JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Sidene 2-3

Sorg og latter

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen

Illustrasjon: Kristin B. Bruun

Illustrasjon: Kristin B. Bruun

2210
20171110
2210
20171110

Epistel

1.

I forteljetradisjonen i Midtausten var Aleksander den store einaste son i familien. Han drog i aust og vest som ein stor erobrar og invaderte Persia og Babylon. Men i Babylon vart han sjuk og kjende at han var i ferd med å døy. Han tenkte på sorga mor hans kom til å kjenna, og grubla over ein måte å letta sorga på. Han sende eit stort offer, ein sau, til mora med følgjande brev: «Kjære mor, livet er avgjort på førehand med lagnader og visse aldrar. Når du får bodskapen om at eg er død, slakt denne sauen, lag eit gjestebod og inviter berre dei som ikkje har mist sine kjære, som ikkje har kjent sorga. Det er testamentet mitt, mor.»

Då den triste bodskapen om at Aleksander den store var død, kom, vart mora alvorleg sorgtyngd. Ho kjende seg som den einaste uheldige mora som vart råka av ei slik sorg frå Gud, men ho følgde testamentet. Ho slakta sauen, førebudde eit stort gjestebod og sende bodet til bytorga: Alle dei som ikkje har mist ein kjær person, er velkomne til gjestebod.

Ingen gjester kom. Då innsåg ho kva sonen hadde hatt i tankane: at alle mister nokon. Då lærte ho at sorg over å miste sine kjære, er ein del av livet.

– Gud tek imot sjela di, son. Du var klok då du levde og klok etter døden, sa ho.

2.

I muslimske land er omskjering av gutar ein tradisjon, og omskjeraren er respektert og heidra fordi han praktiserer eit religiøst påbod. Då ein omskjerar flytta frå Bagdad og opna kontor i basaren i hamnebyen Basra, oppdaga han at menneska var lojale og viste heider og respekt for andre. Til dømes såg han ein dag eit gravfølgje der mennene bar kista med fingrane.

– Kvifor ber de kista med fingrane? spurde omskjeraren.

– Denne mannen var lærar og heldt kritet med fingrane då han lærte elevane å skrive. Difor ber vi han med fingrane, forklara ein av berarane.

Ei anna veke såg han eit gravfølgje bere kista på hovudet. Forklaringa at mannen hadde vore frisør.

Omskjeraren byrja å gråte.

– Kvifor græt du? Kjende du frisøren? spurde beraren.

– Nei, eg kjenner han ikkje, men eg er omskjerar og er no forvirra. Når eg døyr, vil de vel heidra meg òg. Det blir hardt å bera meg.

Walid al-Kubaisi er forfattar og fast skribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Epistel

1.

I forteljetradisjonen i Midtausten var Aleksander den store einaste son i familien. Han drog i aust og vest som ein stor erobrar og invaderte Persia og Babylon. Men i Babylon vart han sjuk og kjende at han var i ferd med å døy. Han tenkte på sorga mor hans kom til å kjenna, og grubla over ein måte å letta sorga på. Han sende eit stort offer, ein sau, til mora med følgjande brev: «Kjære mor, livet er avgjort på førehand med lagnader og visse aldrar. Når du får bodskapen om at eg er død, slakt denne sauen, lag eit gjestebod og inviter berre dei som ikkje har mist sine kjære, som ikkje har kjent sorga. Det er testamentet mitt, mor.»

Då den triste bodskapen om at Aleksander den store var død, kom, vart mora alvorleg sorgtyngd. Ho kjende seg som den einaste uheldige mora som vart råka av ei slik sorg frå Gud, men ho følgde testamentet. Ho slakta sauen, førebudde eit stort gjestebod og sende bodet til bytorga: Alle dei som ikkje har mist ein kjær person, er velkomne til gjestebod.

Ingen gjester kom. Då innsåg ho kva sonen hadde hatt i tankane: at alle mister nokon. Då lærte ho at sorg over å miste sine kjære, er ein del av livet.

– Gud tek imot sjela di, son. Du var klok då du levde og klok etter døden, sa ho.

2.

I muslimske land er omskjering av gutar ein tradisjon, og omskjeraren er respektert og heidra fordi han praktiserer eit religiøst påbod. Då ein omskjerar flytta frå Bagdad og opna kontor i basaren i hamnebyen Basra, oppdaga han at menneska var lojale og viste heider og respekt for andre. Til dømes såg han ein dag eit gravfølgje der mennene bar kista med fingrane.

– Kvifor ber de kista med fingrane? spurde omskjeraren.

– Denne mannen var lærar og heldt kritet med fingrane då han lærte elevane å skrive. Difor ber vi han med fingrane, forklara ein av berarane.

Ei anna veke såg han eit gravfølgje bere kista på hovudet. Forklaringa at mannen hadde vore frisør.

Omskjeraren byrja å gråte.

– Kvifor græt du? Kjende du frisøren? spurde beraren.

– Nei, eg kjenner han ikkje, men eg er omskjerar og er no forvirra. Når eg døyr, vil de vel heidra meg òg. Det blir hardt å bera meg.

Walid al-Kubaisi er forfattar og fast skribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis