Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Dagbok frå ei kvinne i flammar

Mona Fastvold skriv seg inn i eit høgt internasjonalt sjikt med kraftfull stil og store kjensler.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Bilete frå filmen, der Katherine Waterston speler Abigail og Vanessa Kirby Tallie.

Bilete frå filmen, der Katherine Waterston speler Abigail og Vanessa Kirby Tallie.

Bilete frå filmen, der Katherine Waterston speler Abigail og Vanessa Kirby Tallie.

Bilete frå filmen, der Katherine Waterston speler Abigail og Vanessa Kirby Tallie.

2541
20210806
2541
20210806

DRAMA

Regi: Mona Fastvold

The World to Come

Med: Katherine Waterston, Vanessa Kirby, Casey Affleck, Christopher Abbott
Kinofilm

Abigail (Waterston) skriv dagbok mellom arbeidsøkter på garden i staten New York. Det er vinteren 1856, året etter ho og mannen (Affleck) miste dottera på fire til difteri. Sorga svir. Ein dag rullar ei ukjend vogn innom tunet med eit nytt par. Nærbileta av andletet til Tallie (Kirby) og blikket til Abigail vitnar om at noko intenst kjem til å hende. Ein varm venskap er i emning.

Utvandraren

Den norske regissøren Mona Fastvold har gjort ekte USA-buar av seg. Debuten The Sleepwalker frå 2014 var eit stødig, stilig drama med trekk av skrekk. The World to Come er eit stilistisk ambisiøst, intimt periodedrama. Tidsskildringa er fyrsteklasses, med prikkfri produksjonsdesign bygd i rumenske åsar. Visuelt er det nitid perfeksjon i naturleg mørke med skrale oljelampar og dystre fargar. Abigail les med nær sagt kviskring kva som skjer i livet. Forteljarstemma passar med at filmen er basert på ei novelle av Jim Shepard. Ho er omgjeven av knaking i hus, rasling frå dyr og ulande vind. Musikk av den eksperimentelle komponisten Daniel Blumberg styrker biletet av harde kår under ein rå vinter med sterke kjensler.

Store kvinner

The World to Come er ein film om forelsking og vennskap. Dei sterke banda mellom Abigail og Tallie skapar klinsj mellom fridomstrong og kvelande pragmatikk. Personlegdomane til dei to er ulike. Utsjånaden styrker forskjellane. Forknytte Abigail er blenda av det flaumande og flammande raude håret til den likeframme og fryktlause Tallie. Språkrikdomen sparer den ordknappe Abigail til papiret, medan dei andre figurane fjongar seg med litterær talemåte.

Abigail veks til mot. Dei stadig meir risikable møta mellom dei to kvinnene dirrar med nærleik og spenning. Mannen til Tallie (Abbott) har pugga dei bibelversa som gjev grobotn for patriarkatet. Hustruer skal lyde og fø. Eigekjære og bitre menn er farlege. Filmen har fleire fine feministiske poeng, både om reproduksjon og historieskriving. Loggføringa og dagbøkene ber ulike forteljingar. Denne filmen har flott kraft. Mona Fastvold har tatt verda med storm. Vonleg følgjer filmentusiastar i heimlandet med.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DRAMA

Regi: Mona Fastvold

The World to Come

Med: Katherine Waterston, Vanessa Kirby, Casey Affleck, Christopher Abbott
Kinofilm

Abigail (Waterston) skriv dagbok mellom arbeidsøkter på garden i staten New York. Det er vinteren 1856, året etter ho og mannen (Affleck) miste dottera på fire til difteri. Sorga svir. Ein dag rullar ei ukjend vogn innom tunet med eit nytt par. Nærbileta av andletet til Tallie (Kirby) og blikket til Abigail vitnar om at noko intenst kjem til å hende. Ein varm venskap er i emning.

Utvandraren

Den norske regissøren Mona Fastvold har gjort ekte USA-buar av seg. Debuten The Sleepwalker frå 2014 var eit stødig, stilig drama med trekk av skrekk. The World to Come er eit stilistisk ambisiøst, intimt periodedrama. Tidsskildringa er fyrsteklasses, med prikkfri produksjonsdesign bygd i rumenske åsar. Visuelt er det nitid perfeksjon i naturleg mørke med skrale oljelampar og dystre fargar. Abigail les med nær sagt kviskring kva som skjer i livet. Forteljarstemma passar med at filmen er basert på ei novelle av Jim Shepard. Ho er omgjeven av knaking i hus, rasling frå dyr og ulande vind. Musikk av den eksperimentelle komponisten Daniel Blumberg styrker biletet av harde kår under ein rå vinter med sterke kjensler.

Store kvinner

The World to Come er ein film om forelsking og vennskap. Dei sterke banda mellom Abigail og Tallie skapar klinsj mellom fridomstrong og kvelande pragmatikk. Personlegdomane til dei to er ulike. Utsjånaden styrker forskjellane. Forknytte Abigail er blenda av det flaumande og flammande raude håret til den likeframme og fryktlause Tallie. Språkrikdomen sparer den ordknappe Abigail til papiret, medan dei andre figurane fjongar seg med litterær talemåte.

Abigail veks til mot. Dei stadig meir risikable møta mellom dei to kvinnene dirrar med nærleik og spenning. Mannen til Tallie (Abbott) har pugga dei bibelversa som gjev grobotn for patriarkatet. Hustruer skal lyde og fø. Eigekjære og bitre menn er farlege. Filmen har fleire fine feministiske poeng, både om reproduksjon og historieskriving. Loggføringa og dagbøkene ber ulike forteljingar. Denne filmen har flott kraft. Mona Fastvold har tatt verda med storm. Vonleg følgjer filmentusiastar i heimlandet med.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Hustruer skal lyde og fø. Eigekjære og bitre menn er farlege.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis