JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Samfunn

Departementet ynskjer inga detaljeregulering

– Vi skal regulere det vi må, på rett nivå, men ikkje meir, skriv kommunal- og moderniseringsminister Monica Mæland.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen

Foto: Berit Roald / NTB scanpix

Foto: Berit Roald / NTB scanpix

2309
20180713
2309
20180713

Kommunalminister Monica Mæland skriv i eit e-brev at regjeringa vil at bustadmarknaden skal fungere best mogeleg, og at dei vil at så mange som råd skal kunne eige bustaden sin. I Noreg eig dei fleste heimen sin, og bustadmassen er jamt over av god kvalitet her i landet. Dei ynskjer ikkje å detaljregulere.

– Føremålet med byggteknisk forskrift er å stille minimumskrav til kva kvalitetar ein bustad skal ha. Viktige føremål er helse, miljø og tryggleik. Vi skal regulere det vi må, på rett nivå, men ikkje meir. Det er ikkje alle gode føremål eller bustadkvalitetar som skal regulerast. Det er store skilnader i kva folk ynskjer. Somme vil ha god plass til oppbevaring og sollys, andre vil heller ha ei lita leilegheit nær kafear og parkar. Bustadkjøparane må etterspørje dei kvalitetane dei meiner er viktige, og byggjenæringa må tilby det kjøparane vil ha, skriv ho.

I samband med revisjonen av plan- og bygningsloven av 2008 blei gjeninnføring av kommunal bygningskontroll vurdert. Høyringsinstansane gjekk klart imot og meinte det var viktigare å styrkje tilsyn og uavhengig kontroll, medan det er aktørane sjølve som må ta ansvar for byggjefeil med meir.

– Kompetansen, kapasiteten og rolla kommunane har i dag, vil seie at det korkje er mogleg eller ynskjeleg å gå tilbake til ei ordning med kommunal kontroll slik vi hadde for 20 år sidan, skriv Mæland.

Regjeringa har sett ned eit ekspertutval som mellom anna skal vurdere om dagens ordning med sentral godkjenning av føretak bør vidareførast. Utvalet skal også vurdere om det finst andre løysingar som er betre for å sikre forsvarleg byggkvalitet, tydeleg plassering av ansvar og kvalifiserte aktørar i byggjeverksemda. Utvalet skal levere innstillinga si i 2019, opplyser ho.

I tillegg foreslår regjeringa no at seljarar ikkje skal kunne ta «som han er»-atterhald ved bustadhandel. Dei konstaterer at avgrensa eller ulik informasjon i ein bustadhandel kan gi store konsekvensar både for kjøpar og seljar. Derfor vil dei fremje tiltak for best mogleg informasjon om bustaden før kjøp.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Kommunalminister Monica Mæland skriv i eit e-brev at regjeringa vil at bustadmarknaden skal fungere best mogeleg, og at dei vil at så mange som råd skal kunne eige bustaden sin. I Noreg eig dei fleste heimen sin, og bustadmassen er jamt over av god kvalitet her i landet. Dei ynskjer ikkje å detaljregulere.

– Føremålet med byggteknisk forskrift er å stille minimumskrav til kva kvalitetar ein bustad skal ha. Viktige føremål er helse, miljø og tryggleik. Vi skal regulere det vi må, på rett nivå, men ikkje meir. Det er ikkje alle gode føremål eller bustadkvalitetar som skal regulerast. Det er store skilnader i kva folk ynskjer. Somme vil ha god plass til oppbevaring og sollys, andre vil heller ha ei lita leilegheit nær kafear og parkar. Bustadkjøparane må etterspørje dei kvalitetane dei meiner er viktige, og byggjenæringa må tilby det kjøparane vil ha, skriv ho.

I samband med revisjonen av plan- og bygningsloven av 2008 blei gjeninnføring av kommunal bygningskontroll vurdert. Høyringsinstansane gjekk klart imot og meinte det var viktigare å styrkje tilsyn og uavhengig kontroll, medan det er aktørane sjølve som må ta ansvar for byggjefeil med meir.

– Kompetansen, kapasiteten og rolla kommunane har i dag, vil seie at det korkje er mogleg eller ynskjeleg å gå tilbake til ei ordning med kommunal kontroll slik vi hadde for 20 år sidan, skriv Mæland.

Regjeringa har sett ned eit ekspertutval som mellom anna skal vurdere om dagens ordning med sentral godkjenning av føretak bør vidareførast. Utvalet skal også vurdere om det finst andre løysingar som er betre for å sikre forsvarleg byggkvalitet, tydeleg plassering av ansvar og kvalifiserte aktørar i byggjeverksemda. Utvalet skal levere innstillinga si i 2019, opplyser ho.

I tillegg foreslår regjeringa no at seljarar ikkje skal kunne ta «som han er»-atterhald ved bustadhandel. Dei konstaterer at avgrensa eller ulik informasjon i ein bustadhandel kan gi store konsekvensar både for kjøpar og seljar. Derfor vil dei fremje tiltak for best mogleg informasjon om bustaden før kjøp.

Det er korkje mogleg eller ynskjeleg å gå tilbake til ei ordning med kommunal kontroll.

Monica Mæland

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis