JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Samfunn

Reise

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1891
20171215
1891
20171215

Då eg kom til hovudstaden for å bli student, tok reisa 19 timar. Heim til jul vil seie med det første nattoget til Bergen som sette meg av på Myrdal til Flåmsbanen. I Flåm låg båten klar til å krysse fjorden frå side til side med det som fekk namnet mjølkeruta, somme gonger med båtbyte midtfjords. Det gjaldt begge vegar, og båten med bussen min sette oss av i Høyanger eller der omkring, og så bar det til Førde der ein ny buss, om ein var heldig, venta for å ta oss heim til Astrups rike, natt og dag. Med tunnel frå Sogn under Jostedalsbreen til Jølster var vi ein etappe mindre, slik det skulle bli for mange når fylket vart gjennomhola av tunnelar.

Norge er eit fjelland der det sett ovanfrå mest ikkje bur nokon langs dei smale stripene som vegane er. Men det første som i gamle dagar venta ein til fjordturen i Sogn, var ein båt med ståande buffé til ein førsteklasses frukost om bord. Folk reiste i flokk, gjerne med kortlag ut fjorden. Mange vart kjende med kvarandre.

På land fekk mange studentar og andre jobb med å køyre nye bilar frå Oslo til dei lokale forhandlarane heime, med slike som meg, som var utan lappen, som gratispassasjer og reiseselskap. Berre éin gong måtte eg overnatte, av alle stader like ved fylkesadministrasjonen. Eg høyrer alt nokon protestere med forakt mot romantiseringa av dåtidas reisekultur. Det gjaldt å ha med reiselektyre, og turen eg hugsar best, var då eg las Kafkas Prosessen, ny i Lanterne-serien på Cappelen, på nattoget heim.

Etterpå kom alle ekspressbussane som tek deg frå dør til dør på under ti timar. Men lenge før alt dette reiste far min og kameraten hans med ein 125 kubikk motorsykkel over fjellet til Oslo med eit enkelt topptelt. Historia er full av legendariske familieturar på to jul, ikkje heilt utan overvekt.

Når nokon reise kan, så kan han også fortelje, står det i ein kjend tysk song. God jul til alle saman.

R.H.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Då eg kom til hovudstaden for å bli student, tok reisa 19 timar. Heim til jul vil seie med det første nattoget til Bergen som sette meg av på Myrdal til Flåmsbanen. I Flåm låg båten klar til å krysse fjorden frå side til side med det som fekk namnet mjølkeruta, somme gonger med båtbyte midtfjords. Det gjaldt begge vegar, og båten med bussen min sette oss av i Høyanger eller der omkring, og så bar det til Førde der ein ny buss, om ein var heldig, venta for å ta oss heim til Astrups rike, natt og dag. Med tunnel frå Sogn under Jostedalsbreen til Jølster var vi ein etappe mindre, slik det skulle bli for mange når fylket vart gjennomhola av tunnelar.

Norge er eit fjelland der det sett ovanfrå mest ikkje bur nokon langs dei smale stripene som vegane er. Men det første som i gamle dagar venta ein til fjordturen i Sogn, var ein båt med ståande buffé til ein førsteklasses frukost om bord. Folk reiste i flokk, gjerne med kortlag ut fjorden. Mange vart kjende med kvarandre.

På land fekk mange studentar og andre jobb med å køyre nye bilar frå Oslo til dei lokale forhandlarane heime, med slike som meg, som var utan lappen, som gratispassasjer og reiseselskap. Berre éin gong måtte eg overnatte, av alle stader like ved fylkesadministrasjonen. Eg høyrer alt nokon protestere med forakt mot romantiseringa av dåtidas reisekultur. Det gjaldt å ha med reiselektyre, og turen eg hugsar best, var då eg las Kafkas Prosessen, ny i Lanterne-serien på Cappelen, på nattoget heim.

Etterpå kom alle ekspressbussane som tek deg frå dør til dør på under ti timar. Men lenge før alt dette reiste far min og kameraten hans med ein 125 kubikk motorsykkel over fjellet til Oslo med eit enkelt topptelt. Historia er full av legendariske familieturar på to jul, ikkje heilt utan overvekt.

Når nokon reise kan, så kan han også fortelje, står det i ein kjend tysk song. God jul til alle saman.

R.H.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis