enstad, Per Egil Aske, Jacob Jensen, Seda Witt og Jonas Hoff Oftebro.

Regissøren Sigrid T’Hooft har spesialkompetanse på teaterhistorisk pastisj, og skodespelarane syner seg å meistre denne spelestilen med eleganse. Frå venstre: Dagny Backer Johnsen, Marika Enstad, Per Egil Aske, Jacob Jensen, Seda Witt og Jonas Hoff Oftebro.

Foto: Øyvind Eide

2978
20220401
2978
20220401

Nationaltheatret
i Ibsen Museum & Teater

Henrik Ibsen:

Sancthansnatten

Regi og omarbeiding: Sigrid T’Hooft
Omsetjing og dramaturgi: Hege Randi Tørressen
Scenografi: Katja Ebbel
Frederiksen
Kostyme: Anna Kjellsdotter
Musikalsk ansvarleg: Magnus Loddgard

Det er alltid interessant å sjå korleis nye teaterfolk grip fatt i gamle klassikarar. Det er sjeldan dei prøver å lage faksimilar av tidlegare oppsetjingar. Det ville vel heller ikkje gå særleg bra. Men når ein tek tak i ein dramatikar som Ibsen, med eit stykke som faktisk ikkje er nokon klassikar i det heile, knapt nok spela sidan urpremieren, ja, da kan ein kan hende like gjerne prøve å nærme seg faksimilen. Det blir ikkje noko déjà vu for nokon. Dei som såg stykket i 1852, kjem ikkje attende.

Når Nationaltheatret no spelar Sancthansnatten av Ibsen for første gong, presiserer dei at det blir ei framsyning inspirert av den tidas, 1800-talets, teaterkultur. Inspirert, men ikkje kopiert. I praksis vil det seie ei deklamatorisk replikkføring og ein meir utstudert, koreografert spelestil enn vi elles ser i dag. Scenebiletet er òg skore ut i papp, som i eit gamaldags dokketeater. Stykket i seg sjølv er ein romantisk eventyrkomedie, tydeleg inspirert av Shakespeares ljosaste verk. Vi ser tydelege peikarar til både Ein midtsommarnattsdraum og As You Like It.

Det vesle faremomentet med ei slik tilnærming er at ein stundimellom kan nærme seg parodiering av sjølve stykket. Det er faktisk ikkje naudsynt, for sjølv om denne teksten ikkje loddar like djupt som Peer Gynt, merkar vi godt at meisterens klo er på plass, både i satirisk og poetisk forstand. (Du treng slettes ikkje vende deg i grava, Ibsen!) Assosiasjonane kan sjølvsagt òg gå lett til Wessels Kierlighed uden Strømper. Skilnaden er berre at dette var eit stykke som var gjennomført parodi alt då det vart skrive. Her er vi faktisk ved ei sentral problemstilling i all teateradaptasjon: Tykkjer ein at eit gamalt stykke ikkje er morosamt nok, blir det neppe betre av at ein dummar det ut.

Men heldigvis: Den belgiske regissøren Sigrid T’Hooft har spesialkompetanse på teaterhistorisk pastisj, og skodespelarane syner seg å meistre denne lett distanserte spelestilen med eleganse og glimt i auget. Sancthansnatten anno 2022 held seg smart på rette sida av grensa mot det parodisk utleverande. Både røynde veteranar som Marika Enstad, Per Egil Aske og Per Christian Ellefsen, og ferskare rekruttar som Jonas Hoff Oftebro, Dagny Backer Johnsen, Jacob Jensen, Seda Witt og Andreas Tønnesland, leikar seg ellevilt og sjarmerande i dette tidsbiletet. Resultatet er høgst underhaldande, og den romantiske dimensjonen er absolutt teken vel i vare. Det kjem til å bli moro på Ibsen-museet utover våren.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Nationaltheatret
i Ibsen Museum & Teater

Henrik Ibsen:

Sancthansnatten

Regi og omarbeiding: Sigrid T’Hooft
Omsetjing og dramaturgi: Hege Randi Tørressen
Scenografi: Katja Ebbel
Frederiksen
Kostyme: Anna Kjellsdotter
Musikalsk ansvarleg: Magnus Loddgard

Det er alltid interessant å sjå korleis nye teaterfolk grip fatt i gamle klassikarar. Det er sjeldan dei prøver å lage faksimilar av tidlegare oppsetjingar. Det ville vel heller ikkje gå særleg bra. Men når ein tek tak i ein dramatikar som Ibsen, med eit stykke som faktisk ikkje er nokon klassikar i det heile, knapt nok spela sidan urpremieren, ja, da kan ein kan hende like gjerne prøve å nærme seg faksimilen. Det blir ikkje noko déjà vu for nokon. Dei som såg stykket i 1852, kjem ikkje attende.

Når Nationaltheatret no spelar Sancthansnatten av Ibsen for første gong, presiserer dei at det blir ei framsyning inspirert av den tidas, 1800-talets, teaterkultur. Inspirert, men ikkje kopiert. I praksis vil det seie ei deklamatorisk replikkføring og ein meir utstudert, koreografert spelestil enn vi elles ser i dag. Scenebiletet er òg skore ut i papp, som i eit gamaldags dokketeater. Stykket i seg sjølv er ein romantisk eventyrkomedie, tydeleg inspirert av Shakespeares ljosaste verk. Vi ser tydelege peikarar til både Ein midtsommarnattsdraum og As You Like It.

Det vesle faremomentet med ei slik tilnærming er at ein stundimellom kan nærme seg parodiering av sjølve stykket. Det er faktisk ikkje naudsynt, for sjølv om denne teksten ikkje loddar like djupt som Peer Gynt, merkar vi godt at meisterens klo er på plass, både i satirisk og poetisk forstand. (Du treng slettes ikkje vende deg i grava, Ibsen!) Assosiasjonane kan sjølvsagt òg gå lett til Wessels Kierlighed uden Strømper. Skilnaden er berre at dette var eit stykke som var gjennomført parodi alt då det vart skrive. Her er vi faktisk ved ei sentral problemstilling i all teateradaptasjon: Tykkjer ein at eit gamalt stykke ikkje er morosamt nok, blir det neppe betre av at ein dummar det ut.

Men heldigvis: Den belgiske regissøren Sigrid T’Hooft har spesialkompetanse på teaterhistorisk pastisj, og skodespelarane syner seg å meistre denne lett distanserte spelestilen med eleganse og glimt i auget. Sancthansnatten anno 2022 held seg smart på rette sida av grensa mot det parodisk utleverande. Både røynde veteranar som Marika Enstad, Per Egil Aske og Per Christian Ellefsen, og ferskare rekruttar som Jonas Hoff Oftebro, Dagny Backer Johnsen, Jacob Jensen, Seda Witt og Andreas Tønnesland, leikar seg ellevilt og sjarmerande i dette tidsbiletet. Resultatet er høgst underhaldande, og den romantiske dimensjonen er absolutt teken vel i vare. Det kjem til å bli moro på Ibsen-museet utover våren.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Sjølv om denne teksten ikkje loddar like djupt som Peer Gynt, merkar vi godt meisterens klo.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis