JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Klok_Innsida

Alfredson

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Hellumbakken i Svelvik.

Hellumbakken i Svelvik.

Hellumbakken i Svelvik.

Hellumbakken i Svelvik.

3290
20171006
3290
20171006

Den svenske revyartisten, skodespelaren, regissøren, forfattaren med meir, Hasse Alfredson, er ikkje lenger blant oss. Han var godt oppi åra, og, etter det han sa sjølv, lei av livet. Eller mett av dagar, for å gå til den bibelske terminologien som vi gjerne held oss til her på Innsida.

Eg har den tiltrua til lesarane mine at dei er slik nokolunde orientert om kva Alfredson har bidratt med i denne verdas kulturhistorie, for ein stor del saman med kompisen Tage Danielsson. Eg treng berre nemne filmane Att angöra en brygga, Äppelkriget, Picassos eventyr og den heilt annleis Den enfaldiga mördaren, gjennombrotet for Stellan Skarsgård. Til all lykke ligg svært mykje av Alfredsons bedrifter ute på nettet, så han skal ikkje bli gløymd med det aller første. Men det er trist å tenkje på at av alle dei som var med i filmen Att angöra en brygga, var Alfredson ei stund den siste gjenlevande. (Gösta Ekman gjekk ut av tida, som det heiter i dag, tidlegare i år.) Og no er det ingen att.

Men la meg til slutt få servere ein Alfredson-anekdote (servert via Terje Nordby i eit minneord i Klassekampen) som eg har tenkt å bruke for alt det er verdt: Alfredson var på ein pressekonferanse og fekk spørsmålet han hadde fått ein million – Trump ville sagt «billions and billions» – gonger før. «Kor får de alle ideane frå?» Alfredson vrei seg litt og såg først trøytt og lei seg ut. Men så lysna fjeset litt, og han svarte: «Från Tyskland.»

Den som berre hadde komme på det først!

Hoppbakkar før og no

Kor mange skihopparar kjenner du eigentleg? Eg veit at dette spørsmålet kanskje kom litt bardus på dei fleste av dykk, men det måtte stillast. (Og når eg først er i gang, kan eg innprente at det heiter å stille spørsmål og setje spørsmålsteikn.) Av internasjonalt kjende skihopparar har eg helst på éin: Ingolf Mork (1947–2012). Og eg har sett Bjørn Wirkola i levande live, men då hadde han avslutta hoppkarrieren og blitt fotballspelar for Rosenborg. Men den eg kjenner best, er nok alt i alt far min. Han var i si tid den mest lovande skihopparen frå Strømm (no Svelvik) kommune, og han var stadig vekk på førstesida i dei fleste av landets berekraftige aviser, saman med hopplegenda Birger Ruud, og gjerne omgitt av relativt lettkledde kvinner.

Så kva ville då vere meir naturleg enn å ta han med til staden der det heile begynte, Hellumbakken i Svelvik, der han gjorde sine første hopp, og nådde bortimot 40 meter? (Sjølv har eg berre hoppa ca. 20 meter, så eg veit å respektere det dobbelte.) Og vi køyrde gjennom nokre av dei mest grisgrendte strøk landet har å by på, der tannlause karar sat utanfor dei forfalne husa sine og spelte banjo, til vi endeleg stoppa der far min meinte at Hellumbakken låg. Men kva såg vi? Ein jungel. Den legendariske Hellumbakken var totalt attgrodd, som dei fleste andre stader i landet vårt. Ein kunne framleis så vidt skimte hoppkanten, men det var det heile.

Far min braut naturleg nok saman, men eg tok det for gitt at han ville komme over dette, slik han har komme over alle andre vonbrot i livet og komme styrkt ut att. Og eg fekk rett. I ein alder av 93 år har han no bestemt seg for å begynne å hoppe på ski att, og det ikkje i ein skarve 40-metersbakke. Så dermed kan vi fastslå at dette til slutt blei ei skikkeleg solskinshistorie!

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Den svenske revyartisten, skodespelaren, regissøren, forfattaren med meir, Hasse Alfredson, er ikkje lenger blant oss. Han var godt oppi åra, og, etter det han sa sjølv, lei av livet. Eller mett av dagar, for å gå til den bibelske terminologien som vi gjerne held oss til her på Innsida.

Eg har den tiltrua til lesarane mine at dei er slik nokolunde orientert om kva Alfredson har bidratt med i denne verdas kulturhistorie, for ein stor del saman med kompisen Tage Danielsson. Eg treng berre nemne filmane Att angöra en brygga, Äppelkriget, Picassos eventyr og den heilt annleis Den enfaldiga mördaren, gjennombrotet for Stellan Skarsgård. Til all lykke ligg svært mykje av Alfredsons bedrifter ute på nettet, så han skal ikkje bli gløymd med det aller første. Men det er trist å tenkje på at av alle dei som var med i filmen Att angöra en brygga, var Alfredson ei stund den siste gjenlevande. (Gösta Ekman gjekk ut av tida, som det heiter i dag, tidlegare i år.) Og no er det ingen att.

Men la meg til slutt få servere ein Alfredson-anekdote (servert via Terje Nordby i eit minneord i Klassekampen) som eg har tenkt å bruke for alt det er verdt: Alfredson var på ein pressekonferanse og fekk spørsmålet han hadde fått ein million – Trump ville sagt «billions and billions» – gonger før. «Kor får de alle ideane frå?» Alfredson vrei seg litt og såg først trøytt og lei seg ut. Men så lysna fjeset litt, og han svarte: «Från Tyskland.»

Den som berre hadde komme på det først!

Hoppbakkar før og no

Kor mange skihopparar kjenner du eigentleg? Eg veit at dette spørsmålet kanskje kom litt bardus på dei fleste av dykk, men det måtte stillast. (Og når eg først er i gang, kan eg innprente at det heiter å stille spørsmål og setje spørsmålsteikn.) Av internasjonalt kjende skihopparar har eg helst på éin: Ingolf Mork (1947–2012). Og eg har sett Bjørn Wirkola i levande live, men då hadde han avslutta hoppkarrieren og blitt fotballspelar for Rosenborg. Men den eg kjenner best, er nok alt i alt far min. Han var i si tid den mest lovande skihopparen frå Strømm (no Svelvik) kommune, og han var stadig vekk på førstesida i dei fleste av landets berekraftige aviser, saman med hopplegenda Birger Ruud, og gjerne omgitt av relativt lettkledde kvinner.

Så kva ville då vere meir naturleg enn å ta han med til staden der det heile begynte, Hellumbakken i Svelvik, der han gjorde sine første hopp, og nådde bortimot 40 meter? (Sjølv har eg berre hoppa ca. 20 meter, så eg veit å respektere det dobbelte.) Og vi køyrde gjennom nokre av dei mest grisgrendte strøk landet har å by på, der tannlause karar sat utanfor dei forfalne husa sine og spelte banjo, til vi endeleg stoppa der far min meinte at Hellumbakken låg. Men kva såg vi? Ein jungel. Den legendariske Hellumbakken var totalt attgrodd, som dei fleste andre stader i landet vårt. Ein kunne framleis så vidt skimte hoppkanten, men det var det heile.

Far min braut naturleg nok saman, men eg tok det for gitt at han ville komme over dette, slik han har komme over alle andre vonbrot i livet og komme styrkt ut att. Og eg fekk rett. I ein alder av 93 år har han no bestemt seg for å begynne å hoppe på ski att, og det ikkje i ein skarve 40-metersbakke. Så dermed kan vi fastslå at dette til slutt blei ei skikkeleg solskinshistorie!

Emneknaggar

Fleire artiklar

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes
Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis