Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Kultur

For sjette gong er Martine Kraft ute med eit album som kryssar sjangergrenser i alle retningar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Martine Kraft og bandet hennar har spelt i USA fleire somrar, blant anna på Fairieworlds-festivalen i Oregon.

Martine Kraft og bandet hennar har spelt i USA fleire somrar, blant anna på Fairieworlds-festivalen i Oregon.

Foto: Pressefoto

Martine Kraft og bandet hennar har spelt i USA fleire somrar, blant anna på Fairieworlds-festivalen i Oregon.

Martine Kraft og bandet hennar har spelt i USA fleire somrar, blant anna på Fairieworlds-festivalen i Oregon.

Foto: Pressefoto

3424
20170526
3424
20170526

Martine Kraft (34), tidlegare Lund Hoel, gjev ut plate under familienamnet sitt for andre gong. Den stort sett sjølvlærde kulturformidlaren og musikaren speler tre ulike feletypar, og fekk eit par timar hos folkemusikar og fiolinist Annbjørg Lien tidleg i utdanninga. Huldreblod er den sjette plata hennar, ein hyllest til huldra, styrken og skaparevna i mennesket. Sjølvsagt er det huldrefela som får setje tonen. Og for første gong gjev ho ut ei plate med berre norske songtekster.

– Kva er det med huldra som fascinerer deg slik?

– Ho vil folk godt, er sta og full av kraft og styrke. Det kjennest rett for meg. Norsk folketru, mytar og segner har interessert og inspirert meg frå eg var svært ung. Huldra er ein sterk skapnad og hovudperson i heftige forteljingar. Ho kan ikkje formeire seg utan menneskeblod, men må skiljast frå det underjordiske folket for å få vere saman med eit menneske. Ho har ei forførarside òg, ler Kraft.

– Musikken din er eit oppkome av ulike kulturuttrykk og sjangrar. Sjølv spelar du ikkje berre tre typar fele, men bratsj, fløyte og nøkkelharpe. Og så syng du. Kva er ideen bak?

– Eg har alltid likt folkemusikk frå heile verda, men høyrer på mykje ulikt. Tonespråket mitt er berre slik. Det er unaturleg for meg å tenkje sjanger. Det blir folkemusikk, klassisk, bluegrass, rock og pop om ein annan. På den førre plata hadde eg med meg den spanske rapduoen Degos frå Oslo; dei rappa på spansk, og vi song spansk, gælisk, engelsk og norsk. Det sprikar, men hardingfela ligg alltid i botnen.

Og det er første gong eg brukar huldrefela mi på ei plate. Den er ei tistrengars hardingfele som har ein ekstra basstreng. Registeret vert mykje breiare då.

– Du har med deg Johan Sara på joik og Kjell Braaten på vokal og perkusjon, som elghovar og elgkjeve. Det er verkeleg norsk tradisjon som gjeld?

– Heilt i starten av karrieren budde eg på ein leirskule i Lom, og eg fann hardingfela mi hengande på ein vegg i Vågå. Tida der sette djupe spor: Du ser føre deg så mykje rart der. Det var viktig for meg å spisse denne plata inn mot det norske. Eg har gjeve ut ei barnebok om norsk folketru, som vi jobbar med å få gjeve ut i USA.

– I sommar reiser du og bandet til USA for å samarbeide musikalsk med indianarstammar i Oregon, Washington og Lakota. Korleis hamna de der?

– Eg fekk eit e-brev av ein smykkedesignar i Washington for tolv år sidan. Han fortalde at han var fascinert av musikken min, og ofte høyrde på han mens han arbeidde. Han gjorde bistandsarbeid for ulike indianarnasjonar, og vi vart inviterte til feiring i Wallowa, der Nez Perce Indian Nation feirar folket sitt og det at dei har fått tilbake delar av det heilage landet sitt. Det var starten på eit eventyr. Vi fekk som dei første «kvite» spele i ein heilag seremoni. No jobbar vi musikalsk med fleire ulike indianarnasjonar. Det finst fascinerande mange parallellar mellom amerikansk og norsk urmusikk.

– De har spelt mest utanfor Noregs grenser. Men no vil de spele meir i Noreg?

– Ja, det er på tide å kome seg heim att. Vi har spelt i USA i mange år, i Spania og Tyskland. I sommar skal vi til Nederland for første gong. I samband med platesleppet reiser vi på huldreturné. Han startar i Hemsedal før vi reiser vidare til andre huldrestader i fjellheimen, fortel Martine Kraft.

Mone Celin Skrede

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Martine Kraft (34), tidlegare Lund Hoel, gjev ut plate under familienamnet sitt for andre gong. Den stort sett sjølvlærde kulturformidlaren og musikaren speler tre ulike feletypar, og fekk eit par timar hos folkemusikar og fiolinist Annbjørg Lien tidleg i utdanninga. Huldreblod er den sjette plata hennar, ein hyllest til huldra, styrken og skaparevna i mennesket. Sjølvsagt er det huldrefela som får setje tonen. Og for første gong gjev ho ut ei plate med berre norske songtekster.

– Kva er det med huldra som fascinerer deg slik?

– Ho vil folk godt, er sta og full av kraft og styrke. Det kjennest rett for meg. Norsk folketru, mytar og segner har interessert og inspirert meg frå eg var svært ung. Huldra er ein sterk skapnad og hovudperson i heftige forteljingar. Ho kan ikkje formeire seg utan menneskeblod, men må skiljast frå det underjordiske folket for å få vere saman med eit menneske. Ho har ei forførarside òg, ler Kraft.

– Musikken din er eit oppkome av ulike kulturuttrykk og sjangrar. Sjølv spelar du ikkje berre tre typar fele, men bratsj, fløyte og nøkkelharpe. Og så syng du. Kva er ideen bak?

– Eg har alltid likt folkemusikk frå heile verda, men høyrer på mykje ulikt. Tonespråket mitt er berre slik. Det er unaturleg for meg å tenkje sjanger. Det blir folkemusikk, klassisk, bluegrass, rock og pop om ein annan. På den førre plata hadde eg med meg den spanske rapduoen Degos frå Oslo; dei rappa på spansk, og vi song spansk, gælisk, engelsk og norsk. Det sprikar, men hardingfela ligg alltid i botnen.

Og det er første gong eg brukar huldrefela mi på ei plate. Den er ei tistrengars hardingfele som har ein ekstra basstreng. Registeret vert mykje breiare då.

– Du har med deg Johan Sara på joik og Kjell Braaten på vokal og perkusjon, som elghovar og elgkjeve. Det er verkeleg norsk tradisjon som gjeld?

– Heilt i starten av karrieren budde eg på ein leirskule i Lom, og eg fann hardingfela mi hengande på ein vegg i Vågå. Tida der sette djupe spor: Du ser føre deg så mykje rart der. Det var viktig for meg å spisse denne plata inn mot det norske. Eg har gjeve ut ei barnebok om norsk folketru, som vi jobbar med å få gjeve ut i USA.

– I sommar reiser du og bandet til USA for å samarbeide musikalsk med indianarstammar i Oregon, Washington og Lakota. Korleis hamna de der?

– Eg fekk eit e-brev av ein smykkedesignar i Washington for tolv år sidan. Han fortalde at han var fascinert av musikken min, og ofte høyrde på han mens han arbeidde. Han gjorde bistandsarbeid for ulike indianarnasjonar, og vi vart inviterte til feiring i Wallowa, der Nez Perce Indian Nation feirar folket sitt og det at dei har fått tilbake delar av det heilage landet sitt. Det var starten på eit eventyr. Vi fekk som dei første «kvite» spele i ein heilag seremoni. No jobbar vi musikalsk med fleire ulike indianarnasjonar. Det finst fascinerande mange parallellar mellom amerikansk og norsk urmusikk.

– De har spelt mest utanfor Noregs grenser. Men no vil de spele meir i Noreg?

– Ja, det er på tide å kome seg heim att. Vi har spelt i USA i mange år, i Spania og Tyskland. I sommar skal vi til Nederland for første gong. I samband med platesleppet reiser vi på huldreturné. Han startar i Hemsedal før vi reiser vidare til andre huldrestader i fjellheimen, fortel Martine Kraft.

Mone Celin Skrede

Emneknaggar

Fleire artiklar

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Foto: arkiv / NTB

BokMeldingar

Året 1936 bak nyhenda

Ingen medvitne nordmenn tvilte på storkrig.

Aage G.Sivertsen
Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Foto: arkiv / NTB

BokMeldingar

Året 1936 bak nyhenda

Ingen medvitne nordmenn tvilte på storkrig.

Aage G.Sivertsen

Teikning: May Linn Clement

Feature

Flyplassblues

Ingen stad kjenner eg meg så trygg som på ein flyplass.

May Linn Clement

Teikning: May Linn Clement

Feature

Flyplassblues

Ingen stad kjenner eg meg så trygg som på ein flyplass.

May Linn Clement

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis