JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Samfunn

Kva vil du ha for å bli glad?

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
3327
20171208

Fiktivt

Eit tenkt intervju med Lan Marie Berg

3327
20171208

Fiktivt

Eit tenkt intervju med Lan Marie Berg

– Så kva med gleda, Lan Marie? Kva skal til om dagen?

Vi sit på ein benk med ta-med-mat. Bilen hennar står på tomgang ikkje langt unna.

– Det same som alle andre dagar? seier Lan Marie. – At planeten blir frisk igjen. Og med han, alle byane. Og med dei, oss menneske.

– Ei fin likning, seier eg og nikkar. – Men å vere kvinneleg politikar og byråd i Oslo med ein annan hudfarge handlar kan hende ikkje nok om fine likningar?

– Nei, seier Lan Marie.

– Kva er eigentleg verst, spør eg litt forsiktig. – Å bli kalla eit f-tryne av ei vietnamesarmegge, eller å, dagen etter, få høyre at fråsegna ikkje var rasistisk meint?

– Ja, kva trur du? svarer Lan Marie. – Det har vore eit slags sjokk å oppdage at «ung kvinneleg politikar» nærmast automatisk er «kontroversiell politikar» i Noreg.

Fjorden ligg kald og grå framfor oss. Sola iferd med sakte å skru seg på.

– De politikarar står vanvitig tidleg opp, seier eg og hutrar litt.

– Ein blir van med det, seier Lan Marie.

– Men no, ei lita toghistorie, seier eg. – Eg tok nemleg nattoget frå Köln til Paris ein gong for kanskje tjue år sidan. Eg reiste mykje meir rundt i verda i den alderen. På dei tre andre sengene sat tre sørkoreanarar. To guter, ei jente. Dei var blide og glade. Tok kontakt med ei gong, og vi prata mykje. Plutseleg spør ein av dei to gutane: «Ser du verkeleg forskjell på kvite folk?» Dei hadde reist rundt i Europa i fleire veker, og alle ansikta berre smelta saman. Så lo han. Og så lo vi alle.

– Det er i alle fall ikkje vanskeleg å høyre forskjell på folk, seier Lan Marie med eit smil.

– Nei, seier eg. – Det er det ikkje.

Før eg tar nok ei toghistorie. Litt oppmuntra av mi første.

– Eg drog ein gong med tog frå Oslo, via Amsterdam og Paris, til Barcelona. På veg heim blei eg sitjande ved sida av ein pakistanar. Han lurte på kor eg var på veg. Eg sa kor eg hadde vore og at eg no var på veg heim. «Frå Oslo til Barcelona?» sa han med store auge. «Men kvifor la du ikkje turen om Pakistan?» spurde han heilt oppriktig. «Har du vore i Pakistan? Det er så vakkert der. Kvifor la du ikkje reisa dit?» Eg sa at det ikkje finst togskjener mellom Oslo og Islamabad. «Dårleg unnskyldning», meinte reisefølgjet. Så lo vi. Kanskje på kvart vårt vis.

– Tok ikkje den heilt, seier Lan Marie.

– Nei, seier eg. – Eg hugsar det nok mest på grunn av ærlegdommen hans. Kvifor var ikkje eg på tur i hans verd, slik han var i mi?

– Aha. Så har du vore i Islamabad sidan?

Eg ristar på hovudet: – Flyskrekk.

– Så du tar ikkje toget for miljøet si skuld?

– Ikkje først og fremst, seier eg.

– Har du lappen, då, spør Lan Marie.

Eg ristar på hovudet på nytt: – Det verker som eit ork å vere bileigar. Fylle tanken. Finne parkering. Og så bortetter. Kanskje om eg hadde sjåfør, som deg.

– Eg trur ikkje du har lyst på sjåfør, som meg, seier Lan Marie.

– Nei, kanskje ikkje, seier eg, før eg finn fram Olav H. Hauge-ordet eg har gjort klart til henne. Frå dagboka, 1964: «Ikkje nokon autostrada. Ikkje nokon storeveg, ikkje nokon bilveg i det heile, knapt nok nokon veg, men ein stig, vrang og bratt som fyrr, vert din veg.»

– Ja, seier Lan Marie.

Så reiser vi oss. Ein liten flokk fuglar set seg i vatnet. Verda vaknar.

Nils-Øivind
Haagensen

Nils-Øivind Haagensen er forfattar og forleggjar.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

– Så kva med gleda, Lan Marie? Kva skal til om dagen?

Vi sit på ein benk med ta-med-mat. Bilen hennar står på tomgang ikkje langt unna.

– Det same som alle andre dagar? seier Lan Marie. – At planeten blir frisk igjen. Og med han, alle byane. Og med dei, oss menneske.

– Ei fin likning, seier eg og nikkar. – Men å vere kvinneleg politikar og byråd i Oslo med ein annan hudfarge handlar kan hende ikkje nok om fine likningar?

– Nei, seier Lan Marie.

– Kva er eigentleg verst, spør eg litt forsiktig. – Å bli kalla eit f-tryne av ei vietnamesarmegge, eller å, dagen etter, få høyre at fråsegna ikkje var rasistisk meint?

– Ja, kva trur du? svarer Lan Marie. – Det har vore eit slags sjokk å oppdage at «ung kvinneleg politikar» nærmast automatisk er «kontroversiell politikar» i Noreg.

Fjorden ligg kald og grå framfor oss. Sola iferd med sakte å skru seg på.

– De politikarar står vanvitig tidleg opp, seier eg og hutrar litt.

– Ein blir van med det, seier Lan Marie.

– Men no, ei lita toghistorie, seier eg. – Eg tok nemleg nattoget frå Köln til Paris ein gong for kanskje tjue år sidan. Eg reiste mykje meir rundt i verda i den alderen. På dei tre andre sengene sat tre sørkoreanarar. To guter, ei jente. Dei var blide og glade. Tok kontakt med ei gong, og vi prata mykje. Plutseleg spør ein av dei to gutane: «Ser du verkeleg forskjell på kvite folk?» Dei hadde reist rundt i Europa i fleire veker, og alle ansikta berre smelta saman. Så lo han. Og så lo vi alle.

– Det er i alle fall ikkje vanskeleg å høyre forskjell på folk, seier Lan Marie med eit smil.

– Nei, seier eg. – Det er det ikkje.

Før eg tar nok ei toghistorie. Litt oppmuntra av mi første.

– Eg drog ein gong med tog frå Oslo, via Amsterdam og Paris, til Barcelona. På veg heim blei eg sitjande ved sida av ein pakistanar. Han lurte på kor eg var på veg. Eg sa kor eg hadde vore og at eg no var på veg heim. «Frå Oslo til Barcelona?» sa han med store auge. «Men kvifor la du ikkje turen om Pakistan?» spurde han heilt oppriktig. «Har du vore i Pakistan? Det er så vakkert der. Kvifor la du ikkje reisa dit?» Eg sa at det ikkje finst togskjener mellom Oslo og Islamabad. «Dårleg unnskyldning», meinte reisefølgjet. Så lo vi. Kanskje på kvart vårt vis.

– Tok ikkje den heilt, seier Lan Marie.

– Nei, seier eg. – Eg hugsar det nok mest på grunn av ærlegdommen hans. Kvifor var ikkje eg på tur i hans verd, slik han var i mi?

– Aha. Så har du vore i Islamabad sidan?

Eg ristar på hovudet: – Flyskrekk.

– Så du tar ikkje toget for miljøet si skuld?

– Ikkje først og fremst, seier eg.

– Har du lappen, då, spør Lan Marie.

Eg ristar på hovudet på nytt: – Det verker som eit ork å vere bileigar. Fylle tanken. Finne parkering. Og så bortetter. Kanskje om eg hadde sjåfør, som deg.

– Eg trur ikkje du har lyst på sjåfør, som meg, seier Lan Marie.

– Nei, kanskje ikkje, seier eg, før eg finn fram Olav H. Hauge-ordet eg har gjort klart til henne. Frå dagboka, 1964: «Ikkje nokon autostrada. Ikkje nokon storeveg, ikkje nokon bilveg i det heile, knapt nok nokon veg, men ein stig, vrang og bratt som fyrr, vert din veg.»

– Ja, seier Lan Marie.

Så reiser vi oss. Ein liten flokk fuglar set seg i vatnet. Verda vaknar.

Nils-Øivind
Haagensen

Nils-Øivind Haagensen er forfattar og forleggjar.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis