JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Skrekkfilm og makaber komikk

Gruppa Susie Wang tek scenen med vill humor og uhygge.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Julie Solberg og Mona Solhaug spelar kvinner på keramikkurs.

Julie Solberg og Mona Solhaug spelar kvinner på keramikkurs.

Foto: Simen Ulvestad

Julie Solberg og Mona Solhaug spelar kvinner på keramikkurs.

Julie Solberg og Mona Solhaug spelar kvinner på keramikkurs.

Foto: Simen Ulvestad

2502
20220520
2502
20220520

Susie Wang / Nationaltheatret / Amfiscenen

Trine Falch:

The Look

Regi: Trine Falch
Scenografi: Bo Christer Wallström

Når ei sjølvstendig profilert teatergruppe inntek Nationaltheatret med sitt eige prosjekt, kan det slå båe vegar med omsyn til møte mellom teaterkulturar. I beste fall kan det gå riktig bra. Det gjer det denne gongen, med Trine Falch og gruppa Susie Wangs framsyning The Look.

Stykket har ikkje nett noka logisk, ibsensk handlingsframdrift, men det har klårt definerte rollefigurar, og vi misser aldri interessa og nyfikna for det som skal skje i neste augneblink, endå om vi ikkje alltid skjøner kvifor det skjer. Fascinerande og sceneteknisk imponerande er det likevel heile tida, og spelemessig vilt, sterkt og morosamt.

Realistisk start

Det heile startar realistisk nok: Åstaden er ein keramikkverkstad i Syden, der tre amerikanske kvinnelege turistar skal kome for å ta eit feriekurs i skulpturforming. Dei kjem òg, men først etter ein forunderleg handlingsprolog vi ikkje skal røpe. I ei personteikning og ein hendingsgang som stendig vekslar mellom det sannsynlege og det marerittaktig umoglege, får vi, på eit vis, om vi tolkar rett, ei spissa utforsking av magnetismen og antimagnetismen mellom det maskuline og det feminine. Korleis ser ei kvinne ein mann, og korleis ser ein mann ei kvinne? Slik sett er det rimeleg at det heile går føre seg i ein kunstnarverkstad.

Dei tre overkarikert feminine kvinnene (Mona Solhaug, Julie Solberg og Stine Fevik) krinsar med ei blanding av jenteknis og furiekraft rundt den absurde og groteske mannsskapnaden (Jan Sælid), medan den merkelege kommunikasjonen deira etter kvart får eit følgje av apokalyptiske naturkatastrofar. Dei filmklassiske referansane er tydelege, her er hint både til Lars von Triers dommedagsvisjonar og til Alfred Hitchcocks intense seigpiningsscenario. (No kjem det snart noko fælt, men kva tid? KVA TID??!!)

Grufullt og grotesk

Det som aller mest svingar tryllestaven over denne teaterhendinga, er at vi ler av det grufulle og det groteske, jo verre jo betre. Det gjer vi ikkje kvar dag, og ikkje av kva som helst. Vi lever trass alt i ei uroleg tid. Men sjølv ei pågåande skildring av noko grufullt kan ha eit sårbart alvor i underteksten. Og Susie Wang har det.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Susie Wang / Nationaltheatret / Amfiscenen

Trine Falch:

The Look

Regi: Trine Falch
Scenografi: Bo Christer Wallström

Når ei sjølvstendig profilert teatergruppe inntek Nationaltheatret med sitt eige prosjekt, kan det slå båe vegar med omsyn til møte mellom teaterkulturar. I beste fall kan det gå riktig bra. Det gjer det denne gongen, med Trine Falch og gruppa Susie Wangs framsyning The Look.

Stykket har ikkje nett noka logisk, ibsensk handlingsframdrift, men det har klårt definerte rollefigurar, og vi misser aldri interessa og nyfikna for det som skal skje i neste augneblink, endå om vi ikkje alltid skjøner kvifor det skjer. Fascinerande og sceneteknisk imponerande er det likevel heile tida, og spelemessig vilt, sterkt og morosamt.

Realistisk start

Det heile startar realistisk nok: Åstaden er ein keramikkverkstad i Syden, der tre amerikanske kvinnelege turistar skal kome for å ta eit feriekurs i skulpturforming. Dei kjem òg, men først etter ein forunderleg handlingsprolog vi ikkje skal røpe. I ei personteikning og ein hendingsgang som stendig vekslar mellom det sannsynlege og det marerittaktig umoglege, får vi, på eit vis, om vi tolkar rett, ei spissa utforsking av magnetismen og antimagnetismen mellom det maskuline og det feminine. Korleis ser ei kvinne ein mann, og korleis ser ein mann ei kvinne? Slik sett er det rimeleg at det heile går føre seg i ein kunstnarverkstad.

Dei tre overkarikert feminine kvinnene (Mona Solhaug, Julie Solberg og Stine Fevik) krinsar med ei blanding av jenteknis og furiekraft rundt den absurde og groteske mannsskapnaden (Jan Sælid), medan den merkelege kommunikasjonen deira etter kvart får eit følgje av apokalyptiske naturkatastrofar. Dei filmklassiske referansane er tydelege, her er hint både til Lars von Triers dommedagsvisjonar og til Alfred Hitchcocks intense seigpiningsscenario. (No kjem det snart noko fælt, men kva tid? KVA TID??!!)

Grufullt og grotesk

Det som aller mest svingar tryllestaven over denne teaterhendinga, er at vi ler av det grufulle og det groteske, jo verre jo betre. Det gjer vi ikkje kvar dag, og ikkje av kva som helst. Vi lever trass alt i ei uroleg tid. Men sjølv ei pågåande skildring av noko grufullt kan ha eit sårbart alvor i underteksten. Og Susie Wang har det.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Fascinerande og sceneteknisk imponerande er det, og spelemessig vilt, sterkt og morosamt.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis