Foto: Bjørn Wad / Tiden
Så kan jeg si du er en vinternatt?
En riktig frostbitt, svart og klar og kald?
Og du er også blek. Du virker dratt.
Dra ikke fra meg. (Klart jeg ikke skal.)
Jeg elsker deg. Jeg elsker deg. Og du?
Hold rundt meg. Stormen kommer. Bli på post.
Vi holder ut, de sovner etter sju
og tusen visninger av Filmen Frost.
Fins kjærlighet når man er trist og stygg?
Fins kjærlighet? Jeg sover som på glass
men krøller meg her inne ved din rygg
til barna våkner. Da tar de min plass.
Vi drøfter ikke skilsmisse hver kveld
men det er jævla hardt allikevel.
Kristin Storrusten
Frå Barsel, 2017
Så kan jeg si du er en vinternatt?
En riktig frostbitt, svart og klar og kald?
Og du er også blek. Du virker dratt.
Dra ikke fra meg. (Klart jeg ikke skal.)
Jeg elsker deg. Jeg elsker deg. Og du?
Hold rundt meg. Stormen kommer. Bli på post.
Vi holder ut, de sovner etter sju
og tusen visninger av Filmen Frost.
Fins kjærlighet når man er trist og stygg?
Fins kjærlighet? Jeg sover som på glass
men krøller meg her inne ved din rygg
til barna våkner. Da tar de min plass.
Vi drøfter ikke skilsmisse hver kveld
men det er jævla hardt allikevel.
Kristin Storrusten
Frå Barsel, 2017
Kristin Storrusten er tobarnsmor. Ho opplever det som er skrekken for mange småbarnsforeldre: barn med kolikk, netter med skriking, vòke, vogging, amming, bleieskift og ikkje minst irritasjon og kolerisk sinne, som fylgje av skort på svevn.
Då er det gjerne stakkaren du er saman med, kjærasten, som blir emosjonell skyteskive. Det er fyrst når ein får barn, at elastisiteten på hymens lekkjer blir testa ut.
Storrusten fortel til lokalavisa, Budstikka, at ho i desperasjon søkte trøyst i ulike kvinneforum på nettet, men reagerte på etterpåklokskapen som rådde der. Ho skrudde av, men sat att med eit uttrykksbehov. Løysinga vart diktskriving. Utfallet av det er diktsamlinga Barsel som i år kom ut på Tiden forlag.
Småbarnfamiliens frustrasjonsvers? Slår det an som poesi? Ja, sanneleg. Samlinga vart utseld på ei vekes tid. Det er ikkje kvardagskost i norsk lyrikk. Men så er det ei morosam, leikande og overskotsprega bok Storrusten har skrive. Det ludiske er ikkje minst synleg i dette diktet. Førelegget for det er Shakespeares vidgjetne Sonnet 18, «Shall I compare thee to a summer’s day»?
Og sjølvsagt snur Storrusten på alle resonnementa til Shakespeare; her er det for det fyrste ikkje den mannlege belaren, men kvinna som har ordet. Og ho er ikkje ei opphøgd nyplatonsk madonna, men ei gretten, irritabel mor, utan ei amme å ty til når amors boge er spent.
Parodiar på den petrarkiske kjærleiksdiktinga er litteraturhistoria rik på. Men så vidt eg veit, har det ikkje vorte gjort i relasjon til kolikk, skriking og babygråt. Blir denne poesien for enkel? Ei høvesdikting for småbarnsforeldre? Eg minner lesaren på Goethes ord: «Høvesdikting er den fyrste og mest ekte av alle diktslag.»
Ronny Spaans
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Kristin Storrusten er tobarnsmor. Ho opplever det som er skrekken for mange småbarnsforeldre: barn med kolikk, netter med skriking, vòke, vogging, amming, bleieskift og ikkje minst irritasjon og kolerisk sinne, som fylgje av skort på svevn.
Då er det gjerne stakkaren du er saman med, kjærasten, som blir emosjonell skyteskive. Det er fyrst når ein får barn, at elastisiteten på hymens lekkjer blir testa ut.
Storrusten fortel til lokalavisa, Budstikka, at ho i desperasjon søkte trøyst i ulike kvinneforum på nettet, men reagerte på etterpåklokskapen som rådde der. Ho skrudde av, men sat att med eit uttrykksbehov. Løysinga vart diktskriving. Utfallet av det er diktsamlinga Barsel som i år kom ut på Tiden forlag.
Småbarnfamiliens frustrasjonsvers? Slår det an som poesi? Ja, sanneleg. Samlinga vart utseld på ei vekes tid. Det er ikkje kvardagskost i norsk lyrikk. Men så er det ei morosam, leikande og overskotsprega bok Storrusten har skrive. Det ludiske er ikkje minst synleg i dette diktet. Førelegget for det er Shakespeares vidgjetne Sonnet 18, «Shall I compare thee to a summer’s day»?
Og sjølvsagt snur Storrusten på alle resonnementa til Shakespeare; her er det for det fyrste ikkje den mannlege belaren, men kvinna som har ordet. Og ho er ikkje ei opphøgd nyplatonsk madonna, men ei gretten, irritabel mor, utan ei amme å ty til når amors boge er spent.
Parodiar på den petrarkiske kjærleiksdiktinga er litteraturhistoria rik på. Men så vidt eg veit, har det ikkje vorte gjort i relasjon til kolikk, skriking og babygråt. Blir denne poesien for enkel? Ei høvesdikting for småbarnsforeldre? Eg minner lesaren på Goethes ord: «Høvesdikting er den fyrste og mest ekte av alle diktslag.»
Ronny Spaans
Fleire artiklar
Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).
Foto: Cornelius Poppe / NTB
Naturplan utan samling
Få opposisjonspolitikarar er nøgde med korleis Noreg skal følgje opp måla i naturavtalen. Mathilde Tybring-Gjedde (H) er ikkje viss på at naturforvaltinga i Noreg kjem til å verte betre.
Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Foto: Universitetet i Bergen
Øyvind Vågnes (1972–2025)
«Øyvind Vågnes var eit funn for ein avisredaksjon.»
Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.
Foto: Fredrik Varfjell / AP / NTB
Den livsviktige satiren
Satiren må framleis ha ein heim. Ti år etter attentatet trengst det nytenking i Charlie Hebdo.
Støre og krisa i sosialdemokratiet
Må det ein ny partileiar til for å berga restane av det sosialdemokratiske innslaget i norsk politikk?
Ein politimeister les opp ein rettsordre som stoppar ein protest for veljarregistrering i Selma i Alabama i USA 9. mars 1965, framfor borgarrettsaktivistane Martin Luther King jr. (t.h.) og Andrew Young.
Foto: AP / NTB
Vald, hat, mot
Historia om kampen til dei svarte i USA er soga om ei frigjeringsrørsle som vann – til slutt. Men også om tvisyn og botnlaus menneskeleg fornedring.