Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

SportFeature

Få sjå det om igjen, då

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Den fyrste sportsreprisen var Rollie Stichwehs (nr. 16) touchdown, vist etter kampen i 1963.

Den fyrste sportsreprisen var Rollie Stichwehs (nr. 16) touchdown, vist etter kampen i 1963.

Foto: / AP / NTB

Den fyrste sportsreprisen var Rollie Stichwehs (nr. 16) touchdown, vist etter kampen i 1963.

Den fyrste sportsreprisen var Rollie Stichwehs (nr. 16) touchdown, vist etter kampen i 1963.

Foto: / AP / NTB

1449
20210326

Spor før og no

1449
20210326

Spor før og no

Bestemor mi jubla når målet kom i reprise òg. Ho trudde dei scora på ny. Om det var fordi ho stamma frå før reprisens tid, eller om ho berre var litt tullerusk, veit eg ikkje.

Fyrste gong NRK brukte straksreprise i sportssendingane, var under OL i Tokyo i 1964. Straksreprise vil seie at enkelthendingar vert viste på ny undervegs i sendinga. Før dette hadde amerikanarane prøvd seg fram med hell og uhell. Fyrst med ein videomaskin som vog eit halvt tonn, klarte dei å vise ein touchdown i Army fotball om igjen. Avspelinga skjedde etter at kampen var ferdig, og kommentatoren måtte opplyse at laget ikkje scora på ny.

Sport på TV har alltid har vore populært, men reprisen auka sjåartalet endå meir. Det vart enklare å få med seg dei store hendingane, og ikkje minst kunne ein analysere på eit heilt anna nivå. Gleda må ha vore stor for ein hopptrenar som for fyrste gong kunne studere eit hopp i sakte film. Det same for fotballag som kunne lære formasjonar og taktikk i ro og mak, i staden for å tippe seg fram på små svartkvittskjermar i full fart. Med gjenspelingar, og ikkje minst no med VAR, er det også enklare å gjennomskode dei som juksar.

Men det finst òg døme på at det kan bikke over med reprisar. Ingenting er meir irriterande enn når produsenten spelar om att uviktige hendingar medan det samstundes skjer viktigare ting i sjølve kampen.

Maren Bø

Maren Bø er idrettspedagog og frilansskribent.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Bestemor mi jubla når målet kom i reprise òg. Ho trudde dei scora på ny. Om det var fordi ho stamma frå før reprisens tid, eller om ho berre var litt tullerusk, veit eg ikkje.

Fyrste gong NRK brukte straksreprise i sportssendingane, var under OL i Tokyo i 1964. Straksreprise vil seie at enkelthendingar vert viste på ny undervegs i sendinga. Før dette hadde amerikanarane prøvd seg fram med hell og uhell. Fyrst med ein videomaskin som vog eit halvt tonn, klarte dei å vise ein touchdown i Army fotball om igjen. Avspelinga skjedde etter at kampen var ferdig, og kommentatoren måtte opplyse at laget ikkje scora på ny.

Sport på TV har alltid har vore populært, men reprisen auka sjåartalet endå meir. Det vart enklare å få med seg dei store hendingane, og ikkje minst kunne ein analysere på eit heilt anna nivå. Gleda må ha vore stor for ein hopptrenar som for fyrste gong kunne studere eit hopp i sakte film. Det same for fotballag som kunne lære formasjonar og taktikk i ro og mak, i staden for å tippe seg fram på små svartkvittskjermar i full fart. Med gjenspelingar, og ikkje minst no med VAR, er det også enklare å gjennomskode dei som juksar.

Men det finst òg døme på at det kan bikke over med reprisar. Ingenting er meir irriterande enn når produsenten spelar om att uviktige hendingar medan det samstundes skjer viktigare ting i sjølve kampen.

Maren Bø

Maren Bø er idrettspedagog og frilansskribent.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis