JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Urdudisco

Ein tverrkulturell synthpopskatt er tatt ut or gløymeboka.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1680
20210205
1680
20210205

New Wave

Nermin Niazi og Feisal Mosleh:

Disco Se Aagay

Discostan

I 1984 blei LP-en Disco Se Aagay, signert den Birmingham-baserte britisk-pakistanske duoen Nermin Niazi og Feisal Mosleh, lansert. Tittelen, på urdu tyder noko i retning av «bortanfor disco», og musikken er ei smakfull miks av discopåverka new wave og pakistansk musikktradisjon. Duoen, som den gongen var 14 og 19 år, opptredde på BBC, men gjekk likevel i den store kulturelle gløymeboka. No har Discostan, eit «diasporisk diskotek» som utforskar Vest-Asias og Nord-Afrikas soniske landskap gjennom radioprogram, arkiv, scene og plateselskap, gitt ut musikken på nytt.

Ved sida av vokalen på urdu er lydbiletet hovudsakleg samansett av spretne bassliner, trommemaskiner og synthesizerar som vi kjenner frå 80-tals postpunk. Der mange samtidige britiske new-wave-band – Depeche Mode, New Order og The Human League, til dømes – uttrykker ambivalensen mellom maskinell depresjon og elektronisk eskapisme, utstråler Disco Se Aagay ein djup varme som kjennest genuin.

Arshia Fatima Haq, den Los Angeles-baserte kunstnaren som driv Discostan-prosjektet, fann LP-en frå 1984 ved eit slumpetreff, og nyutgjevinga er gjord i samarbeid med artistane. Det er noko bittersøtt ved tanken på all den unike musikken frå fortida som kanskje aldri blir gjenoppdaga, men arbeidet til dei moderne musikkarkeologane som vert kalla «crate diggers», skal vi vere takksame for.

Disco Se Aagay er ei plate alle med sans for synthpop, italo-disco og postpunk burde unne seg å høyre på.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er musikar, kunstnar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

New Wave

Nermin Niazi og Feisal Mosleh:

Disco Se Aagay

Discostan

I 1984 blei LP-en Disco Se Aagay, signert den Birmingham-baserte britisk-pakistanske duoen Nermin Niazi og Feisal Mosleh, lansert. Tittelen, på urdu tyder noko i retning av «bortanfor disco», og musikken er ei smakfull miks av discopåverka new wave og pakistansk musikktradisjon. Duoen, som den gongen var 14 og 19 år, opptredde på BBC, men gjekk likevel i den store kulturelle gløymeboka. No har Discostan, eit «diasporisk diskotek» som utforskar Vest-Asias og Nord-Afrikas soniske landskap gjennom radioprogram, arkiv, scene og plateselskap, gitt ut musikken på nytt.

Ved sida av vokalen på urdu er lydbiletet hovudsakleg samansett av spretne bassliner, trommemaskiner og synthesizerar som vi kjenner frå 80-tals postpunk. Der mange samtidige britiske new-wave-band – Depeche Mode, New Order og The Human League, til dømes – uttrykker ambivalensen mellom maskinell depresjon og elektronisk eskapisme, utstråler Disco Se Aagay ein djup varme som kjennest genuin.

Arshia Fatima Haq, den Los Angeles-baserte kunstnaren som driv Discostan-prosjektet, fann LP-en frå 1984 ved eit slumpetreff, og nyutgjevinga er gjord i samarbeid med artistane. Det er noko bittersøtt ved tanken på all den unike musikken frå fortida som kanskje aldri blir gjenoppdaga, men arbeidet til dei moderne musikkarkeologane som vert kalla «crate diggers», skal vi vere takksame for.

Disco Se Aagay er ei plate alle med sans for synthpop, italo-disco og postpunk burde unne seg å høyre på.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er musikar, kunstnar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis