Alle kunstens reglar
Siste film frå regissør Lanthimos ergrar meir enn han fascinerer.
Nicole Kidman og Colin Farrell spelar ektepar i den nyaste filmen til den greske regissøren Yorgos Lanthimos.
Foto: Norsk Filmdistribusjon
Drama / thriller
Regi: Yorgos Lanthimos
The Killing of a Sacred Deer
Med: Colin Farrell, Nicole Kidman, Barry Keoghan
Unge Martin (Keoghan) tek til å dukka opp på jobben til hjartelegen Steven (Farrell). Dei har klart ei historie som etter kvart vert avdekt. Det som i utgangspunktet var relativt harmlaust, byrjar skli ut når han involverer seg med resten av familien.
Lanthikosmos
Steven og ein kollega går nedover gangen i grøne operasjonsklede i starten av filmen. Heilt kvardagsleg diskuterer dei armbandsur. Alt her er det klart at Colin Farrell skal irritera meg med flat, monoton og tilgjord framføring av dialog resten av filmen. Vegen frå Irland til Hollywood har gått via actionfilmar som In Bruges (2008) og Miami Vice (2006), men han har funne seg ein bra alliert i regissør Yorgos Lanthimos for å koma seg over i creddelen av filmindustrien. Dei samarbeidde sist i The Lobster (2015). Den greske regissøren har sjølv teke steget nærare eit breiare publikum etter festivalfavorittar som Alps (2011) og Dogtooth (2009), med ditto drahjelp frå Hollywood-favorittar som Farrell og Kidman. Rett skal vera rett: Farrell er berre ei brikke i universet til Lanthimos, så eg får heller skulda sistemann for denne forkjærleiken for stilistisk skodespel og tablåaktige rolleprestasjonar.
Ikkje begeistra
I motsetning til The Lobster, der alt var fantasi og galskap, bevegar The Killing of a Sacred Deer seg i grenseland. For min del grenselaust irriterande, ikkje så gale for dei som toler ein dose surrealisme og urealistiske scenario midt i tilsynelatande normalitet. Å mislika ein film er ikkje alltid det same som å seia at han er dårleg. I tillegg til Colin Farrell er også rollefiguren til Barry Keoghan, Martin, til å kasta opp av. Det er så påteke, alt saman. Så nervegnurande tilgjort. Om det finnast djupare samfunnskritikk eller anna tankeføde bak staffasjen, klarar eg ikkje å sjå det. No skal ikkje det vera eit kriterium for kvalitet, for all del, men med så alvorlege dilemma som det som trer fram i filmen, blir hemnmotivet så søkt at eg ikkje kjøper det. Og det er kanskje problemet mitt: Eg kjøper ikkje Yorgos Lanthimos’ fikse, makabre vriar. The Killing of a Sacred Deer vert etter mitt syn kunstig for kunstens skuld.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama / thriller
Regi: Yorgos Lanthimos
The Killing of a Sacred Deer
Med: Colin Farrell, Nicole Kidman, Barry Keoghan
Unge Martin (Keoghan) tek til å dukka opp på jobben til hjartelegen Steven (Farrell). Dei har klart ei historie som etter kvart vert avdekt. Det som i utgangspunktet var relativt harmlaust, byrjar skli ut når han involverer seg med resten av familien.
Lanthikosmos
Steven og ein kollega går nedover gangen i grøne operasjonsklede i starten av filmen. Heilt kvardagsleg diskuterer dei armbandsur. Alt her er det klart at Colin Farrell skal irritera meg med flat, monoton og tilgjord framføring av dialog resten av filmen. Vegen frå Irland til Hollywood har gått via actionfilmar som In Bruges (2008) og Miami Vice (2006), men han har funne seg ein bra alliert i regissør Yorgos Lanthimos for å koma seg over i creddelen av filmindustrien. Dei samarbeidde sist i The Lobster (2015). Den greske regissøren har sjølv teke steget nærare eit breiare publikum etter festivalfavorittar som Alps (2011) og Dogtooth (2009), med ditto drahjelp frå Hollywood-favorittar som Farrell og Kidman. Rett skal vera rett: Farrell er berre ei brikke i universet til Lanthimos, så eg får heller skulda sistemann for denne forkjærleiken for stilistisk skodespel og tablåaktige rolleprestasjonar.
Ikkje begeistra
I motsetning til The Lobster, der alt var fantasi og galskap, bevegar The Killing of a Sacred Deer seg i grenseland. For min del grenselaust irriterande, ikkje så gale for dei som toler ein dose surrealisme og urealistiske scenario midt i tilsynelatande normalitet. Å mislika ein film er ikkje alltid det same som å seia at han er dårleg. I tillegg til Colin Farrell er også rollefiguren til Barry Keoghan, Martin, til å kasta opp av. Det er så påteke, alt saman. Så nervegnurande tilgjort. Om det finnast djupare samfunnskritikk eller anna tankeføde bak staffasjen, klarar eg ikkje å sjå det. No skal ikkje det vera eit kriterium for kvalitet, for all del, men med så alvorlege dilemma som det som trer fram i filmen, blir hemnmotivet så søkt at eg ikkje kjøper det. Og det er kanskje problemet mitt: Eg kjøper ikkje Yorgos Lanthimos’ fikse, makabre vriar. The Killing of a Sacred Deer vert etter mitt syn kunstig for kunstens skuld.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Fårete blikk: Sjølvsagt ser maten din på deg. Korleis skulle han elles finne vegen til slaktehuset?
Foto: Wikimedia Commons
Sjølvsagt er vi ikkje dei einaste som har skjøna at hovudet til sauen er god mat.
Midtfjords: ein attraksjon Fylkesbaatane var åleine om.
Foto frå boka: Ole Fretheim
Friskt om ferjer
«Til og med bilar vart køyrde frå den eine ferja til den andre midt ute på fjorden.»
Det var ein emosjonell augneblink for unge Gukesh då VM-sigeren var klar.
Foto: Maria Jemeljanova / Fide
Gukesh den attande
Den 18. verdsmeisteren sidan 1886 er berre 18 år gamal, indaren Gukesh Dommaraju.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.