Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Kultur

Ikkje mange har høyrt om Vito Acconci,opphavet til ein heil kunstart.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1531
20170505
1531
20170505

Kunst

ronny@dagogtid.no

Den Brooklyn-baserte kunstnaren og arkitekten Vito Acconci er ukjend for dei fleste. Kunstproduksjonen hans er liten, og tida som kunstnar vara ikkje meir enn ti–femten år. Men likevel: Han blir rekna som far til performancekunsten.

Acconci byrja karrieren som poet, seint i 1960-åra. På same tid steig Acconci fram som performancekunstnar og videokunstnar, og nytta sin eigen kropp som tema for fotografi, video og performance. Acconcis performance- og videoarbeid var merkte av konfrontasjon og situasjonisme. Midt i 1970-åra inkluderte Acconci òg audiovisuelle installasjonar i kunsten sin. Eit kjent kunstverk var «Following Piece»: Det gjekk ut på at han fylgde etter vilkårlege fotgjengarar i New York i vekevis. Med det ville han illustrere oppkomsten av overvakingssamfunnet. Den mest skakande installasjonen hans er «Seedbed» frå 1971: Acconci låg gøymd under ei rampe installert ved Sonnabend Gallery og masturberte, medan han tala i ein høgtalar om fantasiane sine om tilskodarane som gjekk over han på rampa.

Men i 1980-åra fekk han brått nok av kunst. Han gjekk over til arkitekturen, som han kalla forfriskande jamført med det «urørlege» ved kunsten. «Det einaste som er verkeleg urørleg, er gravsteinar», har han òg uttala. No er Acconci òg vorten «urørleg». Han døydde etter stutt tids sjukeleie i New York 27. april i år.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Kunst

ronny@dagogtid.no

Den Brooklyn-baserte kunstnaren og arkitekten Vito Acconci er ukjend for dei fleste. Kunstproduksjonen hans er liten, og tida som kunstnar vara ikkje meir enn ti–femten år. Men likevel: Han blir rekna som far til performancekunsten.

Acconci byrja karrieren som poet, seint i 1960-åra. På same tid steig Acconci fram som performancekunstnar og videokunstnar, og nytta sin eigen kropp som tema for fotografi, video og performance. Acconcis performance- og videoarbeid var merkte av konfrontasjon og situasjonisme. Midt i 1970-åra inkluderte Acconci òg audiovisuelle installasjonar i kunsten sin. Eit kjent kunstverk var «Following Piece»: Det gjekk ut på at han fylgde etter vilkårlege fotgjengarar i New York i vekevis. Med det ville han illustrere oppkomsten av overvakingssamfunnet. Den mest skakande installasjonen hans er «Seedbed» frå 1971: Acconci låg gøymd under ei rampe installert ved Sonnabend Gallery og masturberte, medan han tala i ein høgtalar om fantasiane sine om tilskodarane som gjekk over han på rampa.

Men i 1980-åra fekk han brått nok av kunst. Han gjekk over til arkitekturen, som han kalla forfriskande jamført med det «urørlege» ved kunsten. «Det einaste som er verkeleg urørleg, er gravsteinar», har han òg uttala. No er Acconci òg vorten «urørleg». Han døydde etter stutt tids sjukeleie i New York 27. april i år.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Foto: arkiv / NTB

BokMeldingar

Året 1936 bak nyhenda

Ingen medvitne nordmenn tvilte på storkrig.

Aage G.Sivertsen
Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Foto: arkiv / NTB

BokMeldingar

Året 1936 bak nyhenda

Ingen medvitne nordmenn tvilte på storkrig.

Aage G.Sivertsen

Teikning: May Linn Clement

Feature

Flyplassblues

Ingen stad kjenner eg meg så trygg som på ein flyplass.

May Linn Clement

Teikning: May Linn Clement

Feature

Flyplassblues

Ingen stad kjenner eg meg så trygg som på ein flyplass.

May Linn Clement

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis