Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Alle kunstens reglar

Siste film frå regissør Lanthimos ergrar meir enn han fascinerer.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Nicole Kidman og Colin Farrell spelar ektepar i den nyaste filmen til den greske regissøren Yorgos Lanthimos.

Nicole Kidman og Colin Farrell spelar ektepar i den nyaste filmen til den greske regissøren Yorgos Lanthimos.

Foto: Norsk Filmdistribusjon

Nicole Kidman og Colin Farrell spelar ektepar i den nyaste filmen til den greske regissøren Yorgos Lanthimos.

Nicole Kidman og Colin Farrell spelar ektepar i den nyaste filmen til den greske regissøren Yorgos Lanthimos.

Foto: Norsk Filmdistribusjon

2412
20171124
2412
20171124

Drama / thriller

Regi: Yorgos Lanthimos

The Killing of a Sacred Deer

Med: Colin Farrell, Nicole Kidman, Barry Keoghan

Unge Martin (Keoghan) tek til å dukka opp på jobben til hjartelegen Steven (Farrell). Dei har klart ei historie som etter kvart vert avdekt. Det som i utgangspunktet var relativt harmlaust, byrjar skli ut når han involverer seg med resten av familien.

Lanthikosmos

Steven og ein kollega går nedover gangen i grøne operasjonsklede i starten av filmen. Heilt kvardagsleg diskuterer dei armbandsur. Alt her er det klart at Colin Farrell skal irritera meg med flat, monoton og tilgjord framføring av dialog resten av filmen. Vegen frå Irland til Hollywood har gått via actionfilmar som In Bruges (2008) og Miami Vice (2006), men han har funne seg ein bra alliert i regissør Yorgos Lanthimos for å koma seg over i creddelen av filmindustrien. Dei samarbeidde sist i The Lobster (2015). Den greske regissøren har sjølv teke steget nærare eit breiare publikum etter festivalfavorittar som Alps (2011) og Dogtooth (2009), med ditto drahjelp frå Hollywood-favorittar som Farrell og Kidman. Rett skal vera rett: Farrell er berre ei brikke i universet til Lanthimos, så eg får heller skulda sistemann for denne forkjærleiken for stilistisk skodespel og tablåaktige rolleprestasjonar.

Ikkje begeistra

I motsetning til The Lobster, der alt var fantasi og galskap, bevegar The Killing of a Sacred Deer seg i grenseland. For min del grenselaust irriterande, ikkje så gale for dei som toler ein dose surrealisme og urealistiske scenario midt i tilsynelatande normalitet. Å mislika ein film er ikkje alltid det same som å seia at han er dårleg. I tillegg til Colin Farrell er også rollefiguren til Barry Keoghan, Martin, til å kasta opp av. Det er så påteke, alt saman. Så nervegnurande tilgjort. Om det finnast djupare samfunnskritikk eller anna tankeføde bak staffasjen, klarar eg ikkje å sjå det. No skal ikkje det vera eit kriterium for kvalitet, for all del, men med så alvorlege dilemma som det som trer fram i filmen, blir hemnmotivet så søkt at eg ikkje kjøper det. Og det er kanskje problemet mitt: Eg kjøper ikkje Yorgos Lanthimos’ fikse, makabre vriar. The Killing of a Sacred Deer vert etter mitt syn kunstig for kunstens skuld.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama / thriller

Regi: Yorgos Lanthimos

The Killing of a Sacred Deer

Med: Colin Farrell, Nicole Kidman, Barry Keoghan

Unge Martin (Keoghan) tek til å dukka opp på jobben til hjartelegen Steven (Farrell). Dei har klart ei historie som etter kvart vert avdekt. Det som i utgangspunktet var relativt harmlaust, byrjar skli ut når han involverer seg med resten av familien.

Lanthikosmos

Steven og ein kollega går nedover gangen i grøne operasjonsklede i starten av filmen. Heilt kvardagsleg diskuterer dei armbandsur. Alt her er det klart at Colin Farrell skal irritera meg med flat, monoton og tilgjord framføring av dialog resten av filmen. Vegen frå Irland til Hollywood har gått via actionfilmar som In Bruges (2008) og Miami Vice (2006), men han har funne seg ein bra alliert i regissør Yorgos Lanthimos for å koma seg over i creddelen av filmindustrien. Dei samarbeidde sist i The Lobster (2015). Den greske regissøren har sjølv teke steget nærare eit breiare publikum etter festivalfavorittar som Alps (2011) og Dogtooth (2009), med ditto drahjelp frå Hollywood-favorittar som Farrell og Kidman. Rett skal vera rett: Farrell er berre ei brikke i universet til Lanthimos, så eg får heller skulda sistemann for denne forkjærleiken for stilistisk skodespel og tablåaktige rolleprestasjonar.

Ikkje begeistra

I motsetning til The Lobster, der alt var fantasi og galskap, bevegar The Killing of a Sacred Deer seg i grenseland. For min del grenselaust irriterande, ikkje så gale for dei som toler ein dose surrealisme og urealistiske scenario midt i tilsynelatande normalitet. Å mislika ein film er ikkje alltid det same som å seia at han er dårleg. I tillegg til Colin Farrell er også rollefiguren til Barry Keoghan, Martin, til å kasta opp av. Det er så påteke, alt saman. Så nervegnurande tilgjort. Om det finnast djupare samfunnskritikk eller anna tankeføde bak staffasjen, klarar eg ikkje å sjå det. No skal ikkje det vera eit kriterium for kvalitet, for all del, men med så alvorlege dilemma som det som trer fram i filmen, blir hemnmotivet så søkt at eg ikkje kjøper det. Og det er kanskje problemet mitt: Eg kjøper ikkje Yorgos Lanthimos’ fikse, makabre vriar. The Killing of a Sacred Deer vert etter mitt syn kunstig for kunstens skuld.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis